|
| Turen går til ring djursland Fra : ncj |
Dato : 22-02-04 13:05 |
|
Hej NG
Vi er nogle mc`ister fra århus der i samarbejde med Probike har lavet et
køreteknisk kursus på Ring Djursland
Lørdag d. 8 maj 2004, hvis der skulle være nogen her i NG`en der ville være
interreseret i at deltage så kig på binaer.dk eller send en mail til mig.
desværre heller ingen bulder denne gang.
Mvh. NCJ
Cbr900rr Fireblade (Bladerunner)
| |
Freddy Lang (22-02-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 22-02-04 13:42 |
|
ncj wrote:
[SNIP]
> ...desværre heller ingen bulder denne gang.
Og det er nok lige præcis dét, der afholder mig fra arrangementet, som
ellers lyder spændende. Men jeg orker altså bare ikke at montere det
originale udstødningssystem, "bare" for en enkelt banedag, for så at skulle
skifte igen, når man kommer hjem.
Men hvordan ligger det helt præcist med det krav? Må man godt komme med en
eftermonteret potte, hvis man stadig holder sig under grænsen på de 93 dB?
Hvis det forholder sig således, ville jeg måske overveje at få støjmålt
SV'eren...
--
Freddy
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk
http://www.zierra.com
| |
NielSV650 (22-02-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 22-02-04 13:59 |
|
"Freddy Lang" <freddy.lang(SLETDETTE)@tdcadsl.dk> wrote in message
news:4038a36e$0$27432$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Men hvordan ligger det helt præcist med det krav? Må man godt komme med en
> eftermonteret potte, hvis man stadig holder sig under grænsen på de 93 dB?
> Hvis det forholder sig således, ville jeg måske overveje at få støjmålt
> SV'eren...
Det kan du glemme.... En larmepotte komme næppe under 93dB, men prøv at
smide et rør af en art ned i og se hvad der sker. De sælgers ofte under
"dB-muffler" og lign.
Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk
| |
Jon & Ann-Rikka (22-02-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 22-02-04 14:58 |
|
">
> Det kan du glemme.... En larmepotte komme næppe under 93dB, men prøv at
> smide et rør af en art ned i og se hvad der sker. De sælgers ofte under
> "dB-muffler" og lign.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeps.. eller "Db-killer" som i og for sig bare er en prop med et mindre hul
i = mindre åben udstødning = mindre støj.. Den er let at montere/afmonterer,
og anvendes vist også som regel ved syn og som her måske også til banedage.
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
| |
NielSV650 (22-02-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 22-02-04 23:34 |
|
"Jon & Ann-Rikka" <Fælles@mail.dk> wrote in message
news:4038b573$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeps.. eller "Db-killer" som i og for sig bare er en prop med et mindre
hul
> i = mindre åben udstødning = mindre støj.. Den er let at
montere/afmonterer,
> og anvendes vist også som regel ved syn og som her måske også til
banedage.
Yup, havde bare ikke lige tid til mere før.
Se et eksempel på den her:
http://www.mc-specialisten.dk/product.asp?catdesc=TILBEHØR&id=716
Jeg har tænkt mig selv at (forsøge at) lave en. Hvor svært kan det være???
Ellers har jeg også en gammel larmepotte som jeg har skrået op og skal ha
dæmpet lidt mere end den lige er nu.
Til KlogeÅge: Nej, jeg har ikke en skidforstand på airflow, men hvis bare
den larmer en anelse mere end std.potten, må der næsten komme mere luft
igennem. Så er formålet bare at holde sig lige under dB-grænsen
/Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158
| |
Bo-gsxR (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 23-02-04 17:58 |
| | |
NielSV650 (23-02-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 23-02-04 19:06 |
| | |
Jens Jacob Bager Jen~ (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 24-02-04 08:49 |
|
>> jeg ville nok føle mig lidt snydt efter montering af jetkit på
>> B1200'eren her http://www.mcspecialisten.dk/dot-e.asp?id=graf=gsf1200
> huh???
Kom nu Niels. Der er ikke andre interssante værdier end tallet for max
effekt. Den steg ikke ved montering af KN og jetkit. Så er man jo blevet
snyt.
Jeg kan fortælle en lille historie. I klubben har vi to CBR 600 F2. Min og
en anden. Til TPT blev de begge målt på bænken. Den anden ydede ½Hk mere end
min. Men da vi byttede cykler var det helt tydeligt og uden for enhver tvivl
at min var den kraftigeste. Hvorfor? Jo fordi min har en meget hurtigt
gasrespons pga grundig inddysning og forkortning af fjedrene. Den anden var
meget længe om at bygge kræfterne op. Men for folken i klubben er den anden
stærkest, for den yder ½hk mere. Bah siger jeg bare.
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
Morten dahl (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 24-02-04 10:29 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:ulD_b.1306$cF1.32@news.get2net.dk...
Jo fordi min har en meget hurtigt
> gasrespons pga grundig inddysning og forkortning af fjedrene.
OK, men nu det med fjedrene? udlignede det ikke sig selv da du stod af?
(AV AV AV AV AV AV---UNDSKYLD)
PS. tusind tak for direktion til gigastoren.. dog fandt vi ikke noget læder
til hende (158cm høj) indtil videre er det ENESTE der du ifølge hende,
alpinestars bostrom replika. Dog kan der tilnød blive tale om at prøve en
IXS Hawk eller en Wintex Jerez (fåes også i rød/hvid/blå)
-
Morten Dahl
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 24-02-04 10:33 |
|
> OK, men nu det med fjedrene? udlignede det ikke sig selv da du stod
> af?
Fjedrene i karburatoren! Sæk !
Nå, men vi kan tage et kort snak om dette her ude på græsplænen når vi
kommer forbi MC Chaufførene næste gang. Må PMC og DFM kigge forbi torsdag
den 8 Juli inden TPT lige som sidste år?
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
Morten dahl (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 24-02-04 10:49 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:oTE_b.1743$pK2.1168@news.get2net.dk...
> > OK, men nu det med fjedrene? udlignede det ikke sig selv da du stod
> > af?
>
> Fjedrene i karburatoren! Sæk !
Nåhh, det havde jeg slet ikke tænkt på
>
> Nå, men vi kan tage et kort snak om dette her ude på græsplænen når vi
> kommer forbi MC Chaufførene næste gang.
Øhh, jeg giver lige en kvajebajer istedetfor.. men i kommer vel forbi til
forårs festen nu på Lørdag?
Må PMC og DFM kigge forbi torsdag
> den 8 Juli inden TPT lige som sidste år?
For min skyld ingen alarm, men eftersom jeg ikke er medlem dernede, bare
langtids hangaround kan min tilladelse nok ikke bruges til det helt store.
Dog skal mc-chf have kredit for altid at have åbne døre for dem som har lyst
til at møde op til arrangementer.. og vi havde da en meget hyggelig aften
sidste gang.. dog vil jeg denne gang nok vælge at overnatte i klubben (for
ikke at komme for sent) og så overveje at pakke cyklen op med reservedele,
just in case :-/
-
Morten
| |
Armand (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-02-04 22:22 |
|
"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:403b1df1$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> ......... dog vil jeg denne gang nok vælge at overnatte i klubben (for
> ikke at komme for sent) og så overveje at pakke cyklen op med reservedele,
> just in case :-/
Pre montering af gedigne reservedele kan vel gøre det!
--
Armand.
| |
Morten dahl (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 25-02-04 12:23 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c1gm45$1i0q$6@news.cybercity.dk...
>
> Pre montering af gedigne reservedele kan vel gøre det!
Jeps..
Men sagen var den at jeg havde modtaget dette lortekit i sidste sekund, så
der var ikke tid til at bytte det.
Men kittet havde kørt 400km, og var velsmurt.. og der var jo heller ikke så
meget som en eneste O-ring der manglede, lortet flækkede bare da der blev
leget med musklerne.
Jeg takker stadig den dag i dag skaberen for det ikke skete 20min før, da
jeg under lettere opskruet tempo forsøgte at nå til klubben i tide..
PS. vi ses vel på lørdag?
-
Morten Dahl
| |
Armand (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-02-04 17:36 |
|
"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:403c85a1$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c1gm45$1i0q$6@news.cybercity.dk...
> >
> > Pre montering af gedigne reservedele kan vel gøre det!
>
> Men sagen var den at jeg havde modtaget dette lortekit i sidste sekund, så
> der var ikke tid til at bytte det.
Så kunne man jo holde lav profil og blot bruge det til at transportere sig
v.h.a. og ikke stunt'e foran hele flokken.
--
Armand.
| |
Jes Vestervang (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 25-02-04 19:38 |
|
Armand wrote:
> "Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev:
>> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:
>> >
>> > Pre montering af gedigne reservedele kan vel gøre det!
>>
>> Men sagen var den at jeg havde modtaget dette lortekit i sidste sekund,
>> så der var ikke tid til at bytte det.
>
> Så kunne man jo holde lav profil og blot bruge det til at transportere sig
> v.h.a. og ikke stunt'e foran hele flokken.
"Man" kunne måske, men æhhh...
Desuden forventer man da næppe så ringe kvalitet af et kædekit :-/
--
mvh Jes Vestervang
| |
Moller (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 25-02-04 17:05 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c1dbb8$2q8$1@sunsite.dk...
> > Se et eksempel på den her:
> > http://www.mc-specialisten.dk/product.asp?catdesc=TILBEHØR&id=716
>
> jeg ville nok føle mig lidt snydt efter montering af jetkit på B1200'eren
her
> http://www.mcspecialisten.dk/dot-e.asp?id=graf=gsf1200
Hvorfor ??? tjek lige omdr. fra 4k til 5k , der hjalp det enormt på de
små huller der er i den...
Og endnu bedre Moment kurven ... snak lige om lidt mere smask fra bunden
med det jetkit...
og så mangler der lige den kurve der fortæller om gasresponsen... så vil
du nok se fordelen mellem de to.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
ncj (22-02-2004)
| Kommentar Fra : ncj |
Dato : 22-02-04 17:44 |
|
du må gerne komme med en anden potte en standard bare den overholder
lydkravet.
sidste år havde vi to aprila 125 totakter de kunne ikke overholde kravet,
selv med standard udstødning.(de kørte nu alligevel)
Mvh. Niels Jensen
"Freddy Lang" <freddy.lang(SLETDETTE)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4038a36e$0$27432$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> ncj wrote:
>
> [SNIP]
>
> > ...desværre heller ingen bulder denne gang.
>
> Og det er nok lige præcis dét, der afholder mig fra arrangementet, som
> ellers lyder spændende. Men jeg orker altså bare ikke at montere det
> originale udstødningssystem, "bare" for en enkelt banedag, for så at
skulle
> skifte igen, når man kommer hjem.
>
> Men hvordan ligger det helt præcist med det krav? Må man godt komme med en
> eftermonteret potte, hvis man stadig holder sig under grænsen på de 93 dB?
> Hvis det forholder sig således, ville jeg måske overveje at få støjmålt
> SV'eren...
>
>
> --
> Freddy
> Suzuki SV 650 S-K1
> http://www.dfmc.dk/?id=159
> http://www.mc-vollekanne.dk
> http://www.zierra.com
>
>
| |
Tomas Linnet (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Tomas Linnet |
Dato : 25-02-04 16:45 |
|
"ncj" <Ncj@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4038dc6e$0$29397$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> du må gerne komme med en anden potte en standard bare den overholder
> lydkravet.
> sidste år havde vi to aprila 125 totakter de kunne ikke overholde kravet,
> selv med standard udstødning.(de kørte nu alligevel)
> Mvh. Niels Jensen
Det har også været galt på Padborg Park med RS125/250. Den stationære
støjmåling fanger nemlig ikke den indsugningsstøj der er på en 2-takter.
Kunne dog bare lade være med at krudte den helt, så var der ingen problemer.
-Tomas
#RS250-til salg
| |
Jacob Bunk Nielsen (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 24-02-04 15:28 |
|
"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:
> Dog skal mc-chf have kredit for altid at have åbne døre for dem som har lyst
> til at møde op til arrangementer.. og vi havde da en meget hyggelig aften
> sidste gang.. dog vil jeg denne gang nok vælge at overnatte i klubben (for
> ikke at komme for sent) og så overveje at pakke cyklen op med reservedele,
> just in case :-/
Ja, et ekstra kædekit bør man jo altid have med
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Morten dahl (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 23-02-04 02:52 |
|
"ncj" <Ncj@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40389ad7$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Vi er nogle mc`ister fra århus der i samarbejde med Probike har lavet et
> køreteknisk kursus på Ring Djursland
> Lørdag d. 8 maj 2004, hvis der skulle være nogen her i NG`en der ville
være
> interreseret i at deltage så kig på binaer.dk eller send en mail til mig.
> desværre heller ingen bulder denne gang.
Skal det tolkes således at os der har mekanik uden DK plader er velkomne
såfremt vi ikke larmer over 93DB. Sålænge cyklen er fuldt ud
registreringsklar?
Hvordan forholder det sig eventuelt hvis man dukker op på prøjserplader?
Med Venlig Hilsen
Morten Dahl
Gixxer600/750 "The Funky Style" - nu snart med storebror i Kilo klassen
| |
ncj (23-02-2004)
| Kommentar Fra : ncj |
Dato : 23-02-04 17:07 |
|
Hej Morten
Du må gerne kører med en maskine der ikke er på danske plader den skal bare
være i en sådan stand at den kan indregistreres i danmark.
Mvh Niels Jensen
"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40395cd6$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "ncj" <Ncj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40389ad7$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej NG
> >
> > Vi er nogle mc`ister fra århus der i samarbejde med Probike har lavet et
> > køreteknisk kursus på Ring Djursland
> > Lørdag d. 8 maj 2004, hvis der skulle være nogen her i NG`en der ville
> være
> > interreseret i at deltage så kig på binaer.dk eller send en mail til
mig.
> > desværre heller ingen bulder denne gang.
>
> Skal det tolkes således at os der har mekanik uden DK plader er velkomne
> såfremt vi ikke larmer over 93DB. Sålænge cyklen er fuldt ud
> registreringsklar?
>
> Hvordan forholder det sig eventuelt hvis man dukker op på prøjserplader?
>
> Med Venlig Hilsen
>
> Morten Dahl
> Gixxer600/750 "The Funky Style" - nu snart med storebror i Kilo klassen
>
>
| |
Jens Arnfast (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 23-02-04 10:23 |
|
ncj wrote:
> Vi er nogle mc`ister fra århus der i samarbejde med Probike har lavet et
> køreteknisk kursus på Ring Djursland
> Lørdag d. 8 maj 2004, hvis der skulle være nogen her i NG`en der ville være
> interreseret i at deltage så kig på binaer.dk eller send en mail til mig.
> desværre heller ingen bulder denne gang.
Hep,
jeg kan ikke lige finde det indlæg som du snakker om - måske du kunne
smide lidt information til mig her
Er det mere eller mindre reglen at cykler med std. udstødning tillades?
Selvom de måske ikke helt overholder støjkravet?
Mvh
-jens
--
RSV1000
| |
Kenneth T (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth T |
Dato : 23-02-04 15:44 |
|
> desværre heller ingen bulder denne gang.
Er der mon nogen i nærheden af djursland der har en db-måler?
Så jeg kan se om det er muligt at dæmpe sig ud af problemerne med en
DB-Killer, altså om der ikke er nogen vej uden om at skrue std. systemet på
igen.
-
MVH
Kenneth T
ZX12R
| |
|
|