/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Puch Maxi problem
Fra : Helle Urban Munck


Dato : 08-03-04 21:55

Hej

Vi har en Puch Maxi hvor plomben er fjernet, stemplet er hakket ca 5mm og
der er monteret 15mm karburator med sportsfilter.Udstødninge er den
originale. Den tager godt med omdrejninger, men når den nærmer sig fulde
omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange forskellige
størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
overfor - den 4-takter stadig på toppen.

Er det nødvendigt at bore udstødningskanalen op på cyninderet ?

Hvad kan problemet være ???

Mvh
Lasse og Mogens



 
 
SmaRTrxxv (08-03-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 08-03-04 22:51

"Helle Urban Munck" <hum@wanadoo.dk> wrote in message
news:404cdd11$0$29415$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Vi har en Puch Maxi hvor plomben er fjernet, stemplet er hakket ca 5mm og
> der er monteret 15mm karburator med sportsfilter.Udstødninge er den
> originale. Den tager godt med omdrejninger, men når den nærmer sig fulde
> omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange forskellige
> størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
> overfor - den 4-takter stadig på toppen.

Hmm... I skriver om dyser.. men har I prøve at ændre nålehøjden (sæt den
ned)?

Thore



Gaarde (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Gaarde


Dato : 09-03-04 11:02


"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote in message
news:404ceab0$0$5963$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Helle Urban Munck" <hum@wanadoo.dk> wrote in message
> news:404cdd11$0$29415$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Vi har en Puch Maxi hvor plomben er fjernet, stemplet er hakket ca 5mm
og
> > der er monteret 15mm karburator med sportsfilter.Udstødninge er den
> > originale. Den tager godt med omdrejninger, men når den nærmer sig fulde
> > omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange
forskellige
> > størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
> > overfor - den 4-takter stadig på toppen.
>
> Hmm... I skriver om dyser.. men har I prøve at ændre nålehøjden (sæt den
> ned)?
>
> Thore
>
Ja, vi har også prøvet med nålen i forskellige stillinger - også at sænke
den, men resultatet er den samme

Jeg tænker stadig på om den kan komme af med udstødningsgassen, eller kan
det ikke være et problem. Udstødningen er renset !

Mvh
Mogens



Hans Joergensen (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 09-03-04 12:12

Helle Urban Munck wrote:
> omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange forskellige
> størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
> overfor - den 4-takter stadig på toppen.

Hvilken kulør har tændrøret ?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Gaarde (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Gaarde


Dato : 09-03-04 13:59


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrnc4r9jv.rot.haj@enterprise-server.dk...
> Helle Urban Munck wrote:
> > omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange
forskellige
> > størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
> > overfor - den 4-takter stadig på toppen.
>
> Hvilken kulør har tændrøret ?
>
> // Hans

Tændrøret ser faktisk godt ud, det er helt lysebrunt og ikke sodet
overhovedet.

Mvh
Mogens



/Ole (09-03-2004)
Kommentar
Fra : /Ole


Dato : 09-03-04 15:48

Hvad med at save 1 eller 2 af kugler af på udstødningen, det mener jeg da
jeg gjorde "i gamle dage" da jeg kørte maxi.

Prøv med 1, og så lige et rør på, så du kan skrue den fast igen

/Ole



Michael H. Madsen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Michael H. Madsen


Dato : 29-03-04 22:29


"Helle Urban Munck" <hum@wanadoo.dk> wrote in message
news:404cdd11$0$29415$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Vi har en Puch Maxi hvor plomben er fjernet, stemplet er hakket ca 5mm og
> der er monteret 15mm karburator med sportsfilter.Udstødninge er den
> originale. Den tager godt med omdrejninger, men når den nærmer sig fulde
> omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange forskellige
> størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
> overfor - den 4-takter stadig på toppen.
>
> Er det nødvendigt at bore udstødningskanalen op på cyninderet ?
>
> Hvad kan problemet være ???
>
> Mvh
> Lasse og Mogens
>

"4-takt" har jo gerne noget med tændnings-tidspunktet at gøre. Har du/I
taget af stemplet skal tændnings-tidspunktet også ændres.

At prøve sig frem...

Michael.



Hans-Jacob Møgelmose (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans-Jacob Møgelmose


Dato : 30-03-04 13:08


"Michael H. Madsen" <usenet@micxen.com> skrev i en meddelelse
news:ny0ac.130074$jf4.7065633@news000.worldonline.dk...

> "4-takt" har jo gerne noget med tændnings-tidspunktet at gøre. Har du/I
> taget af stemplet skal tændnings-tidspunktet også ændres.

4-takt har på 2takts motorer noget at gøre med for fed blanding. Dvs. for
meget benzin...

Mvh.
Hans-Jacob



RpR (30-03-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 30-03-04 13:57

> 4-takt har på 2takts motorer noget at gøre med for fed blanding. Dvs. for
> meget benzin...

Jeg kan nu sagtens huske at min Yamaha FS-1 kunne hitte på at 4-takte hvis
platinerne var på vej til at skride sammen, så det er nu ikke helt umuligt.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste