Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kan ikke hente billeder fra Fashion Cam 2.~
Fra : Finn Petersen

Dato : 03-03-04 14:57

Hej

Kan ikke hente billeder fra ovennævnte via USB.
Jeg kører Win XP Pro.
Kameraet er fint installeret uden fejl i System, men kan ikke ses af nogen
programmer, uanset om jeg vælger Mass Storage eller PC Camera.
Skal jeg have ny driver(hvor?).?

vh
Finn Petersen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-03-04 17:54

"Finn Petersen" skrev
> [...]
> Kameraet er fint installeret uden fejl i System, men kan ikke ses af nogen
> programmer, uanset om jeg vælger Mass Storage eller PC Camera.

Hvis du skal hente billeder, skal du vælge Mass Storage.
PC Camera er til Web-kamera funktionen.
(og huske at trykke OK når du har valgt det)
Dermed burde kameraet dukke op som et
"flytbart drev" i "denne computer".
Samtidig bør der i "systray" (feltet sammen med uret) dukke
et ikon op som er en lille firkant med en grøn pil. Når musen
svæver over dette ikon hedder det "sikker fjernelse af
hardware"
Desværre har XP, på trods af alle dens andre dyder, en brist
når det gælder flytbare drev og drevbogstaver.
Har du ikonet i systray men ikke et flytbart drev i
Denne computer, så prøv at højreklikke på Denne computer
vælg Administrer og Diskhåndtering.
Kan du finde dit "drev" hér (kig efter størrelse på drevet
og andre ting der indikerer at du har fundet det rigtige drev)
og højreklik i feltet hvor drevets navn står: F.eks
"drev ( ), flytbar, 8MB, Online"
og vælg
"Skift drevbogstav eller sti" og giv den et drevbogstav
som ikke konflikter med andre drev. F.eks. "R" hvis du
ikke allerede har et sådant.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply