Armand skrev i meddelelsen ...
>
>Rækkevidden er rimeligt generel, for det er ikke kun med fuld rulle at den
>bruger - Den er stort set rimelig forslugen :-|
SUK ! Hvis ellers at man bevæger sig inden for det område, hvor man med
rimelig sansynlighed får lov til at beholde sit kørekort, så går den mellem
14 og 16 km/l. (jeg _har_ kompenseret for den lavere gearing jeg kører med).
Hvor har Du det fra, at den er forslugen ? OK, måske reagerer den på tung
gashånd ved lave omdrejninger, men det er sågu da heller ikke en måde at
behandle en fritløbende "sportsmotor" på ??
Men ellers så synes jeg da også at tanken er for lille, standard gearingen
er urimelig høj, (lidt lettere at gøre noget ved), speedometret er
ufatteligt upræcist, selv efter korigering for den ændrede gearing, viser
det ca. 15 km/t. for meget ved 100 km/t. Og så er der den oplevelse jeg har
haft omkring knastkædestrammeren på bagerste cylinder. Det er ikke
endegyldigt opklaret hvad der var galt med strammeren. Men hvis der er en
"klaprelyd" a'la primærkæde i gammel CB 750, så er det altså en af
knastkædestrammerne der ikke udfører sit arbejde ordentlig. Brug originalt
oliefilter, jeg har set begge, og der er forskel på størrelsen af de huller
olien skal passere. Undgå X-50 olie, det er for tykt til at koblingen
fungerer optimalt i de temperaturer vi har herhjemme. En 5-40 eller 10-40
olie giver det mindste "klonk" ved ilægning af første gear. Motoren har en
tendens til efter en nedbremsning at "stalle", lidt irreterende når man
holder ved et vejkryds. Løsningen er at holde let gas på under
nedbremsningen, så holder motoren sig fint gående efterfølgende.
Egentlig er det jo kun omkring kørselsøkonomien dette indlæg er rettet mod
dig Armand, resten er måske til hjælp for André.
Ellers tillykke med jubilæet
Jeg har vist kun været her lidt over 4 år
?
mvh
Orla
>
>--
>Armand.
>
>