Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF kort
Fra : ChristianTC

Dato : 28-02-04 21:31

Hej NG

Jeg leder efter et CF kort til en Nikon Coolpix 4300 og da mange siger at
SanDisk er rigtig langsomme, har jeg næsten bestemt mig for et RiData 256 mb
kort, men jeg kan ikke finde nogle forhandlere der sælger dem. De er heller
ikke på listen hos edbpriser.dk. Så ved i hvor man kan købe RiData CF kort
online til en god pris? Eller eventuelt et alternativ. Det skal være et kort
der passer til coolpix 4300 mht. ydeevne.

Fra : max

Dato : 28-02-04 21:38

"ChristianTC"
> [...]
> online til en god pris? Eller eventuelt et alternativ. Det skal være et kort
> der passer til coolpix 4300 mht. ydeevne.

Hej Christian, jeg bruger Transcend kort
de er hurtige og billige, men der er sikkert
mange ligeså gode alternativer. Jeg vil bare
råde dig til at købe et større kort. Søg evt.
www.preissuchmaschine.de -max-

Fra : ChristianTC

Dato : 28-02-04 22:53

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
> Hej Christian, jeg bruger Transcend kort
> de er hurtige og billige, men der er sikkert
> mange ligeså gode alternativer. Jeg vil bare
> råde dig til at købe et større kort. Søg evt.
> på www.preissuchmaschine.de -max-

Jeg skal købe mit kamera hos technikdirekt.de så jeg håbede at de havde
nogle gode CF-kort men de fører næsten kun SanDisk og de andre har de kun
med meget lidt hukommelse.

MVH
Christian

Fra : ChristianTC

Dato : 28-02-04 23:28

> [...]
> de er hurtige og billige, men der er sikkert
> mange ligeså gode alternativer. Jeg vil bare
> råde dig til at købe et større kort. Søg evt.

Hej Max

Jeg har kig på et Transcend Ultra Performance 45X hos speichermarkt. Det
koster 69 euro hvad der ikke er så galt.

MVH
Christian

Fra : max

Dato : 28-02-04 23:49

"ChristianTC"
> [...]
>
> Jeg har kig på et Transcend Ultra Performance 45X hos speichermarkt. Det
> koster 69 euro hvad der ikke er så galt.

Det er der jeg har købt mine, dengang var der kun 30X
men de er rigeligt hurtige. Vil stadig råde dig til at købe
lidt større kort. -max-

Fra : ChristianTC

Dato : 29-02-04 01:12

> "ChristianTC"

> Det er der jeg har købt mine, dengang var der kun 30X
> men de er rigeligt hurtige. Vil stadig råde dig til at købe
> lidt større kort. -max-

Okay den på 512 MB ram er heller ik så dyr omkring 850 kr.
Men tak for rådene, nu bliver jeg snart digital yahooooo

MVH
Christian

Fra : Henrik

Dato : 29-02-04 08:02

Hej

Nu når I er ved at tale om kort, vil jeg gerne spørge om hvilken praktisk
betydning hastigheden har?

Henrik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-02-04 08:29

"Henrik" <henrik.hhansen(fjern)@get2net.dk> wrote in message
> Hej
>

> Nu når I er ved at tale om kort, vil jeg gerne spørge om hvilken praktisk
> betydning hastigheden har?

Det afhænger af hvilket kamera det er. Moderne kameraer har en buffer, der
kan rumme en del billeder. Først når den er fuld, spiller kortets hastighed
ind på den tid, der skal gå mellem at man tager billeder.

Ved overflytning af data til PC'en (i en kortlæser) oplever man forskellen i
hastighed. Det anser jeg selv for mindre væsentligt.

Bo //

Fra : Henrik

Dato : 29-02-04 08:31

Hej Bo
Kameraet er et Canon S50, og du mener ikke at hastigheden betyder noget,
hvis vi ser bort fra når billederne skal overføres?
Henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-02-04 10:06

Henrik skrev i et indlæg på usenet:
> Hej Bo
> Kameraet er et Canon S50, og du mener ikke at hastigheden betyder
> noget, hvis vi ser bort fra når billederne skal overføres?
> Henrik

Hvis du bare går og knipser billeder et ad gangen, så vil du ikke opleve
nogen væsentlig forskel.

Hvis du laver serieoptagelser med mange billeder lige efter hinanden, så
kan du sikkert godt opleve, at det kan mærkes.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk