Kørsel med CV
Fra : HansT

Dato : 13-03-04 23:25

Hej NG
Endnu et fuldstændigt tåbeligt spørgsmål!!
Hvordan fordeles alt ens grej i bilen og cv'en?
Jeg er klar over det med kugletrykket på ca 65-75 kg.
Og tyngdepunktet skal holdes nede. Og jeg er også godt klar over at jeg kan
prøve mig frem. Men min holdning er nu en gang, hvorfor opfinde noget alle
andre allerede har opfundet.
Sidst vi pakkede havde vi stort ses et tomt bagagerum er det skidt eller
godt?
Dvs. skal bilen eller cv'en pakkes først, eller skal man fordele ens grej så
der også er fyldt i bilen? Vi er kun 2 personer og har derfor oceaner af
plads til vores rådighed.

Venlig hilsen Hans T.

Fra : phk

Dato : 13-03-04 23:33

"HansT" <hanstyrrell@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Sidst vi pakkede havde vi stort ses et tomt bagagerum er det skidt eller
> godt?

Skidt. Det skal være fyldt, de tunge ting helt frem i bagagerummet. Vi havde
bl.a. forteltet der, det vejer godt til.

> Dvs. skal bilen eller cv'en pakkes først, eller skal man fordele ens grej

> der også er fyldt i bilen? Vi er kun 2 personer og har derfor oceaner af
> plads til vores rådighed.

Tunge ting i bilen i den udstrækning de kan være der. Derefter lavt i
campingvognen, helst omkring midten.

Lette ting i skabe (tøj m.m.).

--
Per, Esbjerg

Fra : Arne Keller

Dato : 13-03-04 23:37

HansT wrote:
> [...]
> der også er fyldt i bilen? Vi er kun 2 personer og har derfor oceaner af

Jeg pakker normalt fortelt, og stænger i bilen samt øvrige tunge ting,
husk at ikke overlæsse bilen, nogle gange er der ikke plads til meget
ekstra baggage når familien er i bilen.

Man bliver ofte overrasket hvis man vejer alting inden man pakker.

Jeg foretrækker at bilen er læsset tungt men stadig overholder
vægtgrænser og CV er så let som muligt.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Jens

Dato : 13-03-04 23:43

> [...]

> der også er fyldt i bilen? Vi er kun 2 personer og har derfor oceaner af

Det er altid en fordel at bilen vejer som meget som muligt i.f.t. CV.

Det der kan tale i mod at fylde bagagerummet op med alle de tunge ting er at
bilen så hænger så meget med bagdelen at vogntoget bliver ustabilt at køre
med (og hjulspind hvis forhjulstræk). I jeres tilfælde kunne fortelt og
stænger f.eks. bo på bagsædet. Så kunne bagagerummet bruges til havestole og
andet der fylder men ikke nødvendigvis vejer.

Mvh
Jens