Forhøjet kåbeglas ?
Fra : Brian Sørup

Dato : 24-02-04 11:29

Dawz

Er der nogen der har efaringer med forhøjet kåbeglas på en VF 500 F2 ?

Jeg har set på M&P's hjemmeside at det kan fås for omkring DKK400,-

Hvad er forskellen på "flip"- og "slip"-screen ?
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-04 12:18

On Tue, 24 Feb 2004 11:28:51 +0100, "Brian Sørup"
<brian.sorupXXX@privat.dk> wrote:

>Er der nogen der har efaringer med forhøjet kåbeglas på en VF 500 F2 ?

Ja - Jeg havde det på en af mine (ikke monteret af mig).Om det giver
bedre læ eller ej anhænger af din højde og af udformningen,for mig
betød det bare en hulens masse larm fordi det dannede turbulenser
omkring hjelmen - Men det værste var at en flip-screen på en VF500F2
nok er noget af det grimmeste man kan sætte på - Hvis man gerne vil
gi' cyklen et touring tøf-tøf præg så er det måske lige sagen,men så
skulle man måske nok ha' købt en anden cykel,mit fik en ganske kort
levetid,før jeg hev det af og lige lukt i den atomare
disintegrator...Høj rating på "barf" - skalaen...

>Hvad er forskellen på "flip"- og "slip"-screen ?

Flip er med knæk...slip ved jeg ikke lige hvad de mener med.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-02-04 12:24

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> levetid,før jeg hev det af og lige lukt i den atomare
> disintegrator...Høj rating på "barf" - skalaen...

Hmmm - nu er jeg kun 170cm *lav* og jeg får turbulensen lige på
hals/skuldre, det ville være dejligt at slippe for det.

> Flip er med knæk...

Okay - det regnede jeg også med
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : MKS - 74

Dato : 24-02-04 12:45

On Tue, 24 Feb 2004 12:23:31 +0100, "Brian Sørup"
<brian.sorupXXX@privat.dk> wrote:

>Hmmm - nu er jeg kun 170cm *lav* og jeg får turbulensen lige på
>hals/skuldre, det ville være dejligt at slippe for det.

Ja men du risikerer bare at det bevæger sig lidt op til hjelmen og det
er ikke nødvendigvis bedre - Som du nok kan se synes jeg af rent
kosmetiske grunde at det er synd overhovedet at forsøge,bruger man
cyklen til det den er god til,primært småvejsræs med tilhørende
*kravle-kravle* så er det næppe et tema med turbulenser med orig.
glasset,er man typen der hellere ville køre på motorvejen med 150-180
stykker i 100-200 km så kan det være en overvejelse værd...anyway,du
kan ikke være sikker på det hjælper før du gør forsøget.

--
-Michael

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-02-04 14:09

"for mig betød det bare en hulens masse larm fordi det dannede turbulenser
omkring hjelmen"

Samme problem havde jeg, det var dog på en CBR1000...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Laursen

Dato : 24-02-04 16:41

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> "for mig betød det bare en hulens masse larm fordi det dannede
> turbulenser omkring hjelmen"
>
> Samme problem havde jeg, det var dog på en CBR1000...

Jebs jeg havde sammeproblem på min yzf.. Jeg synes ikke det kan betale sig,
og man får en fandens masse turbulens. kør med et originalt. !

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

yzf1000r solgt !
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-02-04 22:02

"yzf1000r solgt !"

Tillykke. Så lykkedes det. Hva' så nu? Er det en BB du skal have?