Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lysbillede fremviser, købes hvor?
Fra : Emil Jensen

Dato : 10-03-04 10:54

Hej NG

Jeg har et lidt dumt spørgsmål, men hvor kan man købe et lysbillede
fremviser? Og er det det korrekte betegnelse for sådan en maskine?

Mvh

Emil

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 10-03-04 11:25

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har et lidt dumt spørgsmål, men hvor kan man købe et lysbillede
> fremviser? Og er det det korrekte betegnelse for sådan en maskine?

Hej

Markedet flyder med brugte "Dias-projektorer", så kik i www.dba.dk eller i
loppemarkedet i din lokale avis.
Tag nogle dias med ud at se på varen når du handler, priserne er fra 150,-
og op.

Du må gerne maile mig, hvis du vil vide noget mere om en model du finder og
måske vil købe.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-03-04 12:15

> [...]
>
> Jeg har et lidt dumt spørgsmål, men hvor kan man købe et lysbillede
> fremviser? Og er det det korrekte betegnelse for sådan en maskine?

Din fotohandler, hvis det skal være nyt, Dba eller Gul & Gratis hvis det
skal være brugt. Gerlach Foto i Aalborg har nye projektorer på lager. Nu
skrev du jo ikke noget om, hvor du kom fra.

M.V.H.....Benny..

Fra : Emil Jensen

Dato : 10-03-04 16:26

Jeg bor i København.
Man kan vel ikke få en ny Dias fremviser for under eller lige omkring 1000
kr?
Jeg har fundet flere som sælger deres brugte dias fremviser i Storkøbenhavn,
her har jeg valgt at se nærmere på to af dem:

Kindermann Magic modelnr? til 850,- kr (nypris 1800 kr ifølge ejeren)

Zeiss/Voigtländer Perkeo 150 til 750,- kr

Er der en af de to som er klart at foretrække frem for den anden?

Med venlig hilsen

Emil

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 10-03-04 17:00

> [...]
>
> Zeiss/Voigtländer Perkeo 150 til 750,- kr
>
> Er der en af de to som er klart at foretrække frem for den anden?

Et nøjagtigt modelnummer er nødvendigt for at få vejledning, der er et hav
af Perkeo 150 modeller, s-150. Perkeo Mat 150 + mange flere.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-04 05:46

> [...]
>
> Zeiss/Voigtländer Perkeo 150 til 750,- kr
>
> Er der en af de to som er klart at foretrække frem for den anden?

Hej Emil

Kindermann, var i hvert fald meget fremme førhen. Det man nu så mest af, af
den slags var noget billigt skram....Nåh ja det må man ikke sige, men
billigt var det ... Men de fungerede da vist udmærket. Du kan hurtigt
høre det, hvis du løfter dem, hvor slæden skal køre, kommer der knæklyde, så
er det en af de billige, og prisen derfor noget overdrevet.

Zeiss / Voigtländer, har vel altid borget for en vis kvalitet, så der går
man vel aldrig helt galt i byen. Men her igen, pris / alder, de har nok
begge nogle år på bagen.

Men igen, de kan have ændret sig meget, siden jeg så de sidste, det er jo
ikke noget man kigger efter hver dag.

Rollei har jeg selv brugt i mange år. men skal vist have en ny. Der er
knækket en arm til autofocus'en, så den står bare og kværner, og kommer
ingen vegne, men den er altså også over 20 år gammel, og jeg er bange for,
at det var os selv der knækkede den, og garantien er sgu nok udløbet

M.V.H.....Benny..

Fra : Emil Jensen

Dato : 11-03-04 19:47

Hej NG

Idag var jeg ude og se to brugte lysbillede fremvisere, og valgte den nyere
Kindermann Magic 1500 fremfor den meget ældre (men stadig gode)
Zeiss/Voigtländer Perkeo 150-?. Tak for jeres hjælp i denne her tråd.

Mvh

Emil