Speedfight Ac 99
Fra : André S Hansen

Dato : 11-03-04 11:44

Har mistet min gnist på Speedfighten,

Fra : André S Hansen

Dato : 11-03-04 11:58

Har mistet gnisten på min speedfight Ac 99, med indbygget startspære

Ved nogen hvordan man måler tændspolen, så vidt jeg kan læse mig frem til
sidder cdi sammenbygget med startspæren og kan ikke købes for penge SUK,
håber ikke det er den, tændspolen koster 199 lige til at klare

Har prøvet med et andet tændrør og fuld strøm på batteriet

Den lød sjov, en halv km, og så døde den, Pruttede i tomgang.

Der er vist også noget med to nåle inde under svinghjulet, har haft den
skilt af, og rygget i alle ledninger

Vil nok gå på biblo og se om de har
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=13571&langId=-1
jeg kan låne

Ellers må jeg give op, og sende den til mik

Håber der er nogle der har nogle ider, om hvordan man måler det lort (Hekto)
He He

På forhånd tak

André S Hansen

Fra : Hekto

Dato : 11-03-04 12:22

In article <4050465b$0$18683$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
rotte@mail1.stofanet.dk says...
> Håber der er nogle der har nogle ider, om hvordan man måler det lort (Hekto)
> He He

Du kan ohm-måle den, og se om en vinding er afbrudt.
Der skal være forbindelse imellem de to spadestik. Nogle få ohm.
Der skal være forbindelse imellem udgangen og enten stel, eller et af
spadestikkene, og det skal være mange ohm.
Værdierne kender jeg ikke præcist.

Det kan godt være CDI'en; men hvorfor kan den så køre med et opladt
batteri?
Mon ikke det er ir på spadesko og stik?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Johnny

Dato : 11-03-04 12:26

"André S Hansen" <rotte@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Vil nok gå på biblo og se om de har

http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=13571&langId=-1
> jeg kan låne

Bestil den via www.bibliotek.dk, bare søg på "Peugeot Speedfight" så er det
nummer 2 i listen. Følg guiden, og så har du bogen på det nærmeste bibliotek
hurtigst muligt.

Fra : André S Hansen

Dato : 11-03-04 12:54

Tak for linket til biblo har bestilt

Og tak for hjælpen

Så må vi se hvad jeg gør

Fra : André S Hansen

Dato : 11-03-04 12:39

Den kan ikke køre ingen gnist overhovedt

den lød sjov inden den stod af og har ikke kørt siden kunne godt misforstås
sorry

Andre

Fra : André S Hansen

Dato : 11-03-04 18:10

Hay hvor mange gange skal det røde lys blinke, når man bruger den røde
nøgle, min blinker 3 gange, der stå ikke i manualen hvor mange gange den
skal blinke

Har prøvet at fjerne den ene nøgle fra systemet, som der står i manualen, at
man kan hvis man skulle tabe den ene, det skider den på og bliver ved med at
godkende begge nøgler ?

Har lige afleveret tændspolen til en forhandler, og han ville måle den i
morgen nu må vi se, tror ikke det er den Suk

nu blev den da pusset he he

På forhånd tak

André

Fra : Calle.

Dato : 11-03-04 18:30

André S Hansen wrote:
> [...]
> manualen, at man kan hvis man skulle tabe den ene, det skider den på
> og bliver ved med at godkende begge nøgler ?

hvordan kan du se det?
Er dit problem ikke, at du har "afmeldt" begge nøgler istedet, så det er
derfor den spærrer for tændingen.

--
Calle.

Fra : André S Hansen

Dato : 11-03-04 19:10

Den skulle lyse rød, hvis den ikke godkender nøglen

Havde ikke rodet med den røde nøgle, da den gik død, så jeg ved at nøglerne
ikke var afmeldt, da den gik kold

André

Fra : Hekto

Dato : 11-03-04 23:22

In article <40509d8c$0$18707$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
rottefjerndette@mail1.stofanet.dk says...
> Hay hvor mange gange skal det røde lys blinke, når man bruger den røde
> nøgle, min blinker 3 gange, der stå ikke i manualen hvor mange gange den
> skal blinke

3 blink er en fejlkode.Kan bare ikke huske hvilken; men det ved
Peugeot.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : André S Hansen

Dato : 11-03-04 23:46

Tak, så kan det være, jeg kan få lortet lavet, hvis de vil sige hvad fejlen
er

Fra : Kristian

Dato : 12-03-04 00:57

Hej

Hekto wrote:
> In article <40509d8c$0$18707$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
> rottefjerndette@mail1.stofanet.dk says...
>>
> 3 blink er en fejlkode.Kan bare ikke huske hvilken; men det ved
> Peugeot.

sakset fra manualos..
3blink:
Transponderkode ikke godkendt.
sort nøgle ikke kodet,lav en kodning
_eller_ immobiliser kommer fra en anden
scooter eller er defekt.

Mvh
Kristian,

Fra : André S Hansen

Dato : 12-03-04 10:36

De 3 blink kommer ikke ved de sorte nøgler, kun ved den røde, ringer lige
til Peugeot

Fra : André S Hansen

Dato : 12-03-04 12:25

2000 For en ny cdi, og så var det ikke sikkert at det var den box, sidder to
boxe til startspæren

SUK Ved ikke hvad jeg gør, må nok have den på værksted, gider ikke give 2000
hvis det ikke er den.

Er cdien den nede ved batteriet ved det blå stik, eller den anden

André

Har uploadet et foto i dk.binaer.motor

Fra : Kristian

Dato : 12-03-04 14:08

Hej

André S Hansen wrote:
> 2000 For en ny cdi, og så var det ikke sikkert at det var den box,
> sidder to boxe til startspæren
står der AEC400 på den ene ??
Hvis ja, er der en noget billigere udvej dog har du så ingen
startspærre funktion længere..

> SUK Ved ikke hvad jeg gør, må nok have den på værksted, gider ikke
> give 2000 hvis det ikke er den.
>
> Er cdien den nede ved batteriet ved det blå stik, eller den anden
Hvis det er med 2 bokse er cdi´en den med to stik på.
(sort boks mærket aec400, monteret med 2 skruer)

> André
>
> Har uploadet et foto i dk.binaer.motor
Den har jeg dsv. ingen adgang til.

Mvh
Kristian,

Fra : André S Hansen

Dato : 12-03-04 14:38

Ja der står aec 400 på den ene box, de sagde godt nok de kunne slå det
fra,men kan den køre uden en cdi enhed ?

Fra : André S Hansen

Dato : 12-03-04 14:55

Lige en ting til, hvad er det vær at have en startspære, hvis man kan slå
den fra.?

Så kunne man da køre til man havde råd til en ny

De sagde godt nok, det kun kunne gøres på den, hvis det var en gammel
startspære ?

Står det i haynes, den som jeg har bestilt på biblo

André

Fra : André S Hansen

Dato : 12-03-04 16:32

Hvis det er nemt, kan du så ikke maile til mig, På rotte@mail1.stofant.dk og
ikke skrive noget her, kan ikke finde noget om det på nettet, og sådan
skulle det gerne blive ved med at være, eller hvis det står i haynes finder
jeg nok ud af det

På Forhånd tak

André S Hansen

Fra : Kristian

Dato : 12-03-04 17:42

André S Hansen wrote:
> [...]
> om det på nettet, og sådan skulle det gerne blive ved med at være,
> eller hvis det står i haynes finder jeg nok ud af det

Mail sendt.

Mvh
Kristian

--