blev taget af politiet. Hvordan ka
Fra : mikkel paulsen

Dato : 10-03-04 16:46

har en peugeot speedfight 45 knallert
er lige blevet knaldet af politiet med 47 i timen.
jeg havde next udst på, på hjemmesiden står at den er godkendt, men
hvad betyder godkendet?
http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=222752985&n=282590026&pn=282590040

jeg ringede til t-hansen: de sagde at politiet ikke havde grund til at
stoppe mig når jeg ikke kørte forstærkt, og at de ikke måtte tage
udst. hvad mener i?
han satte mig til at pille udst af, må han det når den er påplader
"det gør man jo heller ikke med biler eller motorcykler!" skal han
ikke sende mig til syn?
jeg kommer ikke til syn, lovede bare at sætte det orginale på igen!
men jeg fik 1000 kr i bøde for konstruktive ændring, er der ikke noget
om at man kan få den nedsat når man er under uddannelse??

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-03-04 17:20

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg fik 1000 kr i bøde for konstruktive ændring, er der ikke noget
> om at man kan få den nedsat når man er under uddannelse??

Jeg vil foreslå dig i at gå ned til politiet og fortælle dem om hændelsen,
for der er da helt klart sket en misforståelse. Du kan ikke få en bøde for
at køre 47 km/t på en 45 knallert, og det er ikke en konstruktiv ændring at
skifte udstødning. Hvis de stadig påstår det modsatte, så henvis dem til
hjemmesiden, så kan de selv læse og ellers tage kontakt til rette sted for
at få de rigtige oplysninger.
Det lyder for mig som nogle rigtige pap hoveder der har haft fingrene i dig.

Kim Larsen

Fra : Hekto

Dato : 10-03-04 17:37

In article <404f4022$0$1564$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Nogo31@hotmail.com says...
> [...]
> hjemmesiden, så kan de selv læse og ellers tage kontakt til rette sted for

Der er hastighedsbegrænsning på 45 km/t på en 45'er.
Holder man sig strengt til lovens bogstav, er der kørt 2 km for
stærkt. Hvad de så har målt den med afgør den usikkerhed der skal
trækkes fra. Er det laser, er det 3 km/t og den reelle målte fart var
så 50 km/t. Den holder i byretten.

Enhver del der udskiftes, og som ikke er den tisvarende originale del,
gør godkendelsen ugyldig.
Med hver kanllert følger der et certifikat, hvor fabrikanten
garanterer at den er i overenstemmelse med den oprindelig model, der
blev EU-godkendt.
Holder man sig strengt til lovens bogstav, er det ikke tilladt at
sætte andet end den originale udstødning på.

Det virker selvfølgelig lidt overdrevet for 2 km/t; men er man betjent
og ikke kan fordrage 45-knallerter, gver det sikkert mening!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Lasse Christensen

Dato : 10-03-04 18:05

Hekto wrote:
> [...]
>
> Det virker selvfølgelig lidt overdrevet for 2 km/t; men er man betjent
> og ikke kan fordrage 45-knallerter, gver det sikkert mening!
Man må kører 10% for stærkt, dvs. en normal 30km/t knallert MAX må kører
33km/t.

Du kan se på udstødningen om den er lovlig ved at der skal stå et type
nr. på, ellers er den ikke lovlig.

Jeg har hørt om flere, som er blevet taget med Next på en 45'er og jeg
tror det er et billigt salgstrick fra thansen.

Fra : Hekto

Dato : 10-03-04 20:44

In article <404f4aa9$0$727$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nugizFJERN@compuclub.dk says...
> [...]
>
> Jeg har hørt om flere, som er blevet taget med Next på en 45'er og jeg
> tror det er et billigt salgstrick fra thansen.

Når der er hastighedsbegrænsning på 45 km/t, betyder det 45,00000 km/t!
Reelt gælder det for hastigheder under 100km/t, målt med laser, at der
er en usikkerhed på 3 km/t, som så fratrækkes inden der der udskrives
bøder.

Nej, der er et certificat på hvad der må være monteret, og det er dét!
Alt andet end en original udstødning er = konstruktiv ændring.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Johnny

Dato : 11-03-04 08:37

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]
> Reelt gælder det for hastigheder under 100km/t, målt med laser, at der
> er en usikkerhed på 3 km/t, som så fratrækkes inden der der udskrives

Jeg er rimeligt sikker på at der fratrækkes 3% over 100km/t

Fra : Hekto

Dato : 11-03-04 12:17

In article <40501736$0$28845$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
TheTulip@stofanet.dk says...
> Jeg er rimeligt sikker på at der fratrækkes 3% over 100km/t

3 km/t under 100, og 3% over 100.

Fra : Johnny

Dato : 11-03-04 12:26

> In article <40501736$0$28845$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
> TheTulip@stofanet.dk says...
> >
> 3 km/t under 100, og 3% over 100.

Nemlig

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-03-04 00:49

> [...]
>
> Det virker selvfølgelig lidt overdrevet for 2 km/t; men er man betjent
> og ikke kan fordrage 45-knallerter, gver det sikkert mening!

Kan du vise os hvor det står, for den køber jeg umiddelbart ikke den der,
der er ikke nogen der kan tvinge en til at købe originale dele, og man får
ikke bøde for at køre med andre dele end som de originale. Hvis det
forholder sig anderledes, så vil jeg gerne se det sort på hvidt.

Kim Larsen

Fra : Hekto

Dato : 11-03-04 12:18

In article <404fa97e$0$1606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Nogo31@hotmail.com says...
> [...]
> ikke bøde for at køre med andre dele end som de originale. Hvis det
> forholder sig anderledes, så vil jeg gerne se det sort på hvidt.

Har skrevet en smøre om det, hjemmefra; men den er da ikke dukket op i
gruppen.
Prøver senere.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 11-03-04 20:33

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<MPG.1aba695f90484610989ad8@news.cybercity.dk>...
> [...]
> Nogo31@hotmail.com says...
> >
> Har skrevet en smøre om det, hjemmefra; men den er da ikke dukket op i

jeg har skrevet til t-hansen, har jo også ringet hvor de sagde at han
ikke havde ret til at tage røret med.

e-mail til t-hansen: (skal læses fra bunden og op!) venter på svar i
morgen.

vi har et problem, for jeg er blevet taget af en motorcykel-betjent,
som
konfiskerede min udstødning "købt ved jer!" han sagde den var
ulovlig! jeg blev
taget med 47 km/t derfor kunne han ikke sige noget om at min scooter
ikke var
lovlig!
i dag snakkede jeg med politistationen som ringede til betjenten
"som jeg snakkede med", han sagde at:
der SKAL stå indstemplet på røret at det er lovligt, og det gjorde der
ikke.
bortset fra det så vidste han at røret ikke var lovligt "røret var et
next" da
min knallert ikke kører for hurtigt, står jeg med håret i postkassen.
jeg får en bøde på 1000kr for konstruktivændring, det er jo ikke
konstruktivændring at bruge uorginale reservedele.

Derfor beder jeg jer bekræfte at typegodkendelsen skal stå indprintet
på røret.

>From: "T. Hansen Gruppen A/S" <thansen@thansen.dk>
>To: "mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com>
>Subject: SV: godkendt?
>Date: Thu, 11 Mar 2004 11:22:05 +0100
>
>Hej Mikkel
>
>Alle vores udstødninger er typegodkendt og dermed lovlige. Mange
scootere kører
reelt hurtigere fra fabrikken en tilladt i DK, så det er nok nærmere
der fejlen
skal findes frem for ved vores udstødning.

>Med venlig hilsen
>
>T. Hansen Gruppen A/S
>
>Uwe Gugel
>Salgsassistent, Callcenter Middelfart
>
>Web: http://www.thansen.dk <http://www.thansen.dk/>
>e-mail: ugu@thansen.dk
>
>Tlf: 63 41 69 69

her står at udst er godkendt hvad mener i ?
i dag blev jeg taget af politiet med 47 i timen, han sagde den var
ulovlig men
hvad betyder godkendt så? jeg troede jo den var lovlig!!!

Fra : Hekto

Dato : 11-03-04 23:21

In article <a7ec204f.0403111133.39276eb0@posting.google.com>,
mikkel_paulsen@hotmail.com says...
> jeg har skrevet til t-hansen, har jo også ringet hvor de sagde at han
> ikke havde ret til at tage røret med.

Jeg er desværre sikker på at politiet har ret. At det så virker lidt
pjattet i dette tilfælde, er så en anden ting.
Uanset hvad T Hansen påstår, hjælper det ikke ret meget. Ukendskab til
en lov, eller at have monteret noget som er påstået lovligt, fritager
ikke for straf.

Fra : Hekto

Dato : 11-03-04 17:17

> [...]
> ikke bøde for at køre med andre dele end som de originale. Hvis det
> forholder sig anderledes, så vil jeg gerne se det sort på hvidt.

Når du køber en ny scooter/knallert 45, medfølger der et lile stykke
papir. Et COC, Certificate of Confomancy. Det godtgør, at det købte er
100% i overenstemmelse med det godkendelsesnr. det pågældende køretøj
har.

Kigger du på lydpotte og cylinder, vil du sikkert kunne finde et TUM-
nr. stemplet/støbt. Findes der f.eks. forskellige cylindere med
forskellig ydelse, har de også forskelligt TUM-nr.

De kan såmen tvinge dig til hvad som helst, hvis du vil køre på et
lovligt køretøj. Det er der ingen problemer i.
Du må jo heller ikke sætte en Tomos cylinder på en Puch Maxi, bare
fordi det kan lade sig gøre.

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-03-04 17:48

> [...]
> lovligt køretøj. Det er der ingen problemer i.
> Du må jo heller ikke sætte en Tomos cylinder på en Puch Maxi, bare

Du vil altså mene at alt til en knallert/EU45 skal være originalt og med
bestemte nummer o.s.v. før man kan få disse monteret på sit køretøj lovligt
?
Det vil dermed sige at du påstår at alt andet som er stemplet og plomberet
og hvad ved jeg, men som ikke er originalt er ulovligt at komme på sin
knallert/EU45 ?
Så forstår jeg ikke hvordan at de fleste værksteder med glæde henter
EU-godkendte reservedele hjem og kommer dem på køretøjerne.
Jeg har en Giannelli udstødning på min, den VAR ganske lovlig, men jeg har
så pillet plomben på den, så NU er den ulovlig, andre dele jeg har på nu er
ikke originale dele, men det gør det så absolut ikke ulovligt at have dem
på.
En EU45 knallert, den må bare ikke køre over 45 Km/t og en knallert i dag må
ikke køre over 25, og så er det ligegyldigt hvilken reservedel der er kommet
på.
Det vil sige at du også mener det er ulovligt at komme en anden motor i en
bil ? Jeg kender en der kører i en bil med et andet mærke motor i end som
det den var født med, og det er den synet med.
Jeg er blevet stoppet flere gange med dele af andet mærke en den den var
født med, og ingen kommentarer der. En jeg kender kører African Twin med en
anden udstødning på, det må han også gerne, så hvor er det ulovlige i alt
dette ?
Vis os en hjemmeside hvor det står, for det må findes, eller scan noget
papir og send til dk.binaer så vi kan se det.

Kim Larsen

Fra : Hekto

Dato : 11-03-04 23:17

In article <40509850$0$27430$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Nogo31
@hotmail.com says...
> Du vil altså mene at alt til en knallert/EU45 skal være originalt og med
> bestemte nummer o.s.v. før man kan få disse monteret på sit køretøj lovligt
> ?
Jep, delene skal have det rigtige reservedelsnummer, hvis man skal
følge godkendelsesreglerne i deres yderste konsekvens.

> [...]
> Så forstår jeg ikke hvordan at de fleste værksteder med glæde henter
> EU-godkendte reservedele hjem og kommer dem på køretøjerne.

De er da ligeglade, det er ejeren der har problemet.

> [...]
> ikke køre over 25, og så er det ligegyldigt hvilken reservedel der er kommet

Prøv at spørge færdselsstyrelsen. De kan sikkert svare.

> Det vil sige at du også mener det er ulovligt at komme en anden motor i en
> bil ? Jeg kender en der kører i en bil med et andet mærke motor i end som
> det den var født med, og det er den synet med.

Nej det er OK, såfremt merydelsen er inden for 20% reglen, og bilen
ikke 'ændrer identitet' så T&S også vil se penge.

Der gælder iøvrigt ikke samme regler.
En 45'er er homologeret under en bestemt EU-regel, og de enkelte
knallerter er godkendt efter denne regel, som gør det muligt at sælge
dem i alle EU-lande uden yderligere godkendelser.
Derfor følger der et certifikat med.

Så længe den ikke kan køre mere end ca. 45, er selv myndighederne nok i
realiteten ligeglade.

> Vis os en hjemmeside hvor det står, for det må findes, eller scan noget
> papir og send til dk.binaer så vi kan se det.

Det er længe siden jeg har haft sådan en, så jeg har ikke problemet.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 12-03-04 20:45

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<MPG.1abb03de9a9308fc9896e0@news.tele.dk>...
> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
>
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

du har ret, det sagde ham politimanden jeg snakkede med også hmm...
men nu har jeg skrevet til t-hansen for at klage over deres
fejlvejledning, men det får jeg jo nok ikke noget ud af :(

Fra : Johnny

Dato : 12-03-04 22:48

> du har ret, det sagde ham politimanden jeg snakkede med også hmm...
> men nu har jeg skrevet til t-hansen for at klage over deres
> fejlvejledning, men det får jeg jo nok ikke noget ud af :(

Hvis de havde skevet at den var med TUM-mærkning, EU-godkendt eller andet i
den retning så var der måske en mulighed for en klage, men som de skriver nu
er der vist intet at komme efter :(

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-03-04 17:48

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> men jeg fik 1000 kr i bøde for konstruktive ændring, er der ikke noget
> om at man kan få den nedsat når man er under uddannelse??

Det lyder nærmest som om at betjenten har taget fejl af din 45'er og en
knallert 30!

Det der vigtigt nu er at gå tage kontakt til politiet med det samme, så du
kan få redet det her ud..

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Anders Jensen

Dato : 10-03-04 18:03

> Det lyder nærmest som om at betjenten har taget fejl af din 45'er og en
> knallert 30!

Ja sådan lyder det altså også på mig.

MVH Anders der er lettere uforstående.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 11-03-04 14:18

"Anders Jensen" <lillekatjensenhund@grisemail.tele.dk> wrote in message news:<c2nvgn$a5c$1@sunsite.dk>...

> Ja sådan lyder det altså også på mig.
>
> MVH Anders der er lettere uforstående.

tror jeg ikke, da jeg mange gange gjorde ham klart at det var en 45 og
om jeg så ikke skulle til syn! man piller jo heller ikke direkte dele
af biler men sender dem til syn. men jeg tager ned til politiet nu

Fra : Bo Andersen

Dato : 16-03-04 19:51

> [...]
> men jeg fik 1000 kr i bøde for konstruktive ændring, er der ikke noget
> om at man kan få den nedsat når man er under uddannelse??

Du skulle ha´ sagt til idioten at hvis han sku' ha' pillet noget af så kunne
han fandeme selv gøre det, så havde piben nok fået en anden lyd.

Så havde han været nødt til at stå der og vente til at nogen gad komme for
at hente den så den kunne komme i synshallen.

Uanset hvad der ellers er skrevet i denne tråd så er politiet ikke
motorkyndige og derfor skal de bare holde deres mening for dem selv, de aner
nemlig ikke hvad de snakker om , derfor har man forøvrigt oprettet Statens
Bilinspektion, de er motorkyndige !

Bo

Fra : Hekto

Dato : 16-03-04 20:12

In article <40574ca0$0$499$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
bo@andersen.tdcadsl.dk says...
> Så havde han været nødt til at stå der og vente til at nogen gad komme for
> at hente den så den kunne komme i synshallen.

Hvem tror du lige havde fået lov til at betale for transporten og
synet??? ... og alligevel fået en bøde?

Hvis han har besluttet sig for at den er ulovlig, er det den billigste
'metode'. Han må dog ikke konfiskere noget.

Fra : Bo Andersen

Dato : 16-03-04 21:17

> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
>
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Det er helt siikert at ham fjolset nok havde tænkt sig om en extra gang
inden han havde ringet efter transporten, hvis han havde fået den besked.

Han havde nemlig selv måtte stå der og vente til Falck havde tid til at
komme og det var hans tid nok for kostbar til, det vil jeg da ihvertfald
håbe, han skulle hellere bruge tiden på at fange nogle rigtige kriminelle og
så lade bagateller som en skide udstødning være i fred.

Jeg tror faktisk at de havde grinet deres røv i laser i synshallen.

Bo

Fra : mikkel paulsen

Dato : 18-03-04 01:14

Jeg giver heller ikke op så let!
jeg har noget kørende med t-hansen. De har lovet mig at finde reglerne
ang. om godkendelses nummeret skal stå printet på selv udstødningen
"lige som et stelnummer!". jeg vil besøge synshallen her en af dagene
og snakke med dem om sagen, selv om de sikkert er røv trætte af at
folk kommer rendene med deres 45 scootere. "som bare får montetet en
omdrejningstæller som ned-drosler dem til de 45km alligevel"

Til Hekto.
er du sikker på det med at han ikke må konfiskere noget? for det er
nemlig er andet punkt hvor jeg ikke var enig med ham. jeg tror også de
skal sende mig til syn, men han forsøgte "med held" af undgå det. jeg
tror det er fordi synshallen er røv trætte af at bruge deres tid på 45
knallerter...

jeg venter stadigt på bøden kommer med posten! måske har han fået
kolde fødder

min bror købte engang en Aprilla RS50, et stykke tid senere fik han et
brev med posten om at han skulle til syn. sælgeren havde lige glemt at
fortælle, at han var blevet stoppet og de ikke troede på den kun kunne
køre 45. så han kom til syn, med en ny monteret omdr. tæller som faldt
ud under syn, men det vidste de sgu ikke hvad var og proppede knappen
tilbage under sædet....

Fra : Hekto

Dato : 18-03-04 01:25

In article <a7ec204f.0403171614.1ec8a70b@posting.google.com>,
> [...]
> skal sende mig til syn, men han forsøgte "med held" af undgå det. jeg
> tror det er fordi synshallen er røv trætte af at bruge deres tid på 45

Det er et indregistreret køretøj, og der er kun een vej, og det er til
Statens Bilinspektion - med mindre du vedkender dig at den er ulovlig,
så kan du selv køre derned.

En alm. knallert er en cykel med hjælpemotor, og det er noget helt
andet.

Fra : Bo Andersen

Dato : 18-03-04 14:45

> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
>
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Hej igen,

Som tingene er, er det politiet der skal bevise at lortet er ulovligt, så i
stedet for at hjælpe dem med at pille udstødningen af knallerten og se ked
ud, så er det altid en god ide at lade dem TJENE deres løn og selv finde ud
af hvad de kunne tænke sig at gøre.

Man har ikke pligt til at udtale sig, heller ikke pligt til at skille noget
som helst ad eller på nogen måde hjælpe dem, deres muligheder ligger
udelukkende i at sende knallerten i synshallen og dermed bevise at din
knallert er/var ulovlig, hvis de benytter sig af den mulighed og det viser
sig at den var lovlig så har de lige pludselig et problem med at have
"midlertidig" beslaglagt din knallert, derfor vil de helst ha' at man
indrømmer og skiller knallerten ad.

DERFOR: LAD DEM GØRE DERES ARBEJDE INDEN FOR DE RAMMER SOM DE HAR, og LAD
VÆRE MED AT HJÆLPE DEM.

De skal bevise at du har gjort noget ulovligt ikke omvendt, sådan er og
bliver det.

Bo

Fra : Hekto

Dato : 18-03-04 17:49

In article <4059a7e7$0$436$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
bo@andersen.tdcadsl.dk says...
> DERFOR: LAD DEM GØRE DERES ARBEJDE INDEN FOR DE RAMMER SOM DE HAR, og LAD
> VÆRE MED AT HJÆLPE DEM.

Du har ikke ret, forsåvidt at de slet ikke må skille noget ad på en
45'er.
Den korrekte fremgangsmåde er, at den er ulovlig, og derfor ikke må
køre!
Derfor skal den transporteres hvis den skal nogen steder hen. (hjem,
politistation, SBI)
Derfor hyres der, for ejerens regning, transport (typisk Falck)
Så kigger SBI på den, splitter den ad, og kigger reservedelsnumre.
Er der tvivl, eller betjenten tager lidt lettere på det, kan man blive
indkaldt til syn, og det betaler ejeren.

Ligegyldigt hvordan du vender og drejer dig, er røven bagud!
Du hjælper ikke nogen, du gør det ikke besværligt for nogen, eller
dyrere for nogen ... ud over dig selv.

Ja, den er ulovlig! Skal jeg stille til syn med den? Hvad bliver
bøden!
If you can do the crime, you can do the time!

Fra : mikkel paulsen

Dato : 18-03-04 21:29

er du sikker på jeg ikke skal udtale mig? og er du sikker på at det er
dem som skal bevise at min udstødning er ulovlig? fo i det tilfælde er
det fandme frækt, når jeg dagen efter ringer til ham og siger jeg har
papir på min lovlige udst! men han siger det skal stå printet på den?

Fra : Bo Andersen

Dato : 19-03-04 17:40

> [...]
> det fandme frækt, når jeg dagen efter ringer til ham og siger jeg har
> papir på min lovlige udst! men han siger det skal stå printet på den?

Her er de ting som jeg er helt sikker på :

1. I følge retsplejeloven er du ikke forpligtet til at udtale dig,
hverken til politiet eller hvis det på et tidspunkt skulle komme til en
retsag, det ENESTE tidspunkt hvor du er FORPLIGTET til at udtale dig er hvis
du bliver indkaldt som vidne i en retsag og der SKAL du så tale sandt. Du
vil dog aldrig kunne indkaldes til at vidne mod dig selv, da du så vil gøre
din egen situation værre og det er der taget forbehold for i retsplejeloven.

2. Du er ikke forpligtet til at skille din knallert ad, det er op til
synshallen at afgøre om den er ulovlig eller ej (de er nemlig Statens
bilkyndige og er de eneste der KAN udtale sig om lovligheden af din
knallert), når synshallen så kommer med en udtalelse skal den rare betjent
så afgøre hvilke forhold i færselsloven som han kan sigte dig efter og
derefter fremkomme med et bødeforlæg.

Dette bødeforlæg kan du så acceptere eller lade være med at acceptere, hvis
du acceptere betaler du bøden og dermed slutter det hele, hvis du ikke
acceptere bødeforlæget har betjenten ikke andet valg end at lade sagen
fremlægge for en dommer ( dermed starter han en retsag imod dig ) og det er
faktisk din lovsikrede ret at få din sag bedømt af en dommer.

Retsagen kommer ikke til at koste dig noget som helst uanset hvad alle tror
at de ved, dog skal du selv betale for din advokat hvis du vælger at møde op
med en af slagsen.

Dommeren vil som noget af det første under retsagen så spørge dig om du vil
udtale dig i sagen og det har du selvfølgelig ikke noget imod (medmindre at
du altså er dum) her er det så at du fortæller at du har købt din udstødning
hos T-Hansen og at de på deres webside højt og larmende siger at den er
godkendt til brug på din knallert. ( dette kan du selvfølgelig dokumentere
ved at fremvise en udskrift af siden eller et brev fra T-Hansen )

Konklusionen er : Hvis du taler din sag ordenligt vil Dommeren (som er en
fornuftig person jo nok synes at sagen er en smule laterlig (47 km/t på en
45'er) måske frafalde sagen eller nedsætte bøden, hvis han vælger at følge
politiet kan han højest dømme dig til at betale det bødeforlæg som politiet
har fremlagt og ikke dømme dig til f.eks. 32 år i den elektriske stol eller
sådan et eller andet, ALTSÅ han kan vælge at følge politiet eller ej dog
hvis EJ med en nedsættelse af bøden ikke en skærpelse.

Håber at dette hjælper
Bo

Fra : mikkel paulsen

Dato : 18-03-04 21:34

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<MPG.1ac30ad96184067d9896fc@news.tele.dk>...
> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
>
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

okay jeg smutter ned til synshallen i morgen! vedkendte mig
selvfølgeligt ikke at det var en ulovlig udst, hvilket det jo heller
ikke er argg!!

Fra : Hekto

Dato : 19-03-04 10:10

In article <a7ec204f.0403181233.65be58ad@posting.google.com>,
mikkel_paulsen@hotmail.com says...
> okay jeg smutter ned til synshallen i morgen! vedkendte mig
> selvfølgeligt ikke at det var en ulovlig udst, hvilket det jo heller
> ikke er argg!!

Løbet er jo ligesom kørt i dit tilfælde.
Har han ikke sagt noget om hvad han havde tænkt sig?

Give dig en hastighedsbøde, kalde dig til syn, eller give dig en bøde

Fra : mikkel paulsen

Dato : 19-03-04 17:28

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<MPG.1ac4d765fc27cfda989aea@news.cybercity.dk>...
> [...]
> Har han ikke sagt noget om hvad han havde tænkt sig?
>
> Give dig en hastighedsbøde, kalde dig til syn, eller give dig en bøde

jeg mener ikke løbet er kørt for mig. for hvis han ikke må konfiskere
noget fra en 45, så har han jo gjordt noget forkert, så jeg vil prøve
at få min udstødning tilbage. som jo også er lovlig!

han sagde at jeg ville få en bøde med posten på 1000 kr for
konstruktiv ændring, jeg har dog ikke fået bøden og det er nu 15 dag
siden.

Fra : Hekto

Dato : 19-03-04 21:22

In article <a7ec204f.0403190828.3c9dcb1c@posting.google.com>,
> [...]
>
> han sagde at jeg ville få en bøde med posten på 1000 kr for
> konstruktiv ændring, jeg har dog ikke fået bøden og det er nu 15 dag

Du kan jo gå/ringe op på stationen og tale med ham.

- måske skulle han bare bruge en udstødning selv!! ... han var betjent
- ikke? ;0)

Fra : emil

Dato : 20-03-04 18:27

Den kan være der skulle ny udstødning på Bimmeren...
Ville nok se lidt sjovt ud.

Emil

Fra : mikkel paulsen

Dato : 21-03-04 22:36

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<MPG.1ac574bdc6fdc8429896fd@news.tele.dk>...
> [...]
> >

> Du kan jo gå/ringe op på stationen og tale med ham.
>
> - måske skulle han bare bruge en udstødning selv!! ... han var betjent

yes yes det er derfor, se hvad emil har skrevet.. han ville nok have
ny udst på hans Bimmer

Fra : Bo Andersen

Dato : 20-03-04 09:11

> [...]
>
> han sagde at jeg ville få en bøde med posten på 1000 kr for
> konstruktiv ændring, jeg har dog ikke fået bøden og det er nu 15 dag

Hej igen,

Jeg har lige "flyttet" min sidste kommentar hertil da jeg ikke var sikker på
at du havde set det.

[...]

du accepterer betaler du bøden og dermed slutter det hele, hvis du ikke
accepterer bødeforlæget har betjenten ikke andet valg end at lade sagen

Fra : Hekto

Dato : 20-03-04 09:41

In article <405bfc84$0$470$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
bo@andersen.tdcadsl.dk says...
> [...]
> sådan et eller andet, ALTSÅ han kan vælge at følge politiet eller ej dog
> hvis EJ med en nedsættelse af bøden ikke en skærpelse.

Du har ret, med undtagelse af at dommeren kun kan /er nødt til at
dømme, da der foreligger en overtrædelse. Det er jo den snedige
bestemmelse, at ingen kan fritages for straf p.gr.a. ukendskab til
loven.
Dommeren vil sikkert lytte i ca. 30. sekunder, se om der rent faktisk
ligger bevis for at udstødningen er godkendt, eller ej, og dømme ud fra
det.

Så kan man jo prise sig lykkelig for at vi lever i et samfund, der yder
økonomisk støtte til 'misbrug' af retssystemet.

Husk at systemet skal bevise skylden. Selv kan man kun bevise sin
uskyld. Den der har fundet de rigtige paragraf'er og papirer ...
'vinder'.

Har T.hansen et officielt stykke papir, der viser at udstødningen er
lovlig at sætte på en hvilken som helst 45'er, eller ikke?
Det er i den forbindelse ikke nok, at knallerten ikke kan køre
hurtigere end 45.
'Forbrydelsen' ligger i at der er foretaget en konstruktiv ændring.

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 20-03-04 11:10

Kan ikke lade være med at tænke på alle de biler der køre rundt med
uoriginale udstødninger, hvor det ikke står på at de er godkendte. Hvor
mange af polities privat vogne køre med originale reservedele ??
Det er vel også en konstruktions ændring.

Søren

Fra : Hekto

Dato : 20-03-04 11:39

In article <405c1832$0$28834$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, "Søren
Jensen \(9800\)" <slj@hassph.dk> says...
> Det er vel også en konstruktions ændring.

Nej, dér er du kun underlagt 20% reglen for effektforøgelse, samt hvad
T&S kan finde på at kræve, hvis man laver for meget om.

45'eren kører efter helt andre regler. De skal nemlig være heeelt ens,
i alle EU-lande.

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 20-03-04 12:14

".

> [...]
> T&S kan finde på at kræve, hvis man laver for meget om.
>
> 45'eren kører efter helt andre regler. De skal nemlig være heeelt ens,

det gik mere på uoriginale dele hvor der ikke står på hvad de er godkendte
til.

Søren

Fra : Hekto

Dato : 20-03-04 22:13

In article <405c272d$0$18666$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, "Søren
Jensen \(9800\)" <slj@hassph.dk> says...
> det gik mere på uoriginale dele hvor der ikke står på hvad de er godkendte
> til.

På registrerede køretøjer med stor plade, er man ikke underlagt EU-
reglen om homologering = ensartethed.

Fra : Bo Andersen

Dato : 20-03-04 20:24

> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
>
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Hekto,

Nu ligger landet sådan, hvad enten du kan lide det eller ej, at man har ret
til at få prøvet sin sag uanset om det drejer sig om en udstødning på en
knallert eller et røveri, så jeg synes ikke at det er misbrug af systemet
men tværtimod en ret som man skal benytte sig af.

Min mening er også at betjenten nok skulle ha' tænkt sig om lidt tidligere,
hans tanker kunne f.eks. ha' været : " kan det mon svare sig at gøre noget
ved en 45-knallert der kører 47 km/t , hvis jeg kan bruge tiden til noget
mere fornuftigt " eller " det kan godt være at udstødningen er ulovlig men
´who gives a shit´" eller " hvis jeg skal knalde ham der for en ulovlig
udstødning så skal det gøres på den rigtige måde og ikke ved at lyve overfor
ham"

Bo

Fra : mikkel paulsen

Dato : 21-03-04 22:26

> [...]
> knallert), når synshallen så kommer med en udtalelse skal den rare betjent
> så afgøre hvilke forhold i færselsloven som han kan sigte dig efter og

yes yes.
det sagde han delvist også, mit problem lå bare i at han ville tage
den med til syn med det samme. og det er ikke så fedt når den kærer
80-90, jeg ville selvfølgelig gerne blive kaldt til syn så jeg havde
et par dage til at drosle den ned til 45km/t. tror heller ikke man
tager en gammel spand af en bil med til syn lige når den bliver
stoppet.
jeg har læst lidt i reglerne på fstyr.dk og retsinfo.dk og såvidt jeg
kan se skal der ikke stå på udst om den er godkendt, men jeg kan også
læse at der ikke må sælges tundele i danmark. hmm jeg har sendt mail
til begge hjemmesider
tak for svarene :D

Fra : Hekto

Dato : 21-03-04 23:05

In article <a7ec204f.0403211326.6b57c1f0@posting.google.com>,
> [...]
> et par dage til at drosle den ned til 45km/t. tror heller ikke man
> tager en gammel spand af en bil med til syn lige når den bliver

Du har sparret nogle penge dér!