Når det bliver godt vejr.
Fra : Johnny Johansen

Dato : 23-02-04 23:48

Er der så nogen af jer erfarne gutter der vil køre en tur sammen med en
newbie som mig? Jeg vil gerne lære lidt fifs om køre stil/stilling osv. og
eventuelt hvad man absolut ikke skal gøre for ikke at smide den, vælte ved
parkering osv.
Det kunne også være sjovt at møde nogen af jeg in person.

--
Johnny
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=481

Fra : Kenneth T

Dato : 23-02-04 23:57

> [...]
> parkering osv.
> Det kunne også være sjovt at møde nogen af jeg in person.

Helt sikkert, hvor kommer du fra, djursland?

-
MVH
Kenneth T
ZX12R

Fra : Johnny Johansen

Dato : 23-02-04 23:59

> Helt sikkert, hvor kommer du fra, djursland?
>
> -
> MVH
> Kenneth T
> ZX12R

Nope, Kalundborg.....!
Du kan bare køre nedenom, så har du en god undskyldning for at køre en lang
tur :)

Johny

Fra : Bo-gsxR

Dato : 24-02-04 00:24

> [...]
> parkering osv.
> Det kunne også være sjovt at møde nogen af jeg in person.

jeg vil da gerne med ud og trille når solen skinder og det er varmt,
men kalundborg er dog 90km fra kbh hvor jeg bor.

men her kan du lære din kværn at kende og blive en bedre kører.
www.racing4fun.dk
www.mestersvinger.dk
www.dmc-mc.org ( mener jeg )
www.bike-events.se ( eller .com )

bo-gsxR

Fra : NielSV650

Dato : 24-02-04 03:33

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote in message
> men her kan du lære din kværn at kende og blive en bedre kører.
> www.dmc-mc.org ( mener jeg )

Hvis du er i tvivl, så prøv da siden ad
Eller... - oh ve oh skræk - er det ved at blive en af de dage igen, Bo??

Den rigtige er http://www.dmc-org.dk/

Niels
S FAU himmelblau

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 24-02-04 02:19

Johnny Johansen wrote:

> [...]
> den, vælte ved parkering osv.
> Det kunne også være sjovt at møde nogen af jeg in person.

Hej Johnny,

Vi er en del her fra gruppen, der kører sammen gennem sæsonen. Sidste sæson
bød da på et par længere ture til Fredericia og MC Chaufførerne samt
naturligvis Træf på Toppen. Derudover kører vi en del ture på sjælland og
mødes som regel på hhv. Malerklemmen, Højerup ved Stevns og andre steder...
Du kan jo "hægte" dig på en af de kommende ture, der plejer at blive
annonceret her i gruppen.

Vel mødt!

Hilsner,

Tony
Fazer 1000

Fra : Armand

Dato : 24-02-04 22:08

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> naturligvis Træf på Toppen.
> Du kan jo "hægte" dig på en af de kommende ture, der plejer at blive

Og det ser ud til at PMC'erne atter er ved at barsle med en mellemlanding i
Fredericia på vejen til "Træf På Toppen" i Skagen!

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-02-04 02:18

Armand wrote:

> Og det ser ud til at PMC'erne atter er ved at barsle med en
> mellemlanding i Fredericia på vejen til "Træf På Toppen" i Skagen!

Det lyder skam hyggeligt. Så håber jeg at resten af os DFMere er ligeså
velkomne... Og så håber jeg at vi DFMere kan blive enige om hvor vi slår
lejr i år

--
Tony
FZS1000

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-02-04 09:59

Tony Lorentzen wrote:

> Det lyder skam hyggeligt. Så håber jeg at resten af os DFMere er ligeså
> velkomne... Og så håber jeg at vi DFMere kan blive enige om hvor vi slår
> lejr i år

Ja, jeg regner med at tage direkte derop om torsdagen sammen med det
sædvanlige følgeskab. Det er bare lidt svært at 'reservere' pladser
deroppe :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 25-02-04 11:07

Tony Lorentzen wrote:

> Det lyder skam hyggeligt. Så håber jeg at resten af os DFMere er
> ligeså velkomne... Og så håber jeg at vi DFMere kan blive enige om
> hvor vi slår lejr i år

Hørt-hørt

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : NielSV650

Dato : 24-02-04 03:43

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> wrote in message
> Er der så nogen af jer erfarne gutter der vil køre en tur sammen med en
> newbie som mig?

Ja, og den vælger jeg så - som flere andre - at tage personligt
Bo foreslår kørekurser og banedage og det er en rigtig god idé!!
Jeg har været på Bronzekursus to gange og kommer det helt sikkert igen. Et
_rigtig_ godt kursus for folk med ny ged.

> Jeg vil gerne lære lidt fifs om køre stil/stilling osv.

Spænd i sækken. Armene er til at styre med - ikke hænge i!!
Jeg kan ikke lige huske med R6'eren, men de fleste Yams'er har det med at
klonke i gearkassen, så hvis du vil undgå grim lyd, skal du lære at
"preloade" geararmen inden du (måske) tager koblingen og stikker den et nyt
program.

>og eventuelt hvad man absolut ikke skal gøre for ikke at smide den, vælte
ved
> parkering osv.

Du lærte det sikkert også da du tog kørekort. Når du skal lave en snæver
vending, så undgå fuldt styreudslag. Dermed har du lige lidt at give af hvis
modellen er ved at tilte indad.
Bruger du skivelås, så parkér så du skal _bakke_ ud. Det gælder i det hele
taget med alle låse, hvis du er en smule glemsom.
Hvis det er bøvlet at trække cyklen frem og tilbage ved finjustering af
parkering, så sæt dig på den. Dermed er der større kontrol og du undgår den
som eller laver på et tidspunkt - tilter modellen væk fra dig. (faktisk som
ham fra JD2 som laver en fin stoppie mens han kurer på støvlerne ved siden
af. Bagenden trækker ind mod ham selv og tyngdepunktet flyttes ud ad...
*bonk*)
Hvis det endelig sker, så gør som de hårde karle - stil dig op på cykel og
ræk armene i vejret. Alternativt: Ånd så din dit visir dugger og skynd dig
væk

> Det kunne også være sjovt at møde nogen af jeg in person.

Som Tony foreslår; Malerklemmen, TpT og diverse træfs. Der er ikke så megen
kørsel (kun brændere), men man får da sat ansigt eller promille på folk

Hold gummiet nedad,
Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158

Fra : Brian Laursen

Dato : 24-02-04 06:33

NielSV650 wrote:

> Som Tony foreslår; Malerklemmen, TpT og diverse træfs. Der er ikke så
> megen kørsel (kun brændere), men man får da sat ansigt eller promille
> på folk

ROFL Godt sagt

HVis du kommer forbi århus, så gi et praj. Så kan vi rulle en tur til
djursland og se på en ZX12R

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

yzf1000r
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-02-04 09:56

Jep, intet problem. Du kan evt. også deltage i fællesturene hos Raptor. Det
var der da nogen stykker herinde fra der gjorde et par gange sidste år

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Per P.

Dato : 24-02-04 10:11

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> parkering osv.
> Det kunne også være sjovt at møde nogen af jeg in person.

Nap et kørekursus her først på sæsonen. Så vil du være dus med cyklen når du
kommer ud på landevejen.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Orv mand, tror du også vi kan køre op af den skrænt.....

Fra : m0rt3n

Dato : 24-02-04 22:20

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der så nogen af jer erfarne gutter der vil køre en tur sammen med en
> newbie som mig? Jeg vil gerne lære lidt fifs om køre stil/stilling osv. og

Kawasaki zrx1100 er altid klar på ture for sjov! Lad os endelig skrive
nærmere når den tid kommer og arrangere nogle ture i dette forum!
-m0rt3n