Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
300D spørgsmål
Fra : Maria Fabricius

Dato : 04-03-04 21:30

Hejsa.

Har lige købt et 300D, som jeg er vældigt glad for. Jeg har bare flere gange
oplevet at kameraet gemmer vilkårlige billeder i RAW selvom jeg fra start
har bedt kameraet om at gemme i den bedste JPEG (L).

Er der nogle der kan give mig et tip?

Det kan da vel ikke passe, at jeg skal tjekke, om kameraet selv skifter ml.
hver eksponering? Har hørt om flere med samme problem.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Maria

www.mf-foto.dk

Fra : Knud Bonke

Dato : 04-03-04 21:48

: Det kan da vel ikke passe, at jeg skal tjekke, om kameraet selv skifter ml.
: hver eksponering? Har hørt om flere med samme problem.

Mit 300d forbliver i den indstilling jeg har valgt, indtil jeg selv vælger noget andet.
Der må være noget galt med dit, måske en forældet firmware?
Hilsen Knud

Fra : Knud Bonke

Dato : 04-03-04 21:59

Nyeste firmwareversion hedder 1.1.1
Hvis din ikke er rigtig, kig her:
http://web.canon.jp/Imaging/eosdigital/E3kr_firmware-e.html
Hilsen Knud

Fra : fam. Ager

Dato : 04-03-04 21:55

"Maria Fabricius" <mfNOSPAM@mf-foto.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
.. Jeg har bare flere gange
> oplevet at kameraet gemmer vilkårlige billeder i RAW selvom jeg fra start
> har bedt kameraet om at gemme i den bedste JPEG (L).

hej maria

jeg har også et 300d, har aldrig oplevet det du beskriver!!!!!
Syntes du skal gå ned til din forhandler og forelægge dit problem...Der er
et eller andet galt, dette må ikke ske...

torben

---
T-man

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-03-04 22:08

Hej

Maria Fabricius wrote:
> Er der nogle der kan give mig et tip?

Kan det tænktes at du skifter mellem forskellige fotometoder (bjerg,
portræt, manuel, auto osv). Mit Canon A70 husker nemlig
opløsningen/kvaliteten for hver tilstand eller en gruppering af visse
tilstande. Sådan at for eksempel så gemmes auto i middel og manuel i høj
opløsning.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-03-04 22:25

Væropmærksom på at RAW indstilling kun gælder i P, Tv, Av etc. modes og hvis
du skifter til scene modes så gemmes i JPG uanset at du har valgt RAW i de
andre modes. Hvis det ikke er problemet, så må du have kameraet til
reparation.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Maria Fabricius

Dato : 06-03-04 11:00

Hej alle.

1000 tak for hjælpen.

Problemet lå ganske rigtigt når jeg skiftede ml. de forskellige
indstillinger.

I har nu sparet mig for mange frustrationer .

Mvh Maria

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-04 11:24

> Hej alle.
>
> 1000 tak for hjælpen.
>
> Problemet lå ganske rigtigt når jeg skiftede ml. de forskellige
> indstillinger.
>
> I har nu sparet mig for mange frustrationer .

Det er som med computere, fejlen sidder ofte fra tastaturet op opefter....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 06-03-04 12:13

On Sat, 6 Mar 2004 11:24:25 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Maria Fabricius" <mfNOSPAM@mf-foto.dk> skrev i en meddelelse

>Det er som med computere, fejlen sidder ofte fra tastaturet op opefter....

Eller sagt på en anden måde : fejl40 eller nok snarere fejl 1

MVH Tommy

Fra : Knud Bonke

Dato : 06-03-04 16:29

: >Det er som med computere, fejlen sidder ofte fra tastaturet op opefter....
: >
:
: Eller sagt på en anden måde : fejl40 eller nok snarere fejl 1
:
:
: MVH Tommy

Men ikke desto alligevel, lige til en orientering: Jeg var godt nok blandt de første
i DK til at få 300D,
men min firmware skulle opdateres inden det virkede ordentligt.

Hilsen Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-03-04 17:14

In article <4049ee4a$0$55934$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Knud Bonke wrote:

> [...]
> i DK til at få 300D,
> men min firmware skulle opdateres inden det virkede ordentligt.

Jeg måtte også på med den russiske firmware for at få adgang
til alle faciliteter :)

Fra : Knud Bonke

Dato : 06-03-04 18:39

:
: Jeg måtte også på med den russiske firmware for at få adgang
: til alle faciliteter :)

Det var nu ikke lige den firmware jeg tænkte på, men der har jeg også været
Knud

Fra : fam. Ager

Dato : 06-03-04 18:51

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> :
> : Jeg måtte også på med den russiske firmware for at få adgang
> : til alle faciliteter :)

hej

denne russiske firmvare,hvad er det og hvad gør det???

Har selv et 300d fra feb. iår

torben

---
T-man

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-03-04 19:01

In article <c2d323$2tno$1@news.cybercity.dk>, fam. Ager wrote:

> "Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> hej
>
> denne russiske firmvare,hvad er det og hvad gør det???
>
> Har selv et 300d fra feb. iår

Den retter 2 bytes i Canons firmware, og som resultat
får du adgang til en menu hvor du af vigtige ting kan
indstille:
Størrelse af JPEG billede inkludered med RAW.
Valgfri funktion af set knappen.
Låse eksponering til 1/200s ved flash
Låse kameraet sådet ikke kan tage billeder uden CF.

Fra : Knud Bonke

Dato : 06-03-04 19:26

: denne russiske firmvare,hvad er det og hvad gør det???
:
: Har selv et 300d fra feb. iår
:
: torben

Jeg leder efter link til den russiske side, men det jeg har virker ikke.
Måske Povl kan hjælpe
Hilsen Knud