Hvilken olie i benzinen?
Fra : Nicky Precht

Dato : 08-03-04 00:15

Jeg har lige købt en "sprint" 100ml halvsyntetisk olie fra en
tankstation (blandes med 5 liter benz), så jeg kan "lave" min egen
knallert benzin.

Hvilken olie kan jeg ellers bruge, hvis jeg vil blande selv. Der *må*
være noget billigere!

/Nicky

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 08-03-04 07:55

"Nicky Precht" <nicky@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> knallert benzin.
>
> Hvilken olie kan jeg ellers bruge, hvis jeg vil blande selv. Der *må*

Hej

Du kan købe noget alminlige 2 taks olie....
Tankstationer er altid dyr med sådan noget

--
med venlige hilsen
Tobias Klint

Fra : Lasse Christensen

Dato : 08-03-04 13:25

Tobias Haugaard Klint wrote:
> "Nicky Precht" <nicky@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Du kan købe noget alminlige 2 taks olie....
> Tankstationer er altid dyr med sådan noget

Hvilken så afhænger af en del...

Kører du tunet?

En god olie er altid godt i en motor, det KAN forhindre en mindre
varmesætning, bedre forbrænding og så videre.

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 08-03-04 13:59

"Lasse Christensen" <nugizFJERN@compuclub.dk> skrev i en
> Hvilken så afhænger af en del...
>
> Kører du tunet?
>
> En god olie er altid godt i en motor, det KAN forhindre en mindre
> varmesætning, bedre forbrænding og så videre.

jeg køre ikke tun på.. så der for kan jeg sige det!!

--
med venlige hilsen
Tobias Klint

Fra : Lasse Christensen

Dato : 08-03-04 14:36

Tobias Haugaard Klint wrote:
> "Lasse Christensen" <nugizFJERN@compuclub.dk> skrev i en

> jeg køre ikke tun på.. så der for kan jeg sige det!!

Nu var spørgsmålet henvendt til Nicky Precht...

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 08-03-04 18:51

"Lasse Christensen" <nugizFJERN@compuclub.dk> skrev i en re

> Nu var spørgsmålet henvendt til Nicky Precht...

Så fjene de gamle, som der er bleven skreven

--
med venlige hilsen
Tobias Klint

Fra : Nicky Precht

Dato : 09-03-04 03:13

> Kører du tunet?

Så er jeg på nettet igen.
Nej. Min Ciao fra 1972 kører vist med org. motor og den slags.
Den kan køre 35/40 km/t ned ad bakke med solen og vinden i ryggen.
Ellers kører den ca. 30 :)

Den lille 100 ml. olie kostede 20 kr! Det er en literpris på 200 kr!!
Det er derfor jeg mener at det må kunne gøres billigere.

/Nicky

Fra : Brian

Dato : 09-03-04 07:46

Hejsa

Nicky Precht skrev:

> Den lille 100 ml. olie kostede 20 kr! Det er en literpris på 200 kr!!
> Det er derfor jeg mener at det må kunne gøres billigere.

Så gør som Tobias foreslår, i Bilka og Harald Nyborg kan du købe
dunke med 1 liter istedet.
I Harald Nyborg ligger prisen omkring 50,- og så hut jeg visker, er
den en anelse højere i Bilka... men det kan under alle omstændigheder
gøres billigere end på en tankstation

/Brian