CSS til print.
Fra : Ghashûl

Dato : 26-04-01 09:32

Hej!

Jeg har lavet et CSS dokument specielt til udprint, med hvid baggrund,
sort farve etc.

Det hele ser fint ud, menuen og diverse billeder bliver fjernet men jeg
kan ikke finde ud af at få teksten til at stå oppe i øverste venstre
hjørne, det står der hvor det stod på siden.

Jeg har prøvet lidt forskelligt:

#thetext {
float : left;
}

#thetext {
position : absolute;
top : 0;
left : 0;
}

#thetext {
position : relative;
top : 0;
left : 0;
}

(og jeg har husket at sætte <div id="thetext">rundt om teksten</div>)

Float:left; har ingen funktion, med de to andre forsvinder teksten helt.
Er der nogen der har nogen gode forslag?

På forhånd tak for hjælpen!

Regards Ghashûl
--
http://ghashul.dk/

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 26-04-01 12:34

Ghashûl wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> #thetext {
> position : absolute;
> top : 0;
> left : 0;
> }

Prøv at sætte enheder på - altså f.eks.: 0px

Mvh
Jonas

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-04-01 13:35

On Thu, 26 Apr 2001 11:33:31 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

>Prøv at sætte enheder på - altså f.eks.: 0px

Det er det samme, teksten forsvinder bare.
Mvh. Stefan
--
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-04-01 14:21

On Thu, 26 Apr 2001 14:35:21 +0200, Stefan Bruhn
<if.you.want.my.e-mail.look@my.message.headers.ghashul.dk> wrote:

>Det er det samme, teksten forsvinder bare.

Hvis det er, så har jeg uploadet sitet nu:

http://ghashul.dk/3x7/
http://ghashul.dk/3x7/print.css
Mvh. Stefan
--
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 26-04-01 16:23

Stefan Bruhn skrev i meddelelsen
<648get49kpe1ol4mhbpsndd599qk28fsrj@ghashul.dk>...

>Hvis det er, så har jeg uploadet sitet nu:
>
>http://ghashul.dk/3x7/
>http://ghashul.dk/3x7/print.css
>Mvh. Stefan

Har du prøvet at debugge det ved at bruge print.css med media=screen?
Det har jeg, og det ser ud til at virke - i Opera 5.02 - hvis du:

1. Sætter class="noshow" i tagget
(ca. linie 68)

2. Tilføjer reglen
table { float:left }

Det er dog ikke nok til at få IE4 til at rykke det ud
Jeg gætter på at der skal luges i brugen af tables...

-- Klaus.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-04-01 16:26

On Thu, 26 Apr 2001 17:22:30 +0200, "Klaus Seidenfaden"
<ks@CUT.seidenfaden.net> wrote:

>Det er dog ikke nok til at få IE4 til at rykke det ud
>Jeg gætter på at der skal luges i brugen af tables...

Tak for det!

Det virker i hvert fald i IE6 det her og hvis det også virker i Opera så
må det næsten være godt nok ;)

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/