RS50 benzinhane
Fra : emil

Dato : 12-03-04 23:57

Hej Gruppe.

Jeg har en RS50 men er mildt sagt pissetræt af benzinhanen. Den har et
elendigt design og drypper for et godt ord. Så købte jeg en ny men
efter en lille uge begyndte den også at dryppe. Har i et godt råd til
noget der kan stoppe benzinen?? Lim eller noget andet.

Med venlig hilsen Emil

Fra : Jochke

Dato : 13-03-04 19:49

"emil" <emilpaulsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> efter en lille uge begyndte den også at dryppe. Har i et godt råd til
> noget der kan stoppe benzinen?? Lim eller noget andet.

køb NYE gummipakninger til den, og de må IKKE ha ligget på lager i flere
år... så holder den tæt. ellers læg dem du har i noget silicone spray lage,
eller andet gummi opfrisker.

VH
Lars Molnit
Ex. RS50 fusker...

Fra : emil

Dato : 15-03-04 23:06

Betyder det at det altid er den samme pakning der går, eller skal hele
bensinhanen skille ad og samles igen?

Med venlig hilsen Emil

Fra : Moller

Dato : 16-03-04 09:43

"emil" <emilpaulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Betyder det at det altid er den samme pakning der går, eller skal hele
> bensinhanen skille ad og samles igen?

Hele hanen... alt gummi i den skider hvis det er for gammelt... og det
er typisk, fordi hanen har ligge på lager siden den første RS50 kom på
markede.

Husk lige at give noget pakning rundt om gevindet når du samler den
også.

VH
Lars Molnit

Fra : emil

Dato : 17-03-04 00:40

Hvor længe skal jeg lade de pakninger ligge i silikonen?? Er et par
timer ikke tilstrækkeligt?

Fra : Moller

Dato : 17-03-04 09:21

> Hvor længe skal jeg lade de pakninger ligge i silikonen?? Er et par
> timer ikke tilstrækkeligt?

rigeligt....

VH
Lars Molnit

Fra : RpR

Dato : 23-03-04 15:29

> Hele hanen... alt gummi i den skider hvis det er for gammelt... og det
> er typisk, fordi hanen har ligge på lager siden den første RS50 kom på
> markede.

Så ville jeg forlange at få en hane af nyere årgang af den forhandler jeg
havde købt den defekte hane ved.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : emil

Dato : 24-03-04 22:08

Hanen er nu lavet vha. silikone-bad og gevindtætning med oliefast flydende pakning.
Det virker fjong, men nye problemer er opstået (læs næste tråd med RS50!)

Tak for hjælpen...

Emil