Hjælp !!
Fra : Jesper Raben

Dato : 26-04-01 10:22

Hej

Jeg har et lille problem : Jeg har lovet vores lokalttv et lille progarm til
deres teleprompter, som får input fra en pc'er !

Problem :

Jeg har brug for en stump kode, der kan få teksten til at scrolle automatisk
hver 3 sekund, jeg bruger et memofelt, ved ikke om det er det rigtige ?

--
Hilsen J.R.

jesper.raben@mail.dk

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 26-04-01 13:45

hej der

brug en TListbox i stedet for........

og brug saa denne kode til at insætte text

listbox1.itemindex := listbox1.items.add ('text');

du kan evt bruge en TTimer til dette..................

reg
Finn Bindeballe
FinnB@post6.tele.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-04-01 16:11

Hej

Ja det er jo ikke så godt at love noget inden du ved om du kan lave det

Hvis Memo,en er loaded med tekst på forhånd kan du måske bruge det her:

begin
Timer1.Enabled := not Timer1.Enabled;
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
SendMessage(Memo1.Handle, EM_LINESCROLL, 0, 1);
end;

Med venlig hilsen
Steen

Fra : IbReneCairo

Dato : 27-04-01 10:04

RxLib (www.rxlib.com) som er freeware/gratis indeholder et
TSecretPanel som egentligt er beregnet til at blive placeret på
(eksempelvis) en aboutbox. Når brugeren klikker på denne så "ruller
teksten".

Bag overfladen så virker det ved at den i OnPaint tegner teksten
forskudt. Hvis du således bruger dette komponent eller blot "stæler
ideen" så kan du således "rulle teksten" en pixel af gangen så det
foregår stille og roligt.