Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Til dem med ixus400..
Fra : Uni

Dato : 22-02-04 13:25

Jeg var så uheldig at komme til at tabe mit ixus 400 her i week-enden...
Der er heldigvis ikke sket noget med billedkvaliteten, men jeg ladge mærke
til, da jeg undersøgte det for skrammer, at det lyder som om noget er løst
indeni når man ryser det blidt og holder øret oppe til.... ikke nogen høj
lyd men hvis man lytter efter er den der altså

Er der en der vil gøre mig en tjeneste og checke sit eget IXUS 400 for at
høre om det samme gælder for et der ikke har været tabt?

På forhånd tak

/Uni

Fra : @tdcadsl.d(slet)k

Dato : 22-02-04 14:53

Uni wrote:
> [...]
>
> Er der en der vil gøre mig en tjeneste og checke sit eget IXUS 400 for at
> høre om det samme gælder for et der ikke har været tabt?

Det vil jeg da godt, mit ixus 400 rasler også og det har der ikke været
smidt rundt med.

Men jeg er da lidt i tvivl om det ef fis elle hva'

Mvh
Bjarne

Fra : rosenauer.dk

Dato : 22-02-04 17:03

Kan det ikke være orientation-dimsen - den der checker om du tager i
landscape eller portrait mode ?

/Martin - http://rosenauer.dk

Fra : nyrup

Dato : 22-02-04 23:57

Jo, det er orienteringssensoren! Hvis man ryster med kameraet mens det
er tændt kan man på skærmen se at det lille kamerasymbol med pilen på, der
viser hvordan kameraet vender (så man ikke er i tvivl...) "flipper" frem og
tilbage i takt med raslelyden! I øvrigt imponerende hurtig reaktion og
opdatering!
Må jeg i den anledning benytte lejligheden til at rose netop denne
opfindelse. Orienteringssensoren og det at den roterer billederne automatisk
når man downloader dem på PC'en er jo simpelt hen det mest geniale jeg har
oplevet længe inden for fotoverdenen! Det sparer mig for en masse besvær
og tid hver gang jeg tømmer kortet...

Fra : Uni

Dato : 23-02-04 18:02

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.com> wrote:
> [...]
> når man downloader dem på PC'en er jo simpelt hen det mest geniale jeg har
> oplevet længe inden for fotoverdenen! Det sparer mig for en masse

En tak til Jer alle for svarene

/Uni

Fra : Peter Holm

Dato : 25-02-04 15:00

Det

det fungerer kun med specielt software ik?
Ikke hvis man bare kopierer fra kort til pc i windows stifinder.

Mvh
Peter

Fra : rosenauer.dk

Dato : 26-02-04 16:51

> det fungerer kun med specielt software ik?
> Ikke hvis man bare kopierer fra kort til pc i windows stifinder.

Der er en del software der supporter det, ja. F.eks. Adobe Photoshop CS.

Windows stifinder "kigger" mig bekendt ikke på billederne ved kopieringen,
så den vil i nuværende version uden tvivl ikke auto-rotate. Oplagt kandidat
til en plugin, hvis du har en vinter-aften og Visual Studio for dig selv :)

/Martin
http://rosenauer.dk