Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ødelagte filer på kortet
Fra : hans

Dato : 08-03-04 22:09

hej

Jeg har et powershot G5, som jeg med stor glæde har muntret mig med.

Her til aften har jeg endnu en gang taget nogle bileder, som jeg lige ville
smide over på computeren. Jeg satte derfor Flashkortet over i en kortlæser,
og ville lægge dem over.

Der var imidlertid kun en filmappe med dette navn: CANONMSC. Mappen
indeholder en række filer med nogle særdeles underlige filnavne, F.eks:
??ð»É?ÓÄ.þÊÑ.

Det kan ikke lade sig gøre at åbne filerne, og det kan heller ikke lade sig
gøre at omdøbe dem til F.eks jpg.

Efterfølgende har jeg taget et billede, som ligger fint nok på kortet i en
ny mappe, ligesom den nye fil ikke har noget problem med at lade sig åbne.

Det tyder altså på, at kortet ikke fejler noget.

Skulle der monstro være nogen, der har erfaring med den slags kedelige
hændelser, og som måske skulle ligge inde med en løsning, så jeg kan redde
billederne, vil jeg blive ganske eksalteret af begejstring.

mvh

Hans Nissen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 08-03-04 22:34

"hans" <frede@fredes.info> skrev i melding news:c2inp8$g9g$1@sunsite.dk...
> hej
>
> Jeg har et powershot G5, som jeg med stor glæde har muntret mig med.
klippe...
> Skulle der monstro være nogen, der har erfaring med den slags kedelige
> hændelser, og som måske skulle ligge inde med en løsning, så jeg kan redde
> billederne, vil jeg blive ganske eksalteret af begejstring.

Jeg var i februar utsatt for noe av det samme med mitt S50.
Ved å bruke gratisprogrammet PC Inspector File Recovery
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

fant jeg ca. 50 % av filene, noen var helt OK, andre fullstendig ødelagt.
Det var som hos deg, alle filene borte, kun noen random filnavn tilbake i en
mappe.

Det som var dumt var at alle thumbnailene lå Ok, mens selve bildefilen var
ødelagt.
Dette har på 19000+ bilder med Minolta D7 aldri hendt meg, så det er
muligens noe i Canons måte å håndtere minnekort ?
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : hans

Dato : 08-03-04 23:01

hej Asle...

Enormt mange tak..

Det reddede mine billeder, jeg er en lykkelig mand nu...

Tak endnu engang :))

mvh

Hans

Fra : Asle Bjerva

Dato : 09-03-04 20:18

"hans" <frede@fredes.info> skrev i melding news:c2iqeg$lli$1@sunsite.dk...
> hej Asle...
>
> Enormt mange tak..
>
> Det reddede mine billeder, jeg er en lykkelig mand nu...

> [...]

Hyggelig å kunne hjelpe.
Jeg mener nå Canon og andre digitalkameraleverandører burde levert med slike
verktøy.
AsleB