Nordkapp
Fra : yandog CB500

Dato : 24-02-04 14:53

Hej

Er der nogen her i gruppen der har taget turen til Nordkapp, overvejer
det sammen med et par kammerater.
Men hvordan er det nu lige med grusveje i Sverige, kanhuske fra min
sidste tur derop at der var grusveje nogle steder, men det var tilbage
i '92, så der kan være sket meget siden.
Vi regner med at køre ad E45 så langt som muligt og så dreje ind i
Finland og op til Alta.

Yandog

http://www.dfmc.dk/?id=496

Fra : Kenneth

Dato : 24-02-04 15:58

> [...]
> i '92, så der kan være sket meget siden.
> Vi regner med at køre ad E45 så langt som muligt og så dreje ind i

Hej

Du kan læse om vores tur til Nordkap i 2002. Vi kørte overhovedet ikke på
grusveje på vores tur.
http://www.ziax.dk/_st1100/st1100touringnordkapp.php

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Magne Vingsand

Dato : 24-02-04 17:44

Kenneth wrote:
> [...]

Det beste er nok å kjøre indre østlandet fra Oslo opp forbi Røros, da får du
masse herlige grusveier!

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Squish

Dato : 24-02-04 19:01

yandog CB500 wrote:

> [...]
> i '92, så der kan være sket meget siden.
> Vi regner med at køre ad E45 så langt som muligt og så dreje ind i

Hejsa..

M. Hoey og jeg var deroppe i '97. Der kørte vi den rute du taler om-
ingen grusveje dér! Til sommer tager vi turen igen- denne gang på mc!
Vi har tænkt os, at køre op langs Norges kyst. Turen gennem Sverige
er godt nok den korteste, men jævnt kedelig.. :-/
Vi har begge høje forventninger til turen op gennem Norge, mht. flot
natur samt, ikke mindst, masser af herlige sving!

--
Squish
CB400F

Fra : Finn

Dato : 24-02-04 20:21

"yandog CB500" <jannick@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> i '92, så der kan være sket meget siden.
> Vi regner med at køre ad E45 så langt som muligt og så dreje ind i

Du kan også se lidt på min hjemmeside om turen
Vi kørte op gennem Norge og hjem gennem Finland
og Sverige - Alle tiders tur
http://home10,inet.tele.dk/autzen

Finn CB500

Fra : Finn

Dato : 24-02-04 20:27

Rettelse til hjemmesiden

Fra : Harry Sandholm

Dato : 24-02-04 20:55

Hej Finn
Jeg kunne da godt tænke mig at læse lidt om din tur gennem Norge Finland og
Sverrige men din hjemmeside adresse virker ikke

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-02-04 23:05

yandog CB500 wrote:
> Hej
>
> Er der nogen her i gruppen der har taget turen til Nordkapp, overvejer
> det sammen med et par kammerater.

hej.. Jeg ved ikke lige om det her "projekt" er lidt for vildt, men der er
da en fin rejsebeskrivelse (faktisk den bedste jeg endnu har læst) om deres
tur til Nordkapp.. Fed læsning :)

http://www.geocities.com/TheTropics/Cabana/5246/Nord/nordkappindex.html

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 09:14

"yandog CB500" <jannick@direkte.org> wrote in message
> [...]
> i '92, så der kan være sket meget siden.
> Vi regner med at køre ad E45 så langt som muligt og så dreje ind i

Jeg har ikke selv været på Nordkap - endnu - men vil gerne og havde selv
overvejet at køre op gennem Norge og hjem gennem Sverige ud fra en
betragtning om, at når man har været på Nordkap vil man sikkert gerne
hurtigt hjem. Desuden skulle det være bedre at køre gennem Norge på vejen
op, fordi man så i højere grad har solen i ryggen.
Jeg ville køre ad kystvejen rv17, der starter ved Steinkjær lidt nord for
Trondheim og så ellers følger kysten (dvs. flere øer) med ca. 7
færgeoverfarter undervejs indtil Bodø. Her står valget mellem at sejle til
Lofoten (3,5 timer) og køre nordpå ad den vej eller fortsætte fra Bodø ad E6
mod Nordkap.

Jeg havde også selv tænkt mig at benytte vej 45 i stedet for E6-motorvejen,
der går langs kysten. Det tror jeg er sjovere. Læs om Indlandsvägen her:
http://www.nordkalotten.dk/inland.htm
http://www.freenet.de/freenet/reisen/reisefuehrer/europe/schweden/inlandsvaeg/
(på tysk)

God tur!
Biker-Torben®
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=154
www.mc-rejser.dk

Fra : yandog CB500

Dato : 25-02-04 09:34

Tanken er at køre ad kystveien hjem måske ned til Narvik og så ind
i over fjeldet derfra. Skal jo lige ha en lille fluestang med i
tasken, tager jo ikke helt Norge uden at dyppe snøren lidt

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-02-04 17:22

yandog CB500 wrote:
> Tanken er at køre ad kystveien hjem måske ned til Narvik og så ind
> i over fjeldet derfra. Skal jo lige ha en lille fluestang med i
> tasken, tager jo ikke helt Norge uden at dyppe snøren lidt

Skal man have fiskekort i Norge, ligesom vi skal herhjemme?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : brobaek

Dato : 25-02-04 22:36

Anders Houmark wrote:

> Skal man have fiskekort i Norge, ligesom vi skal herhjemme?

Det kan da kun være i Skandinavien, at man skal have tilladelse til at dyppe
snøren

Mvh
Martin

Fra : Baard Meldal-Johnsen

Dato : 26-02-04 13:30

On Wed, 25 Feb 2004 17:21:48 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Skal man have fiskekort i Norge, ligesom vi skal herhjemme?

For fiske i innsjøer (ferskvann) skal man ha fiskekort. For fiske i
sjøvann (havet) er det bare å fiske.

Om dere skal til Nordkapp og har god tid (det skal man jo ha på
ferie...) så skal dere kjøre rv17 Kystriksveien opp til Bodø. Ta ferge
til Å i Lofoten og kjør videre nordover. Beregn god tid, det er mange
tyskere i bo-biler som kjører i 40 midt i veien og ser på alt annet
enn veien.

Kjør gjennom Sverige og Finland den ene veien, det er ikke noe poeng i
å kjøre Norge både opp og ned.

Baard.
http://home.c2i.net/meldal-johnsen