blinklys virker ikke + er next udstødning ~
Fra : mikkel paulsen

Dato : 10-03-04 23:33

hmm hvorfor kommer det indlæg ikke ind som jeg skrev i eftermiddags?

nå men til sagen. jeg er i dag blevet stoppet at en motorcykel poliz,
han målte min peugeot speedfight eu 45 til 47 km/t. han bad mig pille
min udst af da han sagde den var ulovlig! men på hjemmesiden
http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=222924767&n=282590026&pn=282590040
står der at den er godkendt, men hvad betyder godkendt?
jeg ringede til t-hansen og de sagde: han har ingen grund til at
stoppe dig når du kun kører 47, og han må slet ikke bede dig tage din
lovlige udstødning af. godkendt betyder den er lovlig at køre med!
hva' hvem er galt på den?

anden ting mit blinklys er stoppet med at virke? den summer bare når
jeg trykker. somme tider lyser den konstant til enten højre eller
venstre, hvad er galt?

Fra : Johnny

Dato : 11-03-04 08:35

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hmm hvorfor kommer det indlæg ikke ind som jeg skrev i eftermiddags?

Aer det ikke :)

> nå men til sagen. jeg er i dag blevet stoppet at en motorcykel poliz,
> han målte min peugeot speedfight eu 45 til 47 km/t. han bad mig pille
> min udst af da han sagde den var ulovlig! men på hjemmesiden

Skrev du under på en seddel, hvor der står noget om at han han konfiskeret
> [...]

> stoppe dig når du kun kører 47, og han må slet ikke bede dig tage din
> lovlige udstødning af. godkendt betyder den er lovlig at køre med!

Han må gerne stoppe dig for at køre 47km/t, men det er ikke lige meget
hvordan han har målt de 47km/t! Politiets fotovogne og laser(radar?)kontrol
skal trække 3km/t fra ved hastigheder under 100km/t, 3% over 100km/t.
Betjenten må vist have haft en fandens dårlig dag!
Jeg blev selv stoppet i september sidste år - det var en "under-cover"
betjent på en civil motorcykel der stoppede mig i forbindelse med en større
razzia de kørte her i Aalborg området. Da det var en civil motorcykel havde
han ikke grejerne til at måle præcis, men han mente bestemt at jeg havde
kørt 60km/t, da han skulle køre 80km/t for at indhente mig :) Heldigvis
havde jeg lige drejet ind af en vej, og skulle derfor accelerere. Jeg nåede
rigtigt nok 60km/t inden jeg skulle svinge igen. Betjenten var venlig og
spurgte hvad jeg havde lavet ved den - han synes den larmede lidt for meget,
og kendte godt den der Proma Legal (illegal :) Jeg sagde jeg havde den
originale udstødning der hjemme, så vi tøffede da bare hjem og skiftede
udstødning og han fik den ulovlige med - jeg skrev under på at han havde
konfiskeret den.

> hva' hvem er galt på den?

Umiddelbart svært at svare på, men har du kørt 50km/t og har han trukket
3km/t fra så står du til en bøde... om udstødningen er ulovlig, ja der må du
bede om en typegodkendelse fra THansen. Hvis den virkeligt er lovlig burde
der stå et TUM (eller er det TUN :) nummer på udstødningen.

> anden ting mit blinklys er stoppet med at virke? den summer bare når
> jeg trykker. somme tider lyser den konstant til enten højre eller
> venstre, hvad er galt?

Relæet er gået, eller der er for lidt strøm på dyret. Prøv at sætte en lader
til og se hvordan den reagerer på blinklyset.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 11-03-04 14:19

ja jeg har skrevet under. og tror jeg ved hvad fejlen er ved
blinklyset, ledningerne på batteriet sidder ikke helt fast måske er
den ene røget ud