Mange tak for den konstruktive tilbagemelding. Jeg vil langsomt påbegynde
resturering (der vil selvfølgelig komme en hjemmeside med tiden - hvor
projektet kan følges).
Mvh.
B. Madsen
"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:a7tk305dd3932mbamk2mbuqiuuq8bfk9fl@4ax.com...
> On Mon, 23 Feb 2004 21:35:24 +0100, "[8700] Brian Mark Madsen"
> <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> wrote:
>
> Hej Brian.
> >
> >Billeder af den kære gamle tøs er i news:dk.binaer.motor under
overskriften
> >IFA RT125
> >
> Den er ikke køn, men den ser ud til at være komplet, og så er der jo
> noget at bygge på.
>
> >Jeg har aldrig haft motorcykel - men er teknisk velforstået (biler har
jeg
> >"styr" på). Jeg har dog een gang i mit liv været ude at køre på en
> >motorcykel (bag på) - en BSA B40 350ccm - en KÆMPE oplevelse - så det er
> >ikke sidste gang.
> >
> Er man først blevet bidt af MC er det en svær en at kurere
>
> >Mit spørgsmål lyder således:
> >
> >- Hvordan griber man et såden projekt an, uden at drukne i det?
>
> Nu er du i den heldige situation at cyklen er nogenlunde komplet og
> står samlet, så manglerne er til at overse.
> Undersøg standen af alle mekaniske dele og lav en liste over de dele
> der kan genanvendes ud fra følgende kriterier:
> 1) Kan sandblæses, males og genanvendes uden videre.
> 2) Kan genanvendes efter pladearbejde og evt. opretning, sandblæsning
> og maling.
> 3) Dele der ubetinget skal udskiftes.
> 4) Dele der skal forkromes/fornikles og som er i en rimelig stand.
> 5) Dele der mangler (Herunder emblemer og overføringsmærker).
>
> Gå på jagt efter det der ubetinget skal skiftes og det der mangler.
>
> Jeg kan umiddelbart se at dine fælge ser herrens ud.
> Det er dyrt at få dem forkromet, og da nye fælge og eger er til at
> skaffe vil jeg anbefale at du starter med det.
> Så kan du få lavet bremser medens navene ligger løst.
>
> Jeg kan ikke se lydpotten, men den er sikkert plumrådden.
>
> Ham her:
http://www.motorrad-stemler.de/ har stumper til den MEN han
> er svinedyr.
> De har forresten også en reservedelsliste/exploded wiev der kan
> downloades fra nettet.
>
> Skil ikke noget ad før du har samlet så meget at du kan færdiggøre
> projektet uden at gå i stå pga. stumpemangel.
>
> Dog med een undtagelse.
> Motoren kan du tage med det samme, den er et godt projekt at starte
> med.
> Og du kan godt belave dig på at skille den helt ad - Samtlige
> simmerringe (pakdåser) er garanteret hårde som glas og lige så tætte
> som en si - Ingen lette løsninger der
> Motoren er rigtigt nussearbejde, men når først den ligger færdig får
> man kløe i fingrene for at blive færdig.
>
> >- Noget mekanisk jeg skal være varsom med?
>
> Skil ikke noget ad før du er klar - Så ender den blot som et af
> utallige "papkasseprojekter".
>
> >- Kan jeg beholde den orginale reg. attest ved omregistrering?
>
> Jeg ved det faktisk ikke, men jeg vil tro det når der er tale om en
> veteran.
> Jeg fik lov til at beholde min originale Schweitziske attest på min
> Paso, og de bliver normalt inddraget.
> Spørg dem - evt inden du stiller til syn, så kan du i det mindste lave
> en farvekopi inden den bliver inddraget
>
> >- Kan jeg få sorte plader på? (den er svjh. fra 1951)
> >
> Ja, det kan du.
> Du kan få en enkelt bogstavs sort plade.
> Skæringsdatoen er 1/4 1958, og den er ældre end det, så ikke noget
> problem.
>
> Held og lykke med projektet.
>
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
>
www.gruby.dk