Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 300D, måske...
Fra : Peter Brixen

Dato : 14-03-04 19:50

Hej NG.

Har været på udkig efter et DSLR i et stykke tid nu, og nu skal jeg
vælge mellem nogle udvalgte. Den, jeg især har kigget efter er Canon EOS
300D, som efter sigende skulle have en god balance hvad angår
pris/kvalitet. Men er det bedre at vente noget tid til der kommer nye
kameraer, eller er det ligeså godt at købe nu? Er der nogen, der har
noget forslag til et andet kamera måske, eller nogle tips til at bruge
digitalkamera, for jeg er ny med hensyn til det.

Mvh. Peter.

Fra : max

Dato : 14-03-04 20:02

"Peter Brixen"
> [...]
> noget forslag til et andet kamera måske, eller nogle tips til at bruge
> digitalkamera, for jeg er ny med hensyn til det.

Jeg syns du skal se at få det bestilt så hurtigt som muligt,
vi er på vej ind i FORÅRET og den chance får du først
igen om et år, og hvem ved om du lever så længe, hehe.

Kameraet har været på markedet en tid og jeg har ikke
set nogen tårevædet posteringer om at det ikke lever op
til folks forventninger.

D70 er på trapperne fra Nikon, på papiret måske en
anelse bedre, men pm det er værd at vente på -
Billederne venter ikke!!! -max-

Fra : Kenneth K.

Dato : 14-03-04 21:24

On Sun, 14 Mar 2004 20:02:10 +0100, max <ma22x@hotmail.com> wrote:
> "Peter Brixen"
>
> D70 er på trapperne fra Nikon, på papiret måske en
> anelse bedre, men pm det er værd at vente på -
> Billederne venter ikke!!! -max-

Max, er helt enig med dig. Spild af tid at vente (*suk*), men nu er det
ikke sååå lang tid at skulle vente. D70 skulle kunne købes fra den 18. her
i landet. Skulle gerne få mit d.18-19 marts.

vh,
Kenneth

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-03-04 22:30

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev:

>Jeg syns du skal se at få det bestilt så hurtigt som muligt,

Helt enig! Det kan i princippet aldrig betale sig at købe nu, om et år
får du noget bedre for færre penge. Og sådan vil det også være om et
år. På den måde sker der aldrig noget.

Jeg købte det i efteråret og har ikke fortrudt. Men jeg er hverken
ekspert eller smagsdommer ...

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : HCS [4000]

Dato : 14-03-04 20:55

Jeg er enig med MAX, bare se at få købt. Der vil altid komme et bedre kamera
i morgen, og så kan du jo blive ved med at vente.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

-

Fra : fam. Ager

Dato : 14-03-04 21:25

> [...]
> vælge mellem nogle udvalgte. Den, jeg især har kigget efter er Canon EOS
> 300D, som efter sigende skulle have en god balance hvad angår

hej

har selv 300D, og det lever helt op til forventningerne.....Udentvivl!!!
Så kom ud og køb....
Hvis økonomien er til det, så køb et ekstra objekt, f.eks 28-135 is usm..Så
er du meget godt kørende, og læg så lidt til siden i løbet af sommeren til
en eksteren flash...Så kører det for dig...Måske en stor investering,men du
vil ikke fortryde....

torben

---
T-man

Fra : Ole C

Dato : 14-03-04 23:30

> "Peter Brixen" <noemail@noemails.com> skrev i en meddelelse

Jeg har selv et 300D med Canon EF 70-200mm f/4L USM som foretrukne
objektiv. Jeg har ikke fortrudt mit køb på noget tidspunkt. Besluttede mig
for 300D istedet for 10D, differencen brugte jeg så på bl.a Battery Grib,
ekstra batteri og så en L optik. Kanon kamera at arbejde med. så længe man
ikke skal kaste sig rundt i Iraks gader efter et godt billede

Mvh Ole C
www.condrup.dk

Fra :

Dato : 14-03-04 23:51

Hvor meget forskel er der i det daglige mellem 10d og 300d ud over følelsen
af plastic (hvis det er væsentligt)
henrik

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-03-04 00:22

Jeg havde en 300D en kort overgang, da min 10D brød sammen. Jeg solgte den
igen, men ikke pga. mangler ved den, men fordi min 10D er den bedste.
Helt useriøst, så ser den bare så meget bedre ud! Der er 9 billeder i
bufferen isf. 4 på 300D. Når jeg tager billeder af mennesker, f.eks. mine
piger når de stiller sig op, så fyldes bufferen lynhurtigt på 300D, hvor 10D
klarer sig. Der er ikke mulighed for at stille blitzkompensation, ej heller
spot måling eller skifte mellem forskellige autofokus modes. Hvor vigtigt
det er kan diskuteres. Jeg har ingen problemer med at anbefale 300D. Det er
et rigtigt godt kamera, som kan udnytte den bedste optik Canon laver. Jeg
har selv 24-70mm L og 70-200mm f/4 L. Specielt 24-70mm'eren er fantastisk,
men desværre temmelig tung (ca. 1kg!). Derudover har jeg Sigma 15-30mm EX,
som hvis man undgår allerstørste blænde og længste zoom, er knivskarp. På
15mm er den fantastisk og den koster ikke mere end ca. 600euro.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra :

Dato : 15-03-04 01:23

Lige hvad jeg kunne bruge.300D til at begynde med og so evt.ja nvad hedder
den til den tid
Tak
Henrik

Fra : Deaster

Dato : 15-03-04 08:35

HØ wrote:
> Hvor meget forskel er der i det daglige mellem 10d og 300d ud over
> følelsen af plastic (hvis det er væsentligt)
> henrik

En ting jeg ihvertfald synes er hamrende irriterende er at drejehjulet på
bagsiden er skiftet ud med trykknapper.

Kan du forresten ikke lige kigge på din citatteknik, det gør det noget
nemmere at følge tråden ?

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-03-04 09:22

Deaster wrote:
> Kan du forresten ikke lige kigge på din citatteknik, det gør det noget
> nemmere at følge tråden ?

Sådan skal det åbentbart være herinde, her findes visse elementer
der konsekvent bundciterer.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : ab

Dato : 17-03-04 11:37

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev bl.a. i en meddelelse

> ......................................... her findes visse elementer
> der konsekvent bundciterer.

Ja, det må vi have dem til at holde op med - så er vi fri for at læse alt
det vi jo lige har læst.

ab