Ny Mc
Fra : Michael Sandgaard

Dato : 22-02-04 17:45

Hej

Hvad skal man købe for en mc. Jeg havde tænkt på en pris omkring 50.000 kr.
Det skal være Sport, street eller turing, den skal kan køre vær dag.
Jeg køre på en GZ 250 nu (den er blevet for langsom).

Hilsen

Michael Sandgaard
michael@sandgaard.org

Fra : k

Dato : 22-02-04 18:01

"Michael Sandgaard" <michael@sandgaard.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal være Sport, street eller turing, den skal kan køre vær dag.
> Jeg køre på en GZ 250 nu (den er blevet for langsom).

Her er ellers en fed bike at springe på
http://www.auto-nord.dk/forhandler/pickcar.asp?bilid=297789&forhandlerurl=/auto85/&id=280
han tager også gerne imod din GZ'er, jeg handlede med ham i sommers, han fik
min GSXF og jeg en fin bil

men bor du ikke i nærheden af Aalborg så er det jo lidt træls

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 21:51

> [...]
> Det skal være Sport, street eller turing, den skal kan køre vær dag.
> Jeg køre på en GZ 250 nu (den er blevet for langsom).

Hej Michael,

Der mange muligheder i den prisklasse, så man skal nok finde den rette ved,
at prøve nogle forskellige, men nogle forslag kunne være:

- Kawasaki GPX600r fra omkring 95. Jeg har selv sådan en, og den er ganske
udmærket både til bykørsel, kørsel på små veje, og kan da også bruges til
touring, var i sommers i Ungarn på min, og det forløb uden problemer af
nogen art, konstruktion er fra sidst i firserne, den er 4 cylindret og
vandkølet, er opgivet til 86 hk fra fabrikken.

- Kawasaki GPZ500s fra 94-04. Min eks. har sådan en, og den var med i
Ungarn, ligeledes uden nogen problemer, hendes er en 2002 model, så derfor
rimelig ny, en ny koster 88000, men en 95-96´er ligger omkring de 50000,-,
det er en rimelig taknemmelig cykel, som også er velegnet til småveje, og
bykørsel, den er måske lidt vag til touring, men det kommer jo an på hvor
travlt man har, konstruktion er ligeledes fra sidst firserne, men updatet i
94, hvor den fik dobb. bremseskive for, og skivebremse bag, samt kosmetiske
ændringer = bedre kåbe som dækker godt for fartvinden, den er 2 cylindret og
er vandkølet, er opgivet til 60 hk fra fabrikken.

Det var lige de 2 jeg kender, men ellers er der:

- Yamaha XJ600 Diversion, 4 cylindret vistnok oliekølet.
- Suzuki GSF600 Bandit, 4 cylindret vistnok oliekølet.
- Honda CB500, 2 cylindret vandkølet, 50hk.
- Suzuki GSX600f, fra starten af halvfemserne, fircylindret & oliekølet, der
er vistnok noget med krumtappen på dem.
- Kawasaki ZZR600, de er vistnok ved at være dernede af, for dem fra først
halvfemserne, fircylindret & vandkølet 100 hk.

Med venlig hilsen

Dannie
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75

Fra : S.G

Dato : 23-02-04 10:45

zzr600, RF600, GSX600F, GS500E, CB500, GSF600 (bandit), Gpz600, cbr600
(ældre) m.m
Du tjekker bare markedet ud, prøvekører lidt, spørger noget mere herinde og
ser hvad pungen kan holde til.
Overstående modeller er kun et udpluk af de cykler du kan få til omkring 50k

Fra : M. Høy

Dato : 23-02-04 16:15

> [...]
> Det skal være Sport, street eller turing, den skal kan køre vær dag.
> Jeg køre på en GZ 250 nu (den er blevet for langsom).

Hej Michael

Ej at forglemme Honda VFR750, det er da en lækker allround mc, dejlig at
køre langt på! Muligvis importere een fra Tyskland, så kan man da få en fra
starten af 90'erne, men det var bare mit bud

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : Anders Thorup

Dato : 23-02-04 23:26

M. Høy wrote:
> [...]
> at køre langt på! Muligvis importere een fra Tyskland, så kan man da
> få en fra starten af 90'erne, men det var bare mit bud

Ahh, mon du finder en VFR750 fra starten af 90'erne, og kan betale
reg.afgift og holde dig under 50.000kr??
En RC36 tror jeg ikke du får indregistreret til den pris.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX/ Honda VFR 750 Perlemorshvid
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup