Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Digital - med lyd
Fra : Jele

Dato : 10-03-04 11:09

Hej NG

Overvejer kraftigt at købe et digitalt kamera, vil købe med min. 6 x optisk
zoom,
skal kunne tage små videoklip med lyd (skal bruges til ferie).

MEN hvad skal jeg i øvrigt ellers være opmærksom på,
vil det være meget vigtigt/nødvendigt at det kan tilsluttes fjernsynet ?
(I dag laver jeg VCD`er med de billeder jeg har taget med det gamle HP)

Jeg har kig på Olympus 750 og et Fuji 5000 - og hvor handler jeg
bedst/billigst ?

På forhånd mange tak - Jette

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-03-04 12:24

Jele wrote:
> Overvejer kraftigt at købe et digitalt kamera, vil købe med min. 6 x optisk
> zoom,
> skal kunne tage små videoklip med lyd (skal bruges til ferie).

Hvis videoklip er et krav, ville jeg helt klart gå efter et der kan
optage i 640x480.. da 320x240 ikke er ret pænt. Jeg ved så ikke lige
om der er nogle digitalkamera der kan det ?

> vil det være meget vigtigt/nødvendigt at det kan tilsluttes fjernsynet ?

Den funktion har jeg aldrig brugt på noget digitalkamera... så det
er ikke noget jeg vælger ud fra.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : LA2

Dato : 10-03-04 14:47

> Hvis videoklip er et krav, ville jeg helt klart gå efter et der kan
> optage i 640x480.. da 320x240 ikke er ret pænt. Jeg ved så ikke lige
> om der er nogle digitalkamera der kan det ?

Det kan disse to: Minolta Dimage Z1 og Canon Powershot S1 IS.
Det de to jeg kender, der er sikkert andre.

LA2

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 10-03-04 17:31

LA2 wrote:

> Det kan disse to: Minolta Dimage Z1 og Canon Powershot S1 IS.
> Det de to jeg kender, der er sikkert andre.

Du skal lige være opmærksom på at Z1 har vrøvl med sync mellem lyd og
billede.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-03-04 21:04

"LA2" <bovltour_@hotmail.com> wrote in message

> Det kan disse to: Minolta Dimage Z1 og Canon Powershot S1 IS.
> Det de to jeg kender, der er sikkert andre.

Canon A70 og Sony T1 kan ihvertfald også

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Fra : Jens

Dato : 10-03-04 15:56

> Hvis videoklip er et krav, ville jeg helt klart gå efter et der kan
> optage i 640x480.. da 320x240 ikke er ret pænt. Jeg ved så ikke lige
> om der er nogle digitalkamera der kan det ?

FujiFilm Finepix S7000Z tager movieclips i 640x480 og er kun begrænset af
den tilgænglige hukommelse. S5000 kører kun i 320x240.

Både S5000Z og S7000Z har video out.

Venter iøvrigt pt. spændt på mit S7000Z bestilt i Tyskland.

Priserne ligger dér omkring 500 ?, så der er en del at spare ifht. DK.
Lægger et par linier i denne tråd, når det er i hus ,-)

Jens

Fra : Jele

Dato : 10-03-04 22:32

Hej Jens

Det lyder spændende, og ikke mindst noget billigere end her i Danmark,
vil du ikke være flink at sætte linket ind her i gruppen.

M.v.h.
Jette

Fra : Lars

Dato : 10-03-04 15:22

"Jele" <nospammail@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (I dag laver jeg VCD`er med de billeder jeg har taget med det gamle HP)
>
> Jeg har kig på Olympus 750 og et Fuji 5000 - og hvor handler jeg

Minolta Dimage 7i

Lars