/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
TOTAL dumt spørgsmål sikkert!
Fra : Jogster


Dato : 22-02-04 10:19

Men skal der være p-skive på en MC?? syntes aldrig jeg har set en på en
nemmerlig



 
 
ls (22-02-2004)
Kommentar
Fra : ls


Dato : 22-02-04 10:39

Nej, der skal ikke P-skive på en MC, og der er derfor ingen
parkeringsrestriktioner, hvis du ellers smider den et sted, der er lovligt.

Mvh. Lars.
----- Original
"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40387407$0$95032$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Men skal der være p-skive på en MC?? syntes aldrig jeg har set en på en
> nemmerlig
>
>



AW på TRX (22-02-2004)
Kommentar
Fra : AW på TRX


Dato : 22-02-04 11:10

> Nej, der skal ikke P-skive på en MC, og der er derfor ingen
> parkeringsrestriktioner, hvis du ellers smider den et sted, der er
lovligt.

Jeg mener nu at reglerne gælder alligevel. Dvs. er der 2 timers parkering må
man ikke holde der mere end 2 timer. Dette er dog nok i praksis svært at
kontrollere når der ikke er nogen p-skive, men en flittig p-vagt kan jo
holde øje, ligesom de gør når billister går hen og stiller på p-skiven
undervejs.

Man skal ikke løse p-billet i f.eks. københavn, da denne jo ikke kan
placeres fornuftigt. Dette gælder iøvrigt også åbne biler. Der kan enhver jo
bare stjæle ens p-billet.

Allan



Jogster (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Jogster


Dato : 22-02-04 12:49

> Man skal ikke løse p-billet i f.eks. københavn, da denne jo ikke kan
> placeres fornuftigt. Dette gælder iøvrigt også åbne biler. Der kan enhver
jo
> bare stjæle ens p-billet.


Hey hov... Er det noget du ved hvor der står noget om på skrift?? for jeg
høstede jævnt mange bøder i sommert i cabriolletten....



Jogster (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Jogster


Dato : 22-02-04 13:02

> Hey hov... Er det noget du ved hvor der står noget om på skrift?? for jeg
> høstede jævnt mange bøder i sommert i cabriolletten....


Ja eller afgifter.... Og spurgte enda politiet om det og skrev et brev til
dem... Men no no fik aldrig svar.. banditter



AW på TRX (22-02-2004)
Kommentar
Fra : AW på TRX


Dato : 22-02-04 17:48

> Hey hov... Er det noget du ved hvor der står noget om på skrift?? for jeg
> høstede jævnt mange bøder i sommert i cabriolletten....


Jeg kan ikke lige finde det, men hvis det er åben bil, kan enhver jo bare
stjæle din p-billet. Jeg er ret overbevist om at der så gælder samme regler
som for MC.

Allan



Henrik Nielsen - Rap~ (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-02-04 21:38

"Man skal ikke løse p-billet i f.eks. københavn, da denne jo ikke kan
placeres fornuftigt. Dette gælder iøvrigt også åbne biler. Der kan enhver jo
bare stjæle ens p-billet"

Det er forskelligt i rundt om i landet. Det er op til den enkelte
politikreds. Nogen steder skal man indløse p-billet og have den på sig,
andre steder må man vist ikke parkere i betalingsbåse. Jeg plejer at ringe
til den lokale politistation hvis jeg er i tvivl.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Soren Lindholt (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 22-02-04 11:26


"ls" <larsskar@sletdettemail.dk> skrev i en meddelelse
news:403878d5$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Nej, der skal ikke P-skive på en MC, og der er derfor ingen
> parkeringsrestriktioner, hvis du ellers smider den et sted, der er
lovligt.
>
Jo, men man må stadig ikke holde mere end den tid der er tilladt...



Tony Lorentzen (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 22-02-04 10:48

Jogster wrote:

> Men skal der være p-skive på en MC?? syntes aldrig jeg har set en på
> en nemmerlig

Kort og godt - nej!

Derfor parkerer vi også gratis i byzonerne (men det lærer du en masse om når
du kommer i gang med mc-kortet)

--
Tony
Fazer 1000



Boesen (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Boesen


Dato : 22-02-04 12:16

> > Men skal der være p-skive på en MC?? syntes aldrig jeg har set en på
> > en nemmerlig
>
> Kort og godt - nej!
>
> Derfor parkerer vi også gratis i byzonerne (men det lærer du en masse om
når
> du kommer i gang med mc-kortet)

Da jeg tog kortet fik vi afvide at, vi skulle købe parkeringsbillet og så
gemme den så en evt. parkeringsvagt kunne se den. hvis han var der når man
kom tilbage til mc'en. Så må men ikke parkere gratis!



Mikkel Hansen (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-02-04 23:10

Boesen wrote:
-snip-
>
> Da jeg tog kortet fik vi afvide at, vi skulle købe parkeringsbillet
> og så gemme den så en evt. parkeringsvagt kunne se den. hvis han var
> der når man kom tilbage til mc'en. Så må men ikke parkere gratis!

Tjae, da jeg tog det fik vi at vide at det netop var gratis og der ikke
skulle indkøbes p-billet, så det er nok ikke klogt at være så skråsikker kun
på baggrund af din kørelærer
Så hut jeg hvisker er det netop gratis, men mc'en må ikke optage p-pladser
markeret til biler. Men som andre har sagt er det nok en god ide at finde
den lokale variation på de regler.

Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



Tommy Fer (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 23-02-04 17:39


"Mikkel Hansen" <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> skrev i en meddelelse
news:403928f7$0$29405$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Boesen wrote:
> -snip-
> >
> > Da jeg tog kortet fik vi afvide at, vi skulle købe parkeringsbillet
> > og så gemme den så en evt. parkeringsvagt kunne se den. hvis han var
> > der når man kom tilbage til mc'en. Så må men ikke parkere gratis!
>
> Tjae, da jeg tog det fik vi at vide at det netop var gratis og der ikke
> skulle indkøbes p-billet, så det er nok ikke klogt at være så skråsikker
kun
> på baggrund af din kørelærer
> Så hut jeg hvisker er det netop gratis, men mc'en må ikke optage p-pladser
> markeret til biler. Men som andre har sagt er det nok en god ide at finde
> den lokale variation på de regler.
>

Ja puha... min kærestes lære på bornholm har godt nok fået nogen underlige
ideer ind i hovedet på hende... men har da fået banket dem ud igen... Husker
første gang vi køre i regnvejr... hendes lære havde sagt at kloak dæksler og
hvide stiber nærmerst var som olie på vejen i regnvejr, han havde gået helt
amok hvis man ramte dem med motorcyklen under kørsel.

mvh Tommy Fer



Martin Sørensen (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 23-02-04 18:08

> Ja puha... min kærestes lære på bornholm har godt nok fået nogen
> underlige ideer ind i hovedet på hende... men har da fået banket dem
> ud igen... Husker første gang vi køre i regnvejr... hendes lære havde
> sagt at kloak dæksler og hvide stiber nærmerst var som olie på vejen
> i regnvejr,

Det kan de også sagtens være.

> han havde gået helt amok hvis man ramte dem med
> motorcyklen under kørsel.

Hvis det er under ligeudkørsel, så betyder det intet, men i sving er det
absolut ikke lige meget.

--
signing off.. Martin Sørensen



Rune D. Jørgensen (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Rune D. Jørgensen


Dato : 23-02-04 20:41

Det var smuk og solrig dag da Martin Sørensen skrev
news:c1dc14$271s$1@news.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Hvis det er under ligeudkørsel, så betyder det intet, men i sving er det
> absolut ikke lige meget.

Og så skal man ikke glemme de blå cyklist-felter! Det er store flader der
gerne ligger lige der, hvor man ellers giver lidt gas ud af svinget...
F.eks hjørnet af Jagtvej og Nørre Alle i kbh.


--
Rune D. Jørgensen

Jes Vestervang (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-02-04 21:06

Martin Sørensen wrote:
>> Husker første gang vi køre i regnvejr... hendes lære havde
>> sagt at kloak dæksler og hvide stiber nærmerst var som olie på vejen
>> i regnvejr,
>
> Det kan de også sagtens være.
>
>> han havde gået helt amok hvis man ramte dem med
>> motorcyklen under kørsel.
>
> Hvis det er under ligeudkørsel, så betyder det intet, men i sving er det
> absolut ikke lige meget.

Hørt! ...ligesom frostskadelapperne af bitumen ligeledes kan være afsindigt
glatte.
--
mvh Jes Vestervang

Armand (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-02-04 17:50


"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
news:623qg1-h21.ln1@svedig-gnu.fake...
>
> Hørt! ...ligesom frostskadelapperne af bitumen ligeledes kan være
afsindigt
> glatte.

Surt nok, for de har været forbudt længe qua et cirkulære fra
færdselsstyrelsen tilbage i midten af 80'erne

--
Armand.



Jes Vestervang (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-02-04 23:39

Armand wrote:
>
> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev:
>>
>> Hørt! ...ligesom frostskadelapperne af bitumen ligeledes kan være
>> afsindigt glatte.
>
> Surt nok, for de har været forbudt længe qua et cirkulære fra
> færdselsstyrelsen tilbage i midten af 80'erne

Det er ellers ikke mere end et år siden at der var rigeligt med bitumen
mellem Hjøllund og Silkeborg :-/
--
mvh Jes Vestervang

Armand (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-02-04 23:20


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c1fvaa$8c9$5@news.cybercity.dk...
>
> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
> news:623qg1-h21.ln1@svedig-gnu.fake...
> >
> > Hørt! ...ligesom frostskadelapperne af bitumen ligeledes kan være
> > afsindigt glatte.

Efterrationalisering:

> Surt nok, for de har været forbudt længe qua et cirkulære fra
> færdselsstyrelsen.........

Vejdirektoratet!

>......... tilbage i midten af 80'erne

- - - - - dog uden for bygrænsen (=vejdirektoratets juridikstion) !

--
Armand





Armand (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-02-04 17:41


"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:c1dabr$241m$1@news.cybercity.dk...
>
> Ja puha... min kærestes lære på bornholm har godt nok fået nogen underlige
> ideer ind i hovedet på hende... men har da fået banket dem ud igen...
Husker
> første gang vi køre i regnvejr... hendes lære havde sagt at kloak dæksler
og
> hvide stiber nærmerst var som olie på vejen i regnvejr, han havde gået
helt
> amok hvis man ramte dem med motorcyklen under kørsel.

Det er da ikke galt at give folk respekt for netop lige de to forekomster
:-|
Den eneste fejl er at brobelægning ikke også blev nævnt!

--
Armand.
(Der til fods passerer et brolagt område dagligt på sin arbejdsvej, og er
der faldet blot en anelse sne eller slud, er der som brun sæbe på det glatte
brosten)



Jacob Bunk Nielsen (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 23-02-04 21:03

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> writes:

> Og så skal man ikke glemme de blå cyklist-felter! Det er store flader der
> gerne ligger lige der, hvor man ellers giver lidt gas ud af svinget...
> F.eks hjørnet af Jagtvej og Nørre Alle i kbh.

Jo, men os der kører der på almindelig trædecykel i ny og næ (jeg bor
lige i nærheden af omtalte kryds) er nu glade nok for at de er
der. Som cyklist bliver man endnu oftere overset end man gør som
motorcyklist.

Jeg er da heller ikke i tvivl om at det har hjulpet mig som ny
motorcyklist at jeg cykler en del til hverdag. Så har man nemlig
vænnet sig lidt til hvornår man skal se ekstra godt efter
billisterne.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste