Speedfight
Fra : Calle.

Dato : 13-03-04 15:25

Hvor meget olie skal der i gearet på en speedfight
--
Calle.

Fra : Hekto

Dato : 13-03-04 16:32

In article <9NE4c.7131$3a5.5217@news.get2net.dk>, fake@fake.fake says...
> Hvor meget olie skal der i gearet på en speedfight

Jeg mener det er 180cl. (hvis ikke jeg husker helt galt)
Hvis der er to skruer, tager du begge ud, og fylder på til den løber
over.
Er der een skrue (SF1) er den ikke beregnet på at olien skal skiftes;
men den skal mindst toppes op!
Man kan også suge det gamle ud og fylde på til det løber over.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-03-04 00:15

On Sat, 13 Mar 2004 16:32:04 +0100, Hekto wrote:

> Jeg mener det er 180cl. (hvis ikke jeg husker helt galt)

Du husker galt. Det er 120ml.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Hekto

Dato : 14-03-04 01:48

In article <pan.2004.03.13.23.14.36.139456@website.invalid>,
visit_my@website.invalid says...

> Du husker galt. Det er 120ml.

OK! ... det er heller ikke meget olie!
Ufatteligt at det ikke skal skiftes minimum een gang efter den er kørt
til.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-03-04 13:19

On Sun, 14 Mar 2004 01:47:54 +0100, Hekto wrote:

> OK! ... det er heller ikke meget olie!

Nope, men det er meget almindeligt på de kære 45'ere.

> Ufatteligt at det ikke skal skiftes minimum een gang efter den er kørt
> til.

Ja jeg forstår heller ikke, at med SP2, at Peugeot mener det aldrig skal
skiftes.

Fra : Hekto

Dato : 14-03-04 14:31

In article <pan.2004.03.14.12.19.17.987175@website.invalid>,
visit_my@website.invalid says...
> Nope, men det er meget almindeligt på de kære 45'ere.

Der skulle heller ikke meget mere i 100cc'en. Det er måske derfra de
180 stammer.
Når gearkassen køres til, vil der komme metalpartikler i olien.
Skiftes de ikke, vil de blive ved med at piske rundt og medvirke til
sliddet.

Kunder ønsker mindre og billigere service ... det får de.
Om holdbarheden så mindskes med 10.000 km betyder ikke så meget, da det
måske er de færreste der nogen sinde får kørt den til slidgrænsen.
Der er Peugeot'er der har gået 70.000 km!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-03-04 16:29

On Sun, 14 Mar 2004 14:31:08 +0100, Hekto wrote:

> Kunder ønsker mindre og billigere service ... det får de.

:-/

> Der er Peugeot'er der har gået 70.000 km!

Jeg er godt på vej