/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forhandlere
Fra : Jeanett


Dato : 22-02-04 23:21

Heysa

Ja som overskriften siger - ganske enkelt - hvor har I gode erfaringer med
forhandlere??

(- og ingen råd om Rydberg - *græmme græmme*)

Så kom med dem..

Jeanett - hvis kæreste har nye og spændende MCdrømme



 
 
NielSV650 (23-02-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 23-02-04 00:13

"Jeanett" <J2H@post.com> wrote in message
news:40392b2d$0$22813$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ja som overskriften siger - ganske enkelt - hvor har I gode erfaringer med
> forhandlere??

I hvilket område??

Kig på www.dmcn.dk - der er bl.a. anmeldelser af forhandlere og deres
værksteder.


Niels - hvem vil være min kæreste??
S FAU himmelblau - det er jeg allerede, så hvem vil være #2??
www.dfmc.dk/?id=158




Leonard (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-02-04 01:26

"Jeanett" <J2H@post.com> wrote:

>Ja som overskriften siger - ganske enkelt - hvor har I gode erfaringer med
>forhandlere??
>
>(- og ingen råd om Rydberg - *græmme græmme*)
>
>Så kom med dem..
>
>Jeanett - hvis kæreste har nye og spændende MCdrømme

Og spurgte du ikke om nøjagtig det samme for en uge siden?
Og fik mange svar, hvad var der galt med dem?
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Mads Stetter (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 23-02-04 06:31

Leonard wrote:
> "Jeanett" <J2H@post.com> wrote:
>
>> Ja som overskriften siger - ganske enkelt - hvor har I gode
>> erfaringer med forhandlere??
>>
>> (- og ingen råd om Rydberg - *græmme græmme*)
>>
>> Så kom med dem..
>>
>> Jeanett - hvis kæreste har nye og spændende MCdrømme
>
> Og spurgte du ikke om nøjagtig det samme for en uge siden?
> Og fik mange svar, hvad var der galt med dem?

Yep, næsten samme post!

Og må vi så lige høre den historie om Rydberg? Jeg syntes nemlig Rydberg er
et virkelig kompetent værksted (Brian og Henrik)! Har kun haft gode
erfaringer derfra!

MVH Mads Stetter



Brian Laursen (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 23-02-04 07:11

Mads Stetter wrote:
>> Og spurgte du ikke om nøjagtig det samme for en uge siden?
>> Og fik mange svar, hvad var der galt med dem?
>
> Yep, næsten samme post!
>
> Og må vi så lige høre den historie om Rydberg? Jeg syntes nemlig
> Rydberg er et virkelig kompetent værksted (Brian og Henrik)! Har kun
> haft gode erfaringer derfra!
>
> MVH Mads Stetter

Jeg kunne egentlig oxo godt tænke mig at få at vide hvorfor du er så meget
imod dem??? Der er mange der er glade for Rydberg...
Jeg forstår nu heller ikke helt.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

yzf1000r
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman



Keld (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Keld


Dato : 23-02-04 11:59


Jeg har også kun gode erfaringer Med Rydberg, go' service og flinke
mennesker

--
Keld R1
> >
> > Og må vi så lige høre den historie om Rydberg? Jeg syntes nemlig
> > Rydberg er et virkelig kompetent værksted (Brian og Henrik)! Har kun
> > haft gode erfaringer derfra!
> >
> > MVH Mads Stetter
>
> Jeg kunne egentlig oxo godt tænke mig at få at vide hvorfor du er så meget
> imod dem??? Der er mange der er glade for Rydberg...
> Jeg forstår nu heller ikke helt.
>
> --
> Venlig Hilsen
>
> Brian W. Laursen
> http://dfmc.dk/155
>
> yzf1000r
> http://www.Galtenmc.dk
> http://home1.stofanet.dk/cashman
>
>



Henrik (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 23-02-04 15:39


Enig . . .
Det kunne jo være at det var selvforskyldt, Træerne gror trods alt ikke
ind i himlen . . .
Men der er nogen mennesker der aldrig er tilfredse eller ikke kan få nok
!!!



Erik (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 23-02-04 16:02

Damn, kanI ikke bare svare på spørgsmålet?!?

Jeg kan anbefale http://www.clausmaymc.dk/ udmærket service.



Tommy Fer (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 23-02-04 17:37


"Erik" <loonieREMOVE@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:JBo_b.1751$Jq2.773@news.get2net.dk...
> Damn, kanI ikke bare svare på spørgsmålet?!?

Skal vi nu gøre det igen....

Hun spurgte også for 1 uge siden, med en løs sviner af rydberg

mvh Tommy Fer



Jeanett (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Jeanett


Dato : 23-02-04 17:46

Hehe

jeg kan da nemt komme med åbenlyst svinere om Rydberg..

Jeg selv og 3 kammerater har fået noget af den værste behandling hos
Rydberg - elendig service - ikke mindst af deres medarbejdere... sætter
aldrig mine ben deroppe igen - derfor spørger jeg efter "gode" forhandlere
som I har haft nytte af - og jeg gad ikke henvisninger til Rydberg da de
netop imo hverken er kvalificerede nok eller gode forhandlere..måske også
fordi jeg har været så (u)heldig at få et blik indenfor fascaderne!?

Og måsker er jeg "kræsen/besværlig", som nogle hævder (psst nu er jeg osse
en pige, ikk ;))

- eller også har jeg bare høje standarder -


/jeanett med ønsker om en god dag ;)



"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:c1da7a$23ru$1@news.cybercity.dk...
>
> "Erik" <loonieREMOVE@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:JBo_b.1751$Jq2.773@news.get2net.dk...
> > Damn, kanI ikke bare svare på spørgsmålet?!?
>
> Skal vi nu gøre det igen....
>
> Hun spurgte også for 1 uge siden, med en løs sviner af rydberg
>
> mvh Tommy Fer
>
>



vmx (23-02-2004)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 23-02-04 20:04

"Jeanett" <J2H@post.com> skrev i en meddelelse
news:403a2e3d$0$1292$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hehe
>
> jeg kan da nemt komme med åbenlyst svinere om Rydberg..
>
> Jeg selv og 3 kammerater har fået noget af den værste behandling hos
> Rydberg - elendig service - ikke mindst af deres medarbejdere... sætter
> aldrig mine ben deroppe igen - derfor spørger jeg efter "gode" forhandlere
> som I har haft nytte af - og jeg gad ikke henvisninger til Rydberg da de
> netop imo hverken er kvalificerede nok eller gode forhandlere..måske også
> fordi jeg har været så (u)heldig at få et blik indenfor fascaderne!?
>

Kan det lade sig gøre at uddybe ovenstående til noget
konkret ? Enhver kan råbe "elendig service", men det
holder ikke uden en forklaring.

Indtil videre har jeg ikke hørt noget "dårligt" om Rydberg,
tværtimod - og hvad betyder det også "at høre noget", uden
konkrete hændelser?

Jeg har også oplevet "lidt af hvert" hos forskellige forhandlere,
men alt i alt ikke noget der var værd at hidse sig op over.
Man kan vel altid ryste på hovedet (for sig selv) og
tænke nåja, enhver kan have en dårlig dag


--
Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977



Jeanett (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Jeanett


Dato : 23-02-04 17:42

Den anden har jeg ikke kunnet finde - den er som pist væk for solen...
derfor det samme indlæg - sorry ;)

Jeanett


"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message
news:p2ii301lbr7ibdhtu2vmj2n53mufg3g8ha@4ax.com...
> "Jeanett" <J2H@post.com> wrote:
>
> >Ja som overskriften siger - ganske enkelt - hvor har I gode erfaringer
med
> >forhandlere??
> >
> >(- og ingen råd om Rydberg - *græmme græmme*)
> >
> >Så kom med dem..
> >
> >Jeanett - hvis kæreste har nye og spændende MCdrømme
>
> Og spurgte du ikke om nøjagtig det samme for en uge siden?
> Og fik mange svar, hvad var der galt med dem?
> --
> Leonard
> http://leonard.dk/foredrag/uheld.php



Kåre Nejmann (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 23-02-04 20:11

"Jeanett" <J2H@post.com> wrote:

>Den anden har jeg ikke kunnet finde - den er som pist væk for solen...
>derfor det samme indlæg - sorry ;)
Så søg efter message ID 403111cb$0$24675$ba624c82@nntp03.dk.telia.net
i dit news-program eller på http://groups.google.com

--
Kåre

Henrik Nielsen - Rap~ (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 23-02-04 21:13

Tjaa. Jeg er meget glad for Rydberg, så god en service skal man lede længe
efter. Men ellers er der Pro-bike i Lystrup, ham har jeg ikke haft noget at
klager over.

Nu ved jeg jo ikke hvad du kører på, men måske det også skulle have en smule
indflydelse på dit valg.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jeanett (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Jeanett


Dato : 23-02-04 23:09

Hej Henrik

jeg har en Honda F3'er :)

jeg har også haft bekendte som har syntes om deres service, og ikke et
eneste ondt ord dér - jeg har bare ikke selv haft gode erfaringer med dem,
og gode kammerater ej heller. Og som sagt ved jeg lidt om hvordan de
behandler syklerne når kunderne ikke lihge kigger - og dét er ikke kønt.. en
kunde deroppe fra kom hjem med en fin fin mc - med luftfiltret fyldt med
skruer..(og han skulle ikke engang betale for dem..)
- og sådanne historier har jeg bare hørt for mange af - så derfor eftersøger
jeg andre forhandlere

Jeanett
"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:c1dmti$2pt7$1@news.cybercity.dk...
> Tjaa. Jeg er meget glad for Rydberg, så god en service skal man lede længe
> efter. Men ellers er der Pro-bike i Lystrup, ham har jeg ikke haft noget
at
> klager over.
>
> Nu ved jeg jo ikke hvad du kører på, men måske det også skulle have en
smule
> indflydelse på dit valg.
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>
>



Henrik (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 24-02-04 00:45

Nu skal man jo lige huske på at på de fleste værksteder har man lærlinge,
og det kan være svært i en travl hverdag at holde konstant øje med disse

Og der er desværre nogle "skvadderhoveder" ind imellem

Jeg kan kun anbefale at man retter henvendelse til værkføren/ejeren, så
man kan få rettet op på "uheldige" medarbejdere . . .

mvh
Henrik.


Jeanett (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Jeanett


Dato : 24-02-04 00:49

ganske sandt - men problemet for mit vedkommende er bare ikke lærlinge...
men de ganske faste medarbejdere - også Henrik og Brian, som er blevet nævnt

Jeg har endda oplevet at de (læs mekaninerne) har stået og kigget om
kunderne kiggede, og hvis ikke fik MC'en lige et gok med hammeren, så den
ville som de.. og den stil - det er sku ikke fedt!!


Jeanett


"Henrik" <gunrunnerfjerndette@tdc-broadband.dk> wrote in message
news:c1e3a5$cn$1@abbeden.bunk.cc...
> Nu skal man jo lige huske på at på de fleste værksteder har man lærlinge,
> og det kan være svært i en travl hverdag at holde konstant øje med disse
>
> Og der er desværre nogle "skvadderhoveder" ind imellem
>
> Jeg kan kun anbefale at man retter henvendelse til værkføren/ejeren, så
> man kan få rettet op på "uheldige" medarbejdere . . .
>
> mvh
> Henrik.
>



Henrik (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 24-02-04 00:57

Jeanett wrote:

> Jeg har endda oplevet at de (læs mekaninerne) har stået og kigget om
> kunderne kiggede, og hvis ikke fik MC'en lige et gok med hammeren, så den
> ville som de.. og den stil - det er sku ikke fedt!!

> Jeanett


Et gok med en hammer er et vidt begreb . . .
Det kommer an på om det er nødvendigt, hvis der evt. er noget der sidder
fast, er "vold" eneste løsning.
Men hvis det er på benzintanken så kan jeg godt se problemet

mvh
Henrik


Jeanett (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Jeanett


Dato : 25-02-04 00:11

Hehe -

vi snakker GOK som kunden helst ikke skulle se - du ved, når tingene ikke
vil som dem, så kunne de da få med hammeren indtil de ville..... den slags
mentalitet har jeg mødt derude... bla
Derfor vil jeg under ingen omstændigheder derud!

Jeanett


"Henrik" <gunrunnerfjerndette@tdc-broadband.dk> wrote in message
news:c1e3ve$1ps$1@abbeden.bunk.cc...
> Jeanett wrote:
>
> > Jeg har endda oplevet at de (læs mekaninerne) har stået og kigget om
> > kunderne kiggede, og hvis ikke fik MC'en lige et gok med hammeren, så
den
> > ville som de.. og den stil - det er sku ikke fedt!!
>
> > Jeanett
>
>
> Et gok med en hammer er et vidt begreb . . .
> Det kommer an på om det er nødvendigt, hvis der evt. er noget der sidder
> fast, er "vold" eneste løsning.
> Men hvis det er på benzintanken så kan jeg godt se problemet
>
> mvh
> Henrik
>



Moller (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-04-04 16:49


"Jeanett" <J2H@post.com> skrev i en meddelelse
news:403bda15$0$22767$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hehe -
>
> vi snakker GOK som kunden helst ikke skulle se - du ved, når tingene ikke
> vil som dem, så kunne de da få med hammeren indtil de ville..... den slags
> mentalitet har jeg mødt derude... bla

Så¨spørges der bare igen.... er det buler der blir lavet med den hammer,
eller er det for at få dæksler, aksler osv... fri ??? Selv MC'er som en
halvgammel F3 kræver at der slås for at akslerne kommer fri hvis ejeren ikke
SELV har smurt dem, for de er aldrig smurt fra fabrikken af, og det høre
ikke til under service uden at delen har været ude der... dette gælder også
lejer osv.. f.eks. kronrørs leje, som i de fleste tilfælde skal bankes ud
med en del vold, når de er rustet fast.

> Derfor vil jeg under ingen omstændigheder derud!

Som du sætter det op, lyder det mere som om dig og dine såkaldte
kammy'er ikke har en dyt forstand på hvad der skal til for at fikse MC'er
nogen gange, og blir overrasket over hvor hårdt der nogen gange skal slås...
for som du for det til at lyde, så er det jo ikke buler i kåbe dele, tank
eller andet der bankes i.

Det kan godt se lidt voldsomt ud i nogens øjne når der skal laves MC, en
ting som os GørDetSelv Mekker kan nikke til.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
Begge maskiner er der både brugt muggert, og hammer på... men ingen af
dem har buler, eller ridser eller anden skade fra værktøjet.



Henrik Nielsen - Rap~ (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 24-02-04 10:02

"jeg har en Honda F3'er"

Så er Pro-bike i Lystrup jo din ven. Han er Honda-mand


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jeanett (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Jeanett


Dato : 24-02-04 13:57

Hehe Henrik, nu var det jo mest til kæresten - jeg er mere end tilfreds med
min fine cykel.... :)

Jeanett H.


"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:c1f40r$4df$1@sunsite.dk...
> "jeg har en Honda F3'er"
>
> Så er Pro-bike i Lystrup jo din ven. Han er Honda-mand
>
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>
>



Henrik Nielsen - Rap~ (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 24-02-04 16:34

Ok ok

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Why (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Why


Dato : 25-02-04 09:53

On Mon, 23 Feb 2004 23:09:23 +0100, "Jeanett" <J2H@post.com> wrote:

>Hej Henrik
>
>jeg har en Honda F3'er :)
>
>jeg har også haft bekendte som har syntes om deres service, og ikke et
>eneste ondt ord dér - jeg har bare ikke selv haft gode erfaringer med dem,
>og gode kammerater ej heller. Og som sagt ved jeg lidt om hvordan de
>behandler syklerne når kunderne ikke lihge kigger - og dét er ikke kønt.. en
>kunde deroppe fra kom hjem med en fin fin mc - med luftfiltret fyldt med
>skruer..(og han skulle ikke engang betale for dem..)
>- og sådanne historier har jeg bare hørt for mange af - så derfor eftersøger
>jeg andre forhandlere
Måske du skulle stille dig lidt mere kritisk overfor hvad du høre fra
andre.! Du tro vel heller ikke på alt du læser i EB eller JP osv.
Bare fordi en eller anden har haft den kedlig oplevelse at finde nogen
skruer eller andet betyder vel ikke de mishandler kundernes MC'er

Og det et noget tynd grunlag du komme med de beskyldninger på synes
jeg nok.
du skriver først du har hørt om positive oplevelser, så skriver du at
du selv har haft dårlig erfaring med dem. (men ikke vilken!?)
du skriver så dine Kammis (læs EB)
du skriver så du har insider vinden (Igen manglen argumentation for
dette!)
Så til luft filter (Vi alle sammen kun mennesker, Sure det ikke en
heldig ting og opleve, men igen de kun mennesker ligsom dig og alle
andre)
Igen skriver du en masse histrorier ( mangler igen noget konkret!?)

Mvh.
Poul-m Olsen
Honda CBX750F 88'
Meget snart med ny motor
Ps. Kun positive oplevelser med Rydberg

Henrik (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 26-02-04 14:31


ENIG ! ! ! !



Ole Baun (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 26-02-04 23:53


"Henrik" skrev i en meddelelse news:c1ksf6$d5f$1@abbeden.bunk.cc...
>
> ENIG ! ! ! !

"ENIG" i hvad ?

Ole Baun



Armand (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-02-04 04:14


"Ole Baun" <olebaun@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:c1ltdc$li7$1@sunsite.dk...
>
> "Henrik" skrev i en meddelelse news:c1ksf6$d5f$1@abbeden.bunk.cc...
> >
> > ENIG ! ! ! !
>
> "ENIG" i hvad ?

Enig i at det er rigtigt, vel :-/

--
Armand.



Ole Baun (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 27-02-04 17:46


"Armand" skrev i en meddelelse news:c1nose$2ekc$2@news.cybercity.dk...
>
> "Ole Baun" skrev i en meddelelse
> news:c1ltdc$li7$1@sunsite.dk...
> >
> > "Henrik" skrev i en meddelelse news:c1ksf6$d5f$1@abbeden.bunk.cc...
> > >
> > > ENIG ! ! ! !
> >
> > "ENIG" i hvad ?
>
> Enig i at det er rigtigt, vel :-/

Jeg prøver lige igen.
Det jeg mente var, at det ville være smart hvis Henrik efterlod en smule af
teksten fra det indlæg han kommenterede, når han tilføjede sin kommentar.
Som herover.

Ole Baun



Børge (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Børge


Dato : 28-02-04 03:55

Ole Baun wrote:


> "Armand" skrev i en meddelelse news:c1nose$2ekc$2@news.cybercity.dk...
>>
>> "Ole Baun" skrev i en meddelelse
>> news:c1ltdc$li7$1@sunsite.dk...
>> >
>> > "Henrik" skrev i en meddelelse news:c1ksf6$d5f$1@abbeden.bunk.cc...
>> > >
>> > > ENIG ! ! ! !
>> >
>> > "ENIG" i hvad ?
>>
>> Enig i at det er rigtigt, vel :-/

> Jeg prøver lige igen.
> Det jeg mente var, at det ville være smart hvis Henrik efterlod en smule af
> teksten fra det indlæg han kommenterede, når han tilføjede sin kommentar.
> Som herover.

> Ole Baun


Ja . . . hvor er teksten der stod oven over ????
Den var linket til en tekst dagen før ???
Er den deletet eller hwa' ???
Bliver tekstene deletet efter x antal dage ???

mvh
Børge.



Kenn H. Jensen (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Kenn H. Jensen


Dato : 28-02-04 07:58

"Børge" skrev i meddelelsen news:c1ovur$5eo$1@abbeden.bunk.cc...

> Ja . . . hvor er teksten der stod oven over ????
> Den var linket til en tekst dagen før ???
> Er den deletet eller hwa' ???
> Bliver tekstene deletet efter x antal dage ???

De her var i overskud ??????????
Tak for lån

--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271



Jacob Bunk Nielsen (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 29-02-04 14:37

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
>
>>Det er en newsreader, ikke et arkiv.
>
> Egentlig uenig,men bliver hurtigt et spørgsmål om semantik - Alt er et
> arkiv uanset størrelse af dette - Forskellen er IMO om man har central
> adgang via Web eller vælger at DL til egen PC.

Jeg læser news via en NNTP-forbindelse til min newsserver. Jeg gemmer
ikke indlæggene lokalt. Forskellen er udelukkende den underliggende
protokol, og den finder jeg ikke væsentlig i denne sammenhæng. Min
newsreader kan i øvrigt også læse news via HTTP fra groups.google.com
eller via UUCP, hvis man kan finde sådan et feed nu om dage.

Jeg ser altså ikke forskellen, men du har ret i at det et
fortolkningsspørgsmål.

>>... og så skulle den sag vist være uddebateret.
>
> Der var aldrig en debat fra min side...bare en spøgefuld bemærkning.

Godt

Så er vi vist nogenlunde på samme plan alligevel.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 28-02-04 21:55

borge@get2net.dk (Børge) writes:

> Ja . . . hvor er teksten der stod oven over ????

Den glemte Henrik at citere.

> Den var linket til en tekst dagen før ???

Ja?

> Er den deletet eller hwa' ???

Nej

> Bliver tekstene deletet efter x antal dage ???

Ja, for en passende værdi af x. 'deletet' hedder i øvrigt 'deleted' på
engelsk, og 'slettet' på dansk.

Henrik har i øvrigt fået inddraget sin adgang til webdimmeren. Det er
noget nyt jeg er begyndt på når folk tydeligvis ikke ønsker at
indrette sig efter hvordan usenet fungerer.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Børge (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Børge


Dato : 29-02-04 02:39

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> borge@get2net.dk (Børge) writes:

>> Ja . . . hvor er teksten der stod oven over ????

> Den glemte Henrik at citere.

>> Den var linket til en tekst dagen før ???

> Ja?

>> Er den deletet eller hwa' ???

> Nej

>> Bliver tekstene deletet efter x antal dage ???

> Ja, for en passende værdi af x. 'deletet' hedder i øvrigt 'deleted' på
> engelsk, og 'slettet' på dansk.

> Henrik har i øvrigt fået inddraget sin adgang til webdimmeren. Det er
> noget nyt jeg er begyndt på når folk tydeligvis ikke ønsker at
> indrette sig efter hvordan usenet fungerer.


Ja det er sku i orden, efter hvad jeg kan se på de indlæg henrik har lagt
ind, så er han åbenbart mekaniker, lad os komme af med dem, dem kan vi
ikk' bruge til noget.

mvh
Børge.


Jacob Bunk Nielsen (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 29-02-04 13:40

borge@get2net.dk (Børge) writes:

>> Henrik har i øvrigt fået inddraget sin adgang til webdimmeren. Det er
>> noget nyt jeg er begyndt på når folk tydeligvis ikke ønsker at
>> indrette sig efter hvordan usenet fungerer.
>
> Ja det er sku i orden, efter hvad jeg kan se på de indlæg henrik har
> lagt ind, så er han åbenbart mekaniker, lad os komme af med dem, dem
> kan vi ikk' bruge til noget.

Jo, selvfølgelig kan vi det, men de er nødt til at indordne sig under
de regler jeg sætter for brug af min server, ellers må de finde sig en
anden server. Jeg synes ikke de regler jeg har sat er urimelige, men
blot er hvad der hører til almindelig netikette og høflighed på
usenet. Jeg kan se at du også poster fra min server, så du har jo også
fundet at reglerne er acceptable.

Men kort og godt: Min server, mine regler. Din server, dine regler.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

MKS - 74 (29-02-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-02-04 13:54

On Sun, 29 Feb 2004 13:39:49 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Men kort og godt: Min server, mine regler. Din server, dine regler.


Jeps - den respekterer jo f.eks ikke X-No-Archive, men det er jo så
også frivilligt .

--
-Michael

Børge (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Børge


Dato : 29-02-04 14:10

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> borge@get2net.dk (Børge) writes:

>>> Henrik har i øvrigt fået inddraget sin adgang til webdimmeren. Det er
>>> noget nyt jeg er begyndt på når folk tydeligvis ikke ønsker at
>>> indrette sig efter hvordan usenet fungerer.
>>
>> Ja det er sku i orden, efter hvad jeg kan se på de indlæg henrik har
>> lagt ind, så er han åbenbart mekaniker, lad os komme af med dem, dem
>> kan vi ikk' bruge til noget.

> Jo, selvfølgelig kan vi det, men de er nødt til at indordne sig under
> de regler jeg sætter for brug af min server, ellers må de finde sig en
> anden server. Jeg synes ikke de regler jeg har sat er urimelige, men
> blot er hvad der hører til almindelig netikette og høflighed på
> usenet. Jeg kan se at du også poster fra min server, så du har jo også
> fundet at reglerne er acceptable.

> Men kort og godt: Min server, mine regler. Din server, dine regler.


Øhhhhhhhhhhhh . . . nå Jeg troede at det var Tony's server.

mvh
Børge.



Jacob Bunk Nielsen (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 29-02-04 14:12

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
>
>>Men kort og godt: Min server, mine regler. Din server, dine regler.
>
> Jeps - den respekterer jo f.eks ikke X-No-Archive, men det er jo så
> også frivilligt .

Det er en newsreader, ikke et arkiv. That's why. Den viser alligevel
kun de seneste ca. 500 indlæg. Vælger du også at filtrere indlæg de
har 'X-No-Archive: Yes' væk i din newsreader?

I øvrigt kan jeg ikke finde nogen bare tilnærmelsesvis officielle
standarder der beskriver X-No-Archive (ja, jeg ved godt hvad formålet
er, og jeg synes personligt at det i de fleste tilfælde er tåbeligt).
Ikke engang seneste usefor-draft beskriver X-No-Archive.

Så vidt jeg lige har fundet frem til at det noget der er opfundet af
DejaNews (og dermed overtaget af Grouple) fordi folk var bange for at
få arkiveret deres skriblerier i al evighed. Men fordi et enkelt firma
vælger at gøre sådan er der jo langt fra noget der siger at andre
skal, og jeg synes da bestemt ikke at jeg skal, da min service er
radikalt anderledes end Grouple/Deja da den ikke gemmer indlæg ret
længe (ca. 500 indlæg vises online, og de slettes på den
bagvedliggende newsserver i løbet af et par måneder +/-).

.... og så skulle den sag vist være uddebateret. Hvis ikke så vil jeg
bede dig eller andre følge min FUT, da vi er totalt off-topic. Min
mailadresse er gyldig.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

MKS - 74 (29-02-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-02-04 14:30

On Sun, 29 Feb 2004 14:11:36 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Det er en newsreader, ikke et arkiv.

Egentlig uenig,men bliver hurtigt et spørgsmål om semantik - Alt er et
arkiv uanset størrelse af dette - Forskellen er IMO om man har central
adgang via Web eller vælger at DL til egen PC.

>that's why. Den viser alligevel
>kun de seneste ca. 500 indlæg.

I know.

>Vælger du også at filtrere indlæg de
>har 'X-No-Archive: Yes' væk i din newsreader?

Nej for jeg bruger en _newsreader_

>I øvrigt kan jeg ikke finde nogen bare tilnærmelsesvis officielle
>standarder der beskriver X-No-Archive (ja, jeg ved godt hvad formålet
>er, og jeg synes personligt at det i de fleste tilfælde er tåbeligt).

I can tell..

>Så vidt jeg lige har fundet frem til at det noget der er opfundet af
>DejaNews (og dermed overtaget af Grouple) fordi folk var bange for at
>få arkiveret deres skriblerier i al evighed.

Jeps - og det er da også det egentlig væsentlige,din lille ting er jo
ikke specielt væsentlig i denne sammenhæng, derfor også en smiley, du
tog det nok lidt for alvorligt kan jeg se...

>Men fordi et enkelt firma
>vælger at gøre sådan er der jo langt fra noget der siger at andre
>skal, og jeg synes da bestemt ikke at jeg skal, da min service er
>radikalt anderledes end Grouple/Deja da den ikke gemmer indlæg ret
>længe (ca. 500 indlæg vises online, og de slettes på den
>bagvedliggende newsserver i løbet af et par måneder +/-).

Du _skal_ på ingen måde nej og som sagt mere en spøg end egentlig
andet...og uanset hvad vælger du jo selv.

>... og så skulle den sag vist være uddebateret.

Der var aldrig en debat fra min side...bare en spøgefuld bemærkning.

> Hvis ikke så vil jeg
>bede dig eller andre følge min FUT, da vi er totalt off-topic. Min
>mailadresse er gyldig.

Nope - det vil jeg så vælge ikke at gøre akkurat her, men til gengæld
også love at det bliver det eneste svar fra min side...

--
-Michael
Div. billige Aprilia RS250-dele + enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Jacob Bunk Nielsen (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 29-02-04 14:14

borge@get2net.dk (Børge) writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> Men kort og godt: Min server, mine regler. Din server, dine regler.
>
> Øhhhhhhhhhhhh . . . nå Jeg troede at det var Tony's server.

www.dkfritidmotorcykel.dk er Tonys, news.dkfritidmotorcykel.dk er min.
Vi arbejder bare lidt sammen for brugernes skyld. Det håber jeg er OK

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste