Yamaha4G kobling
Fra : Kenneth Petersen

Dato : 11-03-04 19:53

Når min yamaha er kold viker kobling fint. når den så bliver varm og har
kørt 5-800 meter så kan jeg ikke aktivere den mere.. og må skifte gear uden
kobling men den filer ikke eller noget.. er det fjerdene eller bare hele min
kobling der er færdig??

Kenneth.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-03-04 19:23

Kenneth Petersen wrote:
> [...]
> gear uden kobling men den filer ikke eller noget.. er det fjerdene
> eller bare hele min kobling der er færdig??

Træk koplingspinden ud, det er den lange javertus der sidder løst når du
tager koplingsskjoldet af, og tjek om den er skæv, tjek også de to kugler
der skal sidde en i hver ende, en lille oppe ved pladerne, og en større oppe
ved sneglen.

Der må ikke være ir/rust på kuglerne, og koplingspinden skal være helt lige,
og også uden ir/rust.
Evt kan det være at du mangler olie, tag lige en tjekker !

--
"It is healthy to be reminded that the strongest might weaken
and the wisest might err."

---

Fra : Kenneth

Dato : 23-03-04 21:40

Det nu blevet så slemt at den slet ikke tger fat mere i nogen af gearene...
så regner med det hedder en ny kobling m.m.. og nu står den bare og står
indtil videre..

Kenneth
Ha en forsat lækker dag

Fra : Allan Riise

Dato : 24-03-04 21:56

Kenneth wrote:
> Det nu blevet så slemt at den slet ikke tger fat mere i nogen af
> gearene... så regner med det hedder en ny kobling m.m.. og nu står
> [...]

Hej Kenneth !

Jeg kører selv med en THansen kobling til 60.- tror jeg det er ( har kørt
ca. 1 år, med 10 hk. tun på den kobling ) , og den er nu nem nok at skifte
selv, jeg kan hjælpe dig med billeder fra enten Haynes, eller
servicemanuellen, hvis jeg ikke kan gøre mig forståelig nok.
Det tager ca. 1 time !