Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus II VS Casio Exilim EX-Z4 ?
Fra : Pedersen

Dato : 25-02-04 10:56

Hej.

Jeg har gennem længere tid fuldt med i debatten her på siden. Jeg har læst
at Canon går man ikke fejl af. Jeg har derfor fundet frem til et Canon Ixus
II som skulle være godt nok til mit behov til feriebilleder osv. Men så
opdagede jeg Casio Exilim EX-Z4. Det er samme specfikationer som Canon men
er ultra kompakt, større skærm osv.

Men er billedkvaliteten på disse kameraer lige gode ? Altså er Casio Exilim
EX-Z4 et godt kamera ?

Tim

Fra : Henrik

Dato : 25-02-04 17:03

Hej,

Jeg stod i en situation hvor jeg skulle købe flere kameraer til nogen
bekendte under en tur til USA fornylig, og de var alle brændt varm på et
Casio EX Z-4. Men af de 3 forretninger jeg var i for at checke priser mm.
hvor de førte Casio i sortimentet, sagde man at kvaliteten af selve kameraet
var for dårlig, sammenlignet m. f.eks Canon, Pentax m.fl.

-Henrik

Ps. det endte med Pentax til alle 4 - jeg selv er den lykkelige ejer af et
IXUS 400......

Fra : Peter

Dato : 25-02-04 21:45

> [...]
> er ultra kompakt, større skærm osv.
>
> Men er billedkvaliteten på disse kameraer lige gode ? Altså er Casio

Hej

Jeg har for 2 uger siden købt et Casio EX-Z4, hos PixMania.com.
Kameraet tager rimeligt gode billeder, taget størrelsen og prisen i
betragtning. Jeg har endnu ikke de store erfareniger med kameraet, men har
ikke være ud for nogle egentlige problemer. Virker OK. En af mine vender har
haft Z3 modellen et stykke tid, og han er meget tilfreds.

Det eneste der være uhensigtsmessigt er den medfølgende cradle. Opladning og
sync med PC skal foregå igennem denne. Det kan være noget besværligt at
slæbe rundt på.

Opjectivet er et Pentax, som også bruges i deres egen model
På denne model slipper man for cradlen, tilgengæld er skærmen noget mindre.

Jeg er derimod ikke særlig vil med Canon IXUS2, men det er nok en smags sag.

Prøv at søge efter reviews på google, så kan du også se nogle billeder fra
camereaet.

mvh Peter