"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c1as6c$bsh$5@news.cybercity.dk...
> Den store hurdle ligger i skivebremsers størrelse og montering:
> - Hvis bremsen er større end den oprindelige vil de oprindelige calibere
> ikke kunne nå ned til sine monterings-øjer!
> - Hvis den oprindelige skives afstand til teleskop/bagsvinger er en anden
> end den alternative skives (beskrives måske bedst ved: "afstanden imellem
et
> forhjuls to forekommende skiver"!?), vil caliberen ikke kunne gå ned over
> skiven og sin montering samtidig!
> - Andre fælge med måske vildere bremser, fortjener måske også de dertil
> hørende bremsecalibere, som ikke vil matche den originale montering :-/
>
> I alle disse tre tilfælde fordres et mellemstykke/adapter imellem den
> originale caliber-montering og caliberen, og dét vil være noget mere
> besværligt at fremstille end føromtalte bøsninger og lejemontering :-|
>
> Endelig vil man omkring bagfælgen stå med samme problem omkring
tandhjulets
> afstand i forhold til midten af fælgen hhv. til bagvingeren, som skal være
> den samme eftersom at forreste og bageste tandhjul skal(!)flugte med
> hinanden
Og da kædehjul og bremsedele skal kunne holde til en ret hård belastning
mange, mange gange, er det en rigtig god ide at være meget påpasselig med at
lave bøsninger og afstandsstykker til det.
Rittig