Kjøpe Hobby 500 KMFe
Fra : Roy Øyan

Dato : 13-03-04 23:23

Hei alle
Jeg er Norsk, med det duger vel

Vi planlegger å kjøpe en ny vogn, og vurderer sterkt en Hobby 500
KMFe. (Fruen arver noen penger )
Vil helst ikke ha for stor/tung vogn, da vi fort kjører en 4000 km om
sommeren. Vi er 2 voksne og 1 barn (8 år og som gjerne har med en
venn/vennine på korte weekend-turer).

Noen synspunkter på vognen? Er det andre vogner som tilbyr en like
god planløsning i samme prisklasse? Vi liker at man kan lage seg et
barne-rom (slår opp underkøyen, og da har man lekeplass).

Jeg kjører en Subaru Forrester (Heia Petter Solberg , så vekt er
ikke noe problem, men vil ikke ha noe som er _for_ tungt når man skal
kjøre langt. Vi bruker fortelt for å få god plass når vi slår oss ned
en plass.
Noen som har noe tilsvarende som kan uttale seg om det blir trangt
inne når så mye av vognen er benyttet til sengeplasser? Når man kjører
setter man jo ikke opp forteltet...

I Norge er Hobby svært populær, og våres gamle vogn, en Hobby 460 T de
luxe fra 1978 ruller enda! (Så jeg antar at kvaliteten ikke er noe
problem?) Den gamle skal overtas av en onkel av meg... Men da som
stasjonær "fiskevogn" ved en lokal lakse-elv

Takker for alle svar

--
Roy Øyan