svinghjulsaftrækker fra Thansen
Fra : Tobias haugaard klin~

Dato : 13-03-04 17:01

Jeg har købt en svinghjulsaftrækker ved Thansen til min Gilera Stalker.

Desværre passer den ikke ordentlig i gevindet, den kan ikke gå på det
indvendige (store) gevind på svinghjulet. Er der andre der har købt sådan en
hos Thansen, og har haft held til at få den til at passe ?

Deres side er nede lige nu så kan ikke give jer et link

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Jante

Dato : 13-03-04 17:23

"Tobias haugaard klint" skrev i en news:c2vb72$7fv$1@sunsite.dk

> [...]
> indvendige (store) gevind på svinghjulet. Er der andre der har købt sådan en
> hos Thansen, og har haft held til at få den til at passe ?

Der plejer at være links-gevind på sådan en fyr, så den skal
skrues den 'forkerte' vej, det er du opmærksom på, ikke?

J.L

Fra : Calle.

Dato : 13-03-04 17:57

Tobias haugaard klint wrote:
> [...]
> indvendige (store) gevind på svinghjulet. Er der andre der har købt
> sådan en hos Thansen, og har haft held til at få den til at passe ?

Husk der er links gevind på de fleste svinghjul, så den skal modsat rundt

--
Calle.

Fra : Tobias haugaard klin~

Dato : 13-03-04 18:13

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> Husk der er links gevind på de fleste svinghjul, så den skal modsat rundt
>

> --
> Calle.

Ja jeg ved det er links gevind
jeg har prøvede bække veje. det er ligesom om at gevindet ikke får fat!!

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Tobias haugaard klin~

Dato : 13-03-04 19:17

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Husk der er links gevind på de fleste svinghjul, så den skal modsat rundt
>

> --
> Calle.

Jeg prøvede lige at måle efter, og det viser sig at det er den forkerte
størrelse. Den fra Thansen er en 28mm, men selve hullet er ikke mere en
26mm, så det er en umulig opgave. Takker for svarene!

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-03-04 19:17

"Tobias haugaard klint" <webmaster@FJERNDETTEscooterhoved.dk> skrev i en
meddelelse news:c2vb72$7fv$1@sunsite.dk...
> [...]
> hos Thansen, og har haft held til at få den til at passe ?
>

> Deres side er nede lige nu så kan ikke give jer et link

Er du sikker på at det er den rigtigt du har fået fat i?
For de skal altså bare passe helt for ikke at ødelægge noget.
Der er ikke altid at thansen har styr på de forskellige modeller.

Hilsen Mikkel

PS t'et i thansen står for Tove

Fra : Tobias haugaard klin~

Dato : 13-03-04 19:36

"Mikkel Lund" <mmlu03(fjern.spam)@control.auc.dk> skrev i en
> [...]
> For de skal altså bare passe helt for ikke at ødelægge noget.
> Der er ikke altid at thansen har styr på de forskellige modeller.

Hej mikkel

Jeg købte en der skulle passe efter mit mærke... men det viste dig at den er
2 mm for stor. den man kan købe ved tjansen..

Så de får den anden tilbage og køber en der har det rigtige mål...

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-03-04 00:15

On Sat, 13 Mar 2004 19:16:56 +0100, Mikkel Lund wrote:

> PS t'et i thansen står for Tove

Det er da det sidste det står for...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Tobias haugaard klin~

Dato : 14-03-04 20:06

> [...]
> hos Thansen, og har haft held til at få den til at passe ?
>

> Deres side er nede lige nu så kan ikke give jer et link

Hej

Jeg har sat og kigget efter en 16 mm aftrækker...
det er lige meget hvad det er for en model...

Hvor kan den købes!!???

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Tobias haugaard klin~

Dato : 14-03-04 20:52

"Tobias haugaard klint"

> Hej
>
> Jeg har sat og kigget efter en 16 mm aftrækker...
> det er lige meget hvad det er for en model...
>
> Hvor kan den købes!!???
>
> --
> Med Venlige Hilsen
> Tobias Klint / Webmaster
> siden til dig og din scooter
> www.scooterhoved.dk

Kommer lige en ændre

der står 16 mm men det er en 26 mm jeg skal bruge!

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Calle.

Dato : 14-03-04 21:31

Tobias haugaard klint wrote:
> "Tobias haugaard klint"

> Kommer lige en ændre
>
> der står 16 mm men det er en 26 mm jeg skal bruge!

Husk nu, at nar du måler på aftrækkeren, så måler du sikkert på toppene, og
når du måler i svinghjulet er det også på toppene, da disse jo er modsat
hinanden, og at stigningen er 1mm. så passer det fin at du jo har de 2mm.
forskel på hjul og aftrækker. Jeg tror du har den rigtige aftrækker, men
glemmer at der er links-gevind ;-(

--
Calle.

Fra : Tobias haugaard klin~

Dato : 14-03-04 22:42

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse news:ge35c.9986>
> [...]
> forskel på hjul og aftrækker. Jeg tror du har den rigtige aftrækker, men

Hej calle

Nej jeg har ikke den rigtige..
har snakket med en som har en gilera stalker og han aftrækker er 26 mm....

Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster
siden til dig og din scooter
www.scooterhoved.dk

Fra : Calle.

Dato : 14-03-04 23:00

Tobias haugaard klint wrote:

> Hej calle
>
> Nej jeg har ikke den rigtige..
> har snakket med en som har en gilera stalker og han aftrækker er 26
> mm....

Hvorfor låner du så ikke bare den, så tit skal du vel ikke bruge den!

--
Calle.

Fra : Tobias haugaard klin~

Dato : 14-03-04 23:50

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> Hvorfor låner du så ikke bare den, så tit skal du vel ikke bruge den!
>

> --
> Calle.

Ved kommen som jeg har snakket med er på msn.. og kender ham ikke
personlig!!

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : GK

Dato : 15-03-04 16:36

når jeg laver gevind så er det alså ikke 2x stigning men kun 1 x stigning
,,, det vil så sige at hvis jeg skal lave et 8 mm gevind så siger du
stigning x2
alså 1,25 x 2= 2.5 og så 8 -2.5 = 5,5 ... men det er alså et 6,8 mm
bor der skal bruges til M8

så hvis du måler hullet i svinghjulet til 25mm så skal aftrækker være 26 mm
udvendig

"Tobias haugaard klint" <webmaster@FJERNDETTEscooterhoved.dk> skrev i en
meddelelse news:c32njk$s7t$1@sunsite.dk...

Fra : Rasmus

Dato : 15-03-04 17:24

"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mm
> bor der skal bruges til M8
>
> så hvis du måler hullet i svinghjulet til 25mm så skal aftrækker være 26

Æhh mig bekendt så er stigningen på et gevind, hvor meget en møtrik bevæger
sig op/ned på gevindet, når den drejes en omgang.

Fra : Calle.

Dato : 15-03-04 17:28

Rasmus wrote:
> "GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Æhh mig bekendt så er stigningen på et gevind, hvor meget en møtrik
> bevæger sig op/ned på gevindet, når den drejes en omgang.

jeps, men det er også lige med 1/2 dybde af gevindet på hver side.

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 15-03-04 17:33

GK wrote:
> [...]
> siger du stigning x2
> alså 1,25 x 2= 2.5 og så 8 -2.5 = 5,5 ... men det er alså et

jeg tror vi misforstår hinanden.
Kernediameteren er yderdiameter - "gevindhøjden"x2 da du har en højde på
begge sider.
Jeg kan godt se jeg formulerede det forkert, jeg mente højden på gevindet.
Det var jo de 2 ting han havde målt. stigningen er jo ikke opgivet her.
Men jeg tror vi mener det samme. Undskyld formuleringen

--
Calle.

Fra : GK

Dato : 15-03-04 18:07

> [...]
> Det var jo de 2 ting han havde målt. stigningen er jo ikke opgivet her.
> Men jeg tror vi mener det samme. Undskyld formuleringen

ja vi mener vist det samme ... nu da det er det mest normale at man
bruger1 mm i stigning til svinghjul .. så 25 mm indvendig = 26 udvendig