Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rollei dcx 400
Fra : Puntofisken

Dato : 28-02-04 01:15

Jeg har netop købt ovennævnte kamera og er rigtig glad for det. Nu er det så
jeg vil høre om nogen af jer har gjort erfaringer med dette kamera eller
har hørt godt/skidt om det?

Mvh. Trine

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-02-04 22:58

"Puntofisken" skrev...
> Jeg har netop købt ovennævnte kamera og er rigtig glad for det. Nu er det så
> jeg vil høre om nogen af jer har gjort erfaringer med dette kamera eller
> har hørt godt/skidt om det?

Er det ikke lige meget, hvis du er glad for det?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Puntofisken

Dato : 29-02-04 16:15

Jo, men det kunne da alligevel være rart at høre om nogen havde gjort enten
gode eller dårlige erfaringer med enten modellen eller mærket generelt?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-02-04 16:48

"Puntofisken" skrev...
> Jo, men det kunne da alligevel være rart at høre om nogen havde gjort enten
> gode eller dårlige erfaringer med enten modellen eller mærket generelt?

Jeg ved godt hvad du mener: Der findes ingen der læser
husannoncer som nybagte husejere. He he.
I gamle dage var Rollei et anerkendt tysk mærke som
borgede for kvalitet og høje priser. I dag fremstilles deres
produkter i Østen og har tilsyneladende ikke den store
bevågenhed, hverken blandt brugere eller i pressen.
Det er ikke lykkedes mig at finde een eneste omtale af
denne model på nettet, hvilket antagelig skyldes at Rollei ikke
er flinke til at sende gaver til gud og hvermand som tak for omtale
af deres produkter. Det kan dog også skyldes at konstruktionen
er et lidt bedaget OEM fabrikat, som med påklistret Rollei
mærkat skal lokke et par husarer af den ældre skole.
Data ser hæderlige ud - ikke noget ophidsende - men, som
sagt, det vigtigeste er at du er tilfreds med billederne.

Fra : Puntofisken

Dato : 29-02-04 16:58

Jeg har kun haft det et par dage men er rimelig tilfreds med hvad jeg har
set indtil videre. Hvis man var en smule mere søndagsfrisk var man jo gået
en tur med sit kamera i det fine vejr, men frisk er nok det sidste man kan
kalde mig i dag

Jeg har for nogle år siden høet om et mærke der hed Rolleiflex - muligvis
dagens dummeste spørgsmål, men hvor meget har de to mærker med hinanden at
gøre?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-02-04 18:39

"Puntofisken" <schou8@hotmail.com> skrev :

>Jeg har for nogle år siden høet om et mærke der hed Rolleiflex - muligvis
>dagens dummeste spørgsmål, men hvor meget har de to mærker med hinanden at
>gøre?

Det er samme firma.

Rollei i dag er af en sammenblanding af højkvalitetsprodukter og
discountprodukter.

http://www.rollei.de/unternehmen/indexns.html under historie.

Jeg mener, uden at have fundet dokunentation for det, at Rollei
skiftede ejer engang i midten af 80'erne.

Rollei har været ved at gå nedenom og hjem et par gange.

Bl.a. havde de på et tidspunkt fabrik i Singapore, som de tabte
mange penge på.

Folk, der ville have Rollei, ville ikke have et kamera, hvor der
stod »Made in Singapore« på, der skulle stå Germany på dem.

Iøvrigt havde Rollei også købt et andet gammelt tysk navn,
Voigtländer, omkring 1980 og en del produkter blev solgt under
begge navne.

Voigländerkameraerne var bare meget mere fejlfyldte end de
tilsvarende Rollei.
--
Knud

Fra : Puntofisken

Dato : 29-02-04 18:57

> Det er samme firma.
>
> Rollei i dag er af en sammenblanding af højkvalitetsprodukter og
> discountprodukter.

Oh, så var det ikke noget skævt gæt - mange tak for oplysningerne

Fra : Per P.

Dato : 01-03-04 09:12

"Puntofisken" <schou8@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> jeg vil høre om nogen af jer har gjort erfaringer med dette kamera eller

Jeg fik et Rollei 3,3 Mp kamera i sommers. Billederne har aldrig været noget
at prale af og selv når jeg prøvede at fotografere det samme motiv med
samtlige indstillinger, var de alle lige ringe. Meget præget af blåstik,
røde øjne og uskarpe.
I julen gik det helt i baglås og ville ikke noget over hovedet. Jeg
indleverede det d. 9. januar til salgsstedet og fik det sendt til
reparation. Adskellige opringninger til dem senere fik jeg så at vide at der
ville komme et helt nyt i sidste uge. Jeg har ikke hørt fra dem, og sidder
lige nu og forbereder mig med www.familieadvokaten.dk, købeloven og
forbrugerstyrelsen til at få pengene tilbage så jeg kan købe mig et helt
andet kamera.

Alt det halløj med den lange reparationstid kunne vel også ske for andre
kameraer, men da kameraet virkede var jeg meget skuffet over det. Jeg håber
at jeg kan få handlen til at gå tilbage, så jeg kan få mig et nyt kamera og
få glæden ved at tage billeder igen.

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : Puntofisken

Dato : 02-03-04 19:55

Åh, mon ikke du får lov at lade handlen gå tilbage når de har været så lang
tid om at reparere/ombytte det? Det BURDE ikke være noget problem - lad
gerne høre hvordan det går? Jeg står selv og skal nok til at slås for at få
ombyttet mit gamle eller lade handlen gå tilbage - det ville pludselig slet
ikke virke sammen med Win2K selv om det tidligere har kørt uden problemer og
SKULLE kunne køre sammen med det, så jeg er lidt spændt på hvad der sker.

> Per M. Pedersen.....M for Motortosse
> Citat : Orv mand, tror du også vi kan køre op af den skrænt.....

*LOL* Godt citat!