Køb af campingvogn Tyskland
Fra : phk

Dato : 12-03-04 22:08

Så har jeg fået købt en campingvogn i Tyskland igen - denne gang en Hobby.

Nogen der har nogle gode råd?

F.eks. kan man købe dataerklæring af forhandler i Tyskland - og hvad hedder
sådan en ting på Tysk?

--
Per, Esbjerg
med deet ene ben på vej til Tyskland :)

Fra : Henning Keseler

Dato : 14-03-04 20:35

> [...]
Hobby.

> Nogen der har nogle gode råd?
>
> F.eks. kan man købe dataerklæring af forhandler i Tyskland - og hvad

Hej Per

Da jeg handlede i Tyskland for 1,5 år siden, (okt.2002) skrev
forhandleren til mig at han kunne få dataerklæringen fra Hobby hvis
det var en gl. model, hvorimod jeg var nødt til at få erklæringen fra
den danske importør hvis det var en 2003 model jeg ville have.
Selvom det var en forhandler helt nede ved Leipzig kendte han godt de
danske regler med Dataerklæring, prøveplader osv, hvor et par andre
forhandlere tilbød et c.o.c - certificate som ikke er anvendelig i en
dansk bilsynshal.

Du kan jo prøve at printe en dataerklæring ud fra internettet på
engelsk og så sende eller faxe den til forhandleren og spørg om han
kan få den udfyldt hos Hobby.

Mvh. Henning

Fra : phk

Dato : 15-03-04 01:46

"Henning Keseler" <keseler@pil-dette-udtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo prøve at printe en dataerklæring ud fra internettet på
> engelsk og så sende eller faxe den til forhandleren og spørg om han
> kan få den udfyldt hos Hobby.

Det kunne jeg jo gøre ... men hvor finder jeg en?

Jeg køber privat - en 91 Hobby - og jeg henter den i morgen mandag, så det
haster lidt ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 14-03-04 10:35

Her er et link, hvor du går ind under markt, og derefter vælger wohnwagen.

http://www.camping-cars-caravans.de/

Fra : Henning Keseler

Dato : 15-03-04 18:40

http://www.fstyr.dk/sw2581.asp

> Jeg køber privat - en 91 Hobby - og jeg henter den i morgen mandag,
så det
> haster lidt ;)

Nåh, det er en brugt du køber, jamen så skal du ikke stille med en
dataerklæring til syn, men blot have dokumentation for at den har
været registreret i Tyskland, dvs. den tyske registreringsattest
(Fahrzeugschein) med.
Dataerklæringen er kun til helt nye vogne, bare vognen har været
registreret i 3 mdr.
(måske lidt længere, jeg kan ikke lige huske det) kan den synes i DK.

I forbindelse med at jeg indhentede tilbud på en ny vogn, var der
faktisk et par forhandlere der tilbød at registrere vognen til
firmaet, og lade den stå vinteren over, så kunne jeg hente den til
foråret med en tysk reg.attest og spare penge og bøvl med
dataerklæringen.

Det er så smart i Tyskland at når du får vognens Fahrzeugbrief i
hånden (skal være den der er foldet så der er 6 sider) kan du være
sikker på der ingen pant er i vognen (gælder også biler)
Hvis der er pant i vognen ligger Fahrzeugbriefen hos myndighederne.

Henning

Fra : phk

Dato : 17-03-04 10:26

> [...]

> sikker på der ingen pant er i vognen (gælder også biler)
> Hvis der er pant i vognen ligger Fahrzeugbriefen hos myndighederne.

Smart - og erklæringen fik jeg med :)

Så er der jo kun syn tilbage og så glæde sig til at få styr på første tur i
år :)

--
Per, Esbjerg