Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
vedr.køb på nettet
Fra : fam. Ager

Dato : 27-02-04 11:15

hej ng

hvordan er det med dansk moms osv,hvis jeg køber nyt objektiv på
f.eks.www.technikdirekt.de
kommer der så dansk moms og afgift på ud over den pris de opgiver??

torben ager

---
T-man

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-02-04 11:22

Nej, prisen er præcist som du ser på deres web site. 20 euro kommer i tillæg
for fragt.
Mvh, Hans

Fra : fam. Ager

Dato : 27-02-04 11:31

hej

takker for svaret...

torben

> Nej, prisen er præcist som du ser på deres web site. 20 euro kommer i
> [...]

---
T-man

Fra : ChristianTC

Dato : 27-02-04 14:10

> Nej, prisen er præcist som du ser på deres web site. 20 euro kommer i
tillæg
> for fragt.
> Mvh, Hans

Hvordan er det så med garranti hvis man køber hos www.technikdirekt.de? Hvis
jeg f.eks. køber et Nikon 4300 kamera er der så garranti her i danmark? Jeg
synes deres priser er lidt mærkelige for et Nikon 4300 alene koster 309 Euro
men det samme kamera med en taske som tilbehør koster 413 Euro. Kan det
passe at man skal give 104 Euro får en taske, eller ligge tasker til
digitital kamera i den prisklasse?

MVH
Christian

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-02-04 14:58

Jeg ved ikke om det gælder alle fabrikater, men Sigma og Canon har europæisk
garanti med danske værksteder. Vær klar over at technikdirekt ikke stempler
garantibevis, da man kan returnere varen indenfor 14 dage. Jeg har haft to
garantisager: Min 10D er repareret for defekt lukker og blev klaret hos PW
Service Rødovre uden krav om stempling. Min Sigma makrolinse har defekt
blænde og her kræver man underskrevet garantibevis. Det klares ved at sende
det til technikdirekt, som så returnerer det i underskrevet tilstand. Så
bortset fra disse besværligheder fungerer alt fint og uden de store
problemer. Det skal ikke afholde en fra at købe i Tyskland, men der er ofte
kun nogle hundrerer kr. at spare på sådanne kameraer. Den billigste på
edbpriser.dk er 2667kr. i forhold til den nævnte, så bliver 329euro incl.
forsendelse eller 2467kr.
Mvh, Hans

Fra : ChristianTC

Dato : 27-02-04 15:34

> [...]
> kun nogle hundrerer kr. at spare på sådanne kameraer. Den billigste på
> edbpriser.dk er 2667kr. i forhold til den nævnte, så bliver 329euro incl.

Hej Hans

Tak for svaret Jeg har også virkelig tænkt over hvor jeg skal købe det,
men hvis jeg køber hos technikdirekt.de så får jeg et Nikon 4300 (farve:
sort) plus et 256 SanDisk Ultra CompactFlash kort for 3050 ,- inklusiv
forsendelse. Det er ret billigt. Jeg ved bare ikke lige om jeg tør at købe
hos technikdirekt.de pga. at jeg ikke ved hvordan det fungere mht. garanti
hos nikon. Men jeg har næsten kun hørt godt om stedet så mon ikke jeg skulle
springe ud i det :)

MVH

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-02-04 16:29

Jeg kan ikke forestille mig at Nikon ikke har samme eller tilsvarende
garanti som Canon.

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-02-04 16:33

Vær opmærksom på at Technikdirekt kræver at du sende fax eller jpg filer med
billeder af ID-kort, så du kan bevise at du er den du giver dig ud for. Det
er kun ved første køb man skal igennem dette, efterfølgende bestiller man
blot, betaler med kreditkort eller VISA og får varen sendt med pakkepost. De
har et glimrende call center med engelsktalende personel og man kan også
kommunikere med dem via e-mail. Det er ofte man skal vente på en vare, som
ikke er på lager, så det er den største irritation ved at handle der.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-02-04 19:50

> [...]
Det
> er kun ved første køb man skal igennem dette,

Nope. Jeg har købt flere gange hos Technikdirekt, og skulle ganske rigtigt
sende kopi af ID-kort før første køb, men nu er jeg faktisk afkrævet ny
dokumentation i forbindelse med bestilling af Canon 1DII.

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D eller 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-02-04 23:03

Ja, så er der åbenbart undtagelser, men det er jo også en noget dyrere sag
end det jeg har købt.
Mvh, Hans

Fra :

Dato : 01-03-04 22:06

Hvordan er det med at betale når der handles i tyskland enten hos firma
eller over Ebay.de Jeg har kikket lidt,men mit tyske er ved at være lidt
gammelt (eller er det mig) så det virker ikke helt overskueligt
Hilsen henrik

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-03-04 20:11

Jeg kiøber hos Technikdirekt da man kan betale med kreditkort. Dvs. du
bliver først charget når varen sendes fra Tyskland og du er beskyttet af de
regler der er omkring brug af kreditkort. Nogle butikker forlanger
bankoverførsel og så er man jo i lommen på denne butik, hvis de ikke sender
varen. Jeg tror at Ebay har nogle regler, der gør at du roligt kan handle
der, men kender ikke detaljerne.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : KNL DtP

Dato : 27-02-04 11:26

> hvordan er det med dansk moms osv,hvis jeg køber nyt objektiv på
> f.eks.www.technikdirekt.de
> kommer der så dansk moms og afgift på ud over den pris de opgiver??

Priserne på deres hjemmeside er inkl. tysk moms, men der kommer ikke dansk
moms eller afgifter oveni.

Hvis du ganger priserne i euro med 7,5, så er du på den sikre side hvad angår
kursen (VISA ligger lidt højere end normal købskurs).

Bemærk at fragten er på ?20 ~ 150 kr., så det kan ikke rigtigt betale sig at
købe en rulle film. Priserne er betydeligt lavere end i Danmark, så når du
står og skal købe nyt objektiv, så rækker pengene noget længere.

Jeg har handlet med dem en hel del gange efterhånden, og man skal lige vende
sig til, at de ikke mailer en ordrebekræftelse, før de sender pakken afsted.
Dvs. at du ikke hører fra dem, før dine ting er pakket og afsendt - erfaring
siger at det godt kan tage en lille uges tid. Det er åbenbart helt normalt
procedure hos dem.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-02-04 19:54

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har handlet med dem en hel del gange efterhånden, og man skal lige
vende
> sig til, at de ikke mailer en ordrebekræftelse, før de sender pakken
afsted.

Jeg har modtaget ordrebekræftelse med angivelse af leveringstermin via email
hver eneste gang, jeg har handlet med Technikdirekt.

Fra : Brian Lund

Dato : 27-02-04 14:25

> [...]
> f.eks.www.technikdirekt.de
> kommer der så dansk moms og afgift på ud over den pris de opgiver??

Ved køb indenfor EU skal du _ikke_ betale dansk moms, det skal du derimod
hvis det er udenfor EU :)

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 14:32

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Ved køb indenfor EU skal du _ikke_ betale dansk moms, det skal du derimod
> hvis det er udenfor EU :)

Ved køb indenfor EU skal butikken svare dansk moms, såfremt den sælger for
mere en kr. 280000,- (beløbet er jeg lidt usikker på, men det er i den
størrelsorden) om året til kunder bosidende Danmark!

Helmut Lotti

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-02-04 19:55

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> skrev i en meddelelse

> Ved køb indenfor EU skal butikken svare dansk moms, såfremt den sælger for
> mere en kr. 280000,- (beløbet er jeg lidt usikker på, men det er i den
> størrelsorden) om året til kunder bosidende Danmark!

Korrekt, så deraf kan vi jo udlede, at Technikdirekt ikke sælger ret meget
til kunder i Danmark

Fra : fam. Ager

Dato : 27-02-04 22:00

Jens B
skrev i en meddelelse

"deraf kan vi jo udlede, at Technikdirekt ikke sælger ret meget
> til kunder i Danmark
>
> --
> -> Heldigt for os :0)
torben'