Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fejl i RAM!
Fra : Dorthe Hansen

Dato : 03-03-04 07:55

Hej Gruppe!
Vores Digitalapp. har et internt RAM-lager, på 8mb det viser altid der er
taget 3 billeder, selvom alt er slettet, og alt er prøvet kan det bruges
igen, ved at isætte et eksternt Ram-kort, og så køre på det, da det interne
jo, må være itu. Er der noget der kan gøres, hvis ovenstående ikke er
muligt, således det kan bruges som Webcam, vedl. siger intet om dette.
Det er et ALDI app. fra 6.mdr-03. af mærket 'Zolid', sikkert et 'No-Name'
produkt, men iøvrigt ellers Udmærket.
Er det muligt til ovennævnte, at tilslutte en standart strømforsyning,
selvom der forudsættes en spænding, på 3.3V.
Jeg ville blive glad, om nogen kunne hjælpe.
Dorthe!

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 03-03-04 08:18

8mb er jo ikke meget, så det er sikkert bare en "hidden" fil som fylder.

På min PC går man i en mappe op i Tools --> Folder options --> Og sætter
fluenben ved "show hidden files and folders". Dette kan afvige lidt på din
PC, men det er der et sted.
Når du så forbinder dit kamera igen skulle du gerne kunne se filen som
fylder. Bare slet den.
Efter succes skal du lige slå "show hidden files and folders" fra igen.

Jan

Fra : Dorthe Hansen

Dato : 03-03-04 18:43

Det er rigtigt, det ikke er meget og jeg kan 'se' det drejer sig om 2/3 af
pladsen, der er ubrugelige efter fluebenet er sat, i vis skjulte filer &
mapper, Sker der ikke noget umiddelbart synligt.
Dorthe!

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 03-03-04 20:38

Mærkeligt.
Kan man sætte et ekstra kort i, jeg har en del 16, 32 mb som ikke bruges.
Sender der gerne et hvis du kan bruge dem.

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-04 01:20

"Dorthe Hansen" <Jorn.Hansen@Hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvom der forudsættes en spænding, på 3.3V.
> Jeg ville blive glad, om nogen kunne hjælpe.

Hej Dorthe

hvis det er Model DC 2070, så prøv at gå ind i setup, og format media, og se
om det ikke hjælper.
Normalt vil et kamera ikke bruge den indbyggede ram, når du sætter et ekstra
ramkort i, så det vil også løse problemet, hvis der er fejl i den inbyggede
ram. Det skal bruge SD kort.

Det kan optage video sekvenser, men desværre vist ikke bruges som webcam.

Ja hvis din strømforsyning kan skrues ned til 3,3 volt, er DC ( altså
jævnstrøm ) og ellers ikke støjer for meget.

M.V.H.....Benny..

Fra : Dorthe Hansen

Dato : 05-03-04 06:22

hvis det er Model DC 2070, så prøv at gå ind i setup, og format media, og
se.
Det løste mit problem, tak Benny.
Dorthe!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-03-04 13:52

Hej igen Dorthe

Det var da dejligt at høre, så er det bare ud og skyde
Husk at tage betterierne ud, når der ikke bruges, for det spiser dem ret
hurtigt, selvom det er slukket.

M.V.H.....Benny..