Re: Afmontering af tændingslås på CBR 600 ~
Fra : Armand

Dato : 22-02-04 19:59

"Peter Hansen" <hello@sbam-world.cum> skrev i en meddelelse
> Halløjsa, eller noget
>
> Jeg skal ha' malet min forgaffelbro, og ville bare høre om man skal bruge
> special værktøj for at få tændingslåsen af forgaffelbroen?
>
> Så vidt "vi" kan se, så kan man ikke bruge en almindelig barco (eller
> hvordan man nu staver til det)

"Unbraco"!

Oftest er tændingslåsen monteret med såkaldte knækboltehvor hovedet knækker
af ved fastspændingen, således at langfingrede ikke bare lige kan skrue dén
af!
Og dem kan du kun bore af

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-02-04 21:03

Armand wrote:

> Og dem kan du kun bore af

Så har du ikke set min splituddriver/dorn. Slebet som en mejsel i enden. Den kan
afmontere de fleste knækbolte på minutter uden at lave skade.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 22-02-04 21:49

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så har du ikke set min splituddriver/dorn. Slebet som en mejsel i enden.
> Den kan afmontere de fleste knækbolte på minutter uden at lave skade.

Alt kan lade sig gøre, især for den der har stået i problemet jævnligt og
jeg ville nok have forsøgt mig med en ornepik; men for den der står undrende
overfor nogle knækbolte, er anskaffelse eller tilpasning af værktøj nok
noget mere fremmedt end en simpel udboring :-/

Aprospos:
Det er kun akkurat hovedet man skal bore af, og efter at have afmonteret
låsen,
så udskrue gevindresterne v.h.a. en tang omkring den udstikkende rest!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-02-04 23:17

Armand wrote:

> overfor nogle knækbolte, er anskaffelse eller tilpasning af værktøj nok
> noget mere fremmedt end en simpel udboring :-/

Man kan bare sjældent komme til med en boremaskine.

Ib Jakobsen

Fra : Michael

Dato : 22-02-04 21:55

det har jeg også gjordt mange gange, med et lign værktøj
MVH Michael Ankerlund

Fra : NielSV650

Dato : 22-02-04 22:36

> Og dem kan du kun bore af

Alternativt kan man svejse en bolt eller top fast på knækbolten forudsat er
der er plads til det.
Det burde så også være muligt at montere skidtet og svejse det påsvejste af
igen.

/Niels
S FAU himmelblau *sikkerhedsbits*
www.dfmc.dk/?id=158

Fra : Peter Hansen

Dato : 23-02-04 09:11

Tak for jeres svar. Jeg tror bare den bliver hvor den er.. Skal ikke nyde
noget med at udøve hærværk på min maskine )

Må se om jeg kan finde noget karbon knald istedet.

// Peter H - Med nøgler ridser i forgaffelbroen