TOTAL dumt spørgsmål sikkert!
Fra : Jogster

Dato : 22-02-04 10:19

Men skal der være p-skive på en MC?? syntes aldrig jeg har set en på en
nemmerlig

Fra : ls

Dato : 22-02-04 10:39

Nej, der skal ikke P-skive på en MC, og der er derfor ingen
parkeringsrestriktioner, hvis du ellers smider den et sted, der er lovligt.

Mvh. Lars.
----- Original

Fra : AW på TRX

Dato : 22-02-04 11:10

> Nej, der skal ikke P-skive på en MC, og der er derfor ingen
> parkeringsrestriktioner, hvis du ellers smider den et sted, der er
lovligt.

Jeg mener nu at reglerne gælder alligevel. Dvs. er der 2 timers parkering må
man ikke holde der mere end 2 timer. Dette er dog nok i praksis svært at
kontrollere når der ikke er nogen p-skive, men en flittig p-vagt kan jo
holde øje, ligesom de gør når billister går hen og stiller på p-skiven
undervejs.

Man skal ikke løse p-billet i f.eks. københavn, da denne jo ikke kan
placeres fornuftigt. Dette gælder iøvrigt også åbne biler. Der kan enhver jo
bare stjæle ens p-billet.

Allan

Fra : Jogster

Dato : 22-02-04 12:49

> Man skal ikke løse p-billet i f.eks. københavn, da denne jo ikke kan
> placeres fornuftigt. Dette gælder iøvrigt også åbne biler. Der kan enhver
jo
> bare stjæle ens p-billet.

Hey hov... Er det noget du ved hvor der står noget om på skrift?? for jeg
høstede jævnt mange bøder i sommert i cabriolletten....

Fra : Jogster

Dato : 22-02-04 13:02

> Hey hov... Er det noget du ved hvor der står noget om på skrift?? for jeg
> høstede jævnt mange bøder i sommert i cabriolletten....

Ja eller afgifter.... Og spurgte enda politiet om det og skrev et brev til
dem... Men no no fik aldrig svar.. banditter

Fra : AW på TRX

Dato : 22-02-04 17:48

> Hey hov... Er det noget du ved hvor der står noget om på skrift?? for jeg
> høstede jævnt mange bøder i sommert i cabriolletten....

Jeg kan ikke lige finde det, men hvis det er åben bil, kan enhver jo bare
stjæle din p-billet. Jeg er ret overbevist om at der så gælder samme regler
som for MC.

Allan

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-02-04 21:38

"Man skal ikke løse p-billet i f.eks. københavn, da denne jo ikke kan
placeres fornuftigt. Dette gælder iøvrigt også åbne biler. Der kan enhver jo
bare stjæle ens p-billet"

Det er forskelligt i rundt om i landet. Det er op til den enkelte
politikreds. Nogen steder skal man indløse p-billet og have den på sig,
andre steder må man vist ikke parkere i betalingsbåse. Jeg plejer at ringe
til den lokale politistation hvis jeg er i tvivl.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 22-02-04 11:26

"ls" <larsskar@sletdettemail.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, der skal ikke P-skive på en MC, og der er derfor ingen
> parkeringsrestriktioner, hvis du ellers smider den et sted, der er
lovligt.

Jo, men man må stadig ikke holde mere end den tid der er tilladt...

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-02-04 10:48

Jogster wrote:

> Men skal der være p-skive på en MC?? syntes aldrig jeg har set en på
> en nemmerlig

Kort og godt - nej!

Derfor parkerer vi også gratis i byzonerne (men det lærer du en masse om når
du kommer i gang med mc-kortet)

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Boesen

Dato : 22-02-04 12:16

> Kort og godt - nej!
>
> Derfor parkerer vi også gratis i byzonerne (men det lærer du en masse om
når
> du kommer i gang med mc-kortet)

Da jeg tog kortet fik vi afvide at, vi skulle købe parkeringsbillet og så
gemme den så en evt. parkeringsvagt kunne se den. hvis han var der når man
kom tilbage til mc'en. Så må men ikke parkere gratis!

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 22-02-04 23:10

Boesen wrote:
-snip-

> Da jeg tog kortet fik vi afvide at, vi skulle købe parkeringsbillet
> og så gemme den så en evt. parkeringsvagt kunne se den. hvis han var
> der når man kom tilbage til mc'en. Så må men ikke parkere gratis!

Tjae, da jeg tog det fik vi at vide at det netop var gratis og der ikke
skulle indkøbes p-billet, så det er nok ikke klogt at være så skråsikker kun
på baggrund af din kørelærer
Så hut jeg hvisker er det netop gratis, men mc'en må ikke optage p-pladser
markeret til biler. Men som andre har sagt er det nok en god ide at finde
den lokale variation på de regler.

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-02-04 17:39

"Mikkel Hansen" <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> markeret til biler. Men som andre har sagt er det nok en god ide at finde

Ja puha... min kærestes lære på bornholm har godt nok fået nogen underlige
ideer ind i hovedet på hende... men har da fået banket dem ud igen... Husker
første gang vi køre i regnvejr... hendes lære havde sagt at kloak dæksler og
hvide stiber nærmerst var som olie på vejen i regnvejr, han havde gået helt
amok hvis man ramte dem med motorcyklen under kørsel.

mvh Tommy Fer

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-02-04 18:08

> [...]
> ud igen... Husker første gang vi køre i regnvejr... hendes lære havde
> sagt at kloak dæksler og hvide stiber nærmerst var som olie på vejen

Det kan de også sagtens være.

> han havde gået helt amok hvis man ramte dem med
> motorcyklen under kørsel.

Hvis det er under ligeudkørsel, så betyder det intet, men i sving er det
absolut ikke lige meget.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 23-02-04 20:41

Det var smuk og solrig dag da Martin Sørensen skrev
news:c1dc14$271s$1@news.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Hvis det er under ligeudkørsel, så betyder det intet, men i sving er det
> absolut ikke lige meget.

Og så skal man ikke glemme de blå cyklist-felter! Det er store flader der
gerne ligger lige der, hvor man ellers giver lidt gas ud af svinget...
F.eks hjørnet af Jagtvej og Nørre Alle i kbh.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-02-04 21:06

Martin Sørensen wrote:

> Det kan de også sagtens være.

> Hvis det er under ligeudkørsel, så betyder det intet, men i sving er det
> absolut ikke lige meget.

Hørt! ...ligesom frostskadelapperne af bitumen ligeledes kan være afsindigt
glatte.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 24-02-04 17:50

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> Hørt! ...ligesom frostskadelapperne af bitumen ligeledes kan være
afsindigt
> glatte.

Surt nok, for de har været forbudt længe qua et cirkulære fra
færdselsstyrelsen tilbage i midten af 80'erne

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-02-04 23:39

Armand wrote:

> Surt nok, for de har været forbudt længe qua et cirkulære fra
> færdselsstyrelsen tilbage i midten af 80'erne

Det er ellers ikke mere end et år siden at der var rigeligt med bitumen
mellem Hjøllund og Silkeborg :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 24-02-04 23:20

> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

Efterrationalisering:

> Surt nok, for de har været forbudt længe qua et cirkulære fra
> færdselsstyrelsen.........

Vejdirektoratet!

>......... tilbage i midten af 80'erne

- - - - - dog uden for bygrænsen (=vejdirektoratets juridikstion) !

--
Armand

Fra : Armand

Dato : 24-02-04 17:41

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
helt
> amok hvis man ramte dem med motorcyklen under kørsel.

Det er da ikke galt at give folk respekt for netop lige de to forekomster
:-|
Den eneste fejl er at brobelægning ikke også blev nævnt!

--
Armand.
(Der til fods passerer et brolagt område dagligt på sin arbejdsvej, og er

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-02-04 21:03

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> writes:

> Og så skal man ikke glemme de blå cyklist-felter! Det er store flader der
> gerne ligger lige der, hvor man ellers giver lidt gas ud af svinget...
> F.eks hjørnet af Jagtvej og Nørre Alle i kbh.

Jo, men os der kører der på almindelig trædecykel i ny og næ (jeg bor
lige i nærheden af omtalte kryds) er nu glade nok for at de er
der. Som cyklist bliver man endnu oftere overset end man gør som
motorcyklist.

Jeg er da heller ikke i tvivl om at det har hjulpet mig som ny
motorcyklist at jeg cykler en del til hverdag. Så har man nemlig
vænnet sig lidt til hvornår man skal se ekstra godt efter
billisterne.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*