Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus c770 vs Minolta z2 vs Canon S1 IS ~
Fra : LA2

Dato : 12-03-04 22:32

Hej
Jeg har alvorligt brug for hjælp til at vælge et kamera.
Det bliver selvfølgeligt ikke nemmere af at kun det ene er blevet testet.
(Canon S1 IS)

Her er mine tre bud:

Olympus Camedia c-770 Movie http://www.olympus.dk/digital/c770uz.htm
tekniske data

Minolta Dimage Z2
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Konica_Minolta/konicaminolta_dimagez2.asp

Canon Powershot S1 IS
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_s1is.asp
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_s1-review/index.shtml
(test)

Fælles for alle tre gælder at de kan optage filmklip i 640x480 og har 10x
optisk zoom.

Canon er det eneste der er blevet testet, i hvert fald den eneste test det
er lykkedes mig at finde. Canon er ikke god under svage lysforhold pga.
manglen AF hjælpe lys, over gennemsnittet mht. kromatisk aberration men
optager gode (korte) filmklip og så har den stabilisering af linsen. Kun
Jpeg format.

Minolta Z2, har også kun Jpeg format, en ny "Rapid AF" auto fokus. Der
foreligger ingen test endnu.

Olympus c-770, har foruden Jpeg, TIFF format.

Da der er mange parametre/specifikationer at holde rede på for en nybegynder
har jeg brug for lidt hjælp. Da jeg er nybegynder er det svært for mig at
redegøre for under hvilke omstændigheder jeg kommer til at fotografere
under. Men udendørs i dagslys og aftenlys (bymiljø) og indendørs til
højtider/festligt samvær er givet.

Jeg hælder mest mod Olympus, det er det kamera der vejer mindst, og kan
optage i TIFF format. Men jeg ved jo ikke om det har samme problem med
billeder i dæmpet belysning som C-750 angiveligt har.
Men jeg kan ikke helt gennemskue om det mangler eller har svagere
specifikationer i forhold til de to andre?

Er der noget mht. til Olympus som jeg har overset, der vil gøre det uegnet
til mine behov?

Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen

LA2