ShowMessage
Fra : Jesper Krog Andersen

Dato : 12-12-00 10:21

Hej

Jeg er en Delphi-programmør der er blevet kastet ud i at skulle skrive en
Java Applet. I Delphi har jeg mulighed for at skrive 'ShowMessage("Dette er
en message");' og dermed få vist en dialog-boks med teksten "Dette er en
message" og en 'OK' knap man kan trykke på for at få lukket dialogen. Dette
ville jeg gerne have i min applet. Hvordan gør jeg det?

Jeg har prøvet med:

JOptionPane.showMessageDialog(null, "Dette er en message", "Dette er en
message", JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);

Problemet er, at der ikke bliver vist noget. Programmet standser, som om
det venter på at dialogen bliver lukket, men jeg kan ikke se den.

Mvh
Jesper

Fra : Jacob M. Jensen

Dato : 12-12-00 10:51

> [...]
>
> Problemet er, at der ikke bliver vist noget. Programmet standser, som om
> det venter på at dialogen bliver lukket, men jeg kan ikke se den.

Du er gået galt i byen hvis du vil bruge Swing komponenter til applets...
Ingen browsere understøtter som standard swing, hvilket betyder at der reelt
set kun er et minimalt antal brugere med swing installeret.

Du kan eventuelt lave din egen dialogbox klasse. Den skal extende Frame,
derudover skal/kan du så selv addere de knapper du ønsker.

-Jacob
www.jvector.dk

Fra : Jesper Krog Andersen

Dato : 12-12-00 11:28

jacobmj@ite.dk (Jacob M. Jensen) wrote in
<914sag$225$1@news.cybercity.dk>:

> [...]
>applets... Ingen browsere understøtter som standard swing, hvilket
>betyder at der reelt set kun er et minimalt antal brugere med swing

Jeg tænkte nok det var noget i den retning. Jeg glæder mig til jeg er
færdig, så jeg kan komme tilbage til Delphi. Det ved man hvad er (og
nej, dette er ikke et forsøg på at starte endnu en religionskrig

>Du kan eventuelt lave din egen dialogbox klasse. Den skal extende Frame,
>derudover skal/kan du så selv addere de knapper du ønsker.

Der findes ingen standard-dims man kan bruge?

/Jesper