Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til valg af digital kamera med zoom
Fra : Bon

Dato : 29-02-04 19:35

Hej

Jeg søger efter viden om digital kameraer med en god zoom.
Jeg har i en del år nu levet med at Olympus 1.3MP kamera som er latterlig
til den slags fotografering jeg gerne vil have. Jeg er motorsports freak
og står som regel og hænger ind over hegnet når der er løb for at få nogle
gode billeder.
Men de bliver faktisk temmelig dårlige da det meste er noget sløret møg -
men det er "up close"
Og selvom pit'en ligge i midten af banen er det umuligt at se hvad der
foregår med det møg kamera.
Så jeg søger hjælp til at finde det rette grej!

Jeg har ca. 10.000 kr at gøre godt med. Kameraet skal helst være et 5MP
kamera
og zoomen skal være god og række langt. Der er sgu langt fra tribunen og til
pit'en!
Jeg har kigget på Canon 300D, men det er vist en for stor mundfuld har jeg
ladet mig høre,
så en mellem ting ville være godt. Men der skal ligges vægt på at der skal
følge en god
langt rækkende zoom med! Og hvordan skal man vide hvilken zoom passer til
det kamera man
nu vælger at bruge - og om der overhovedet kan bruges en zoom?
--
BA

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 19:44

hej

canon eos 300d + 70-200 mm objektiv

tjek pris på http://www.technikdirekt.de/

torben

"Bon" <spamshit@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det kamera man
> nu vælger at bruge - og om der overhovedet kan bruges en zoom?

---
T-man

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-02-04 20:02

Hej

Bon wrote:
> Jeg søger efter viden om digital kameraer med en god zoom.

Måske Canon PowerShot S1?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Henrik

Dato : 29-02-04 21:54

Hvis det ikke skal være et digitalt slr. Så vil et Panasonic DMC FZ10 være
et fint forslag. læs evt her i dette forum hvor du også kan finde eksempler
fra motor løb http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1033 .

Mvh Henrik

Fra : Anders

Dato : 29-02-04 22:08

> [...]
> det kamera man
> nu vælger at bruge - og om der overhovedet kan bruges en zoom?

Sony DSC-F828 kunne også være et udmærket bud - hurtig autofokus og også
hurtig til at tage billeder og endelig også en (relativ) lysstærk (F2 -
F2.8) optik, som, alt andet lige, gør at du kan anvende hurtigere
lukkertider.

mvh Anders

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 22:11

"Bon" <spamshit@mail.dk> skrev i en meddelelse
> !
> Jeg har kigget på Canon 300D, men det er vist en for stor mundfuld har jeg
> ladet mig høre,

hej

hvorfor skulle 300d være en stormund fuld??

det kan også køre helt automatisk..... det ville efter min mening være meget
dumt ikke at købe digitalt dslr, når man har den sum penge......
torben

---
T-man