Grill igen
Fra : Per H

Dato : 23-02-04 21:23

Sorry jeg lige spørger om det samme igen.

der var for nogen tid siden en forspørsel på hvilken grill der var
velegnet til campingvognen. Jeg har lige hentet broucure på weber og
der er en Go- anywhere. og Smokey Joe der kunne være velegnet.

Eneste problem er da at man skal sidde på jorden, for ben er der jo
ingen af.
Men der var også en der henviste til et link hvor der havde været et
forum, netop på CV grille, men jeg har ikke linket mere

Men den Go-anywhere, kan den grille det samme, og gode kvalitet, som
de store weber der klarer ?

Vh Per

icq 8212837

Fra : Kim

Dato : 23-02-04 23:19

Hvis du i forvejen har en Weber og kan få plads til den i vognen, så tag den
med. De små klarer ikke at grille med samme komfort som den store.
Selv pakker vi vores 59cm Weber, sammen og stiller den på wc'et når vi
kører.

mvh Kim

Fra : Klaus H

Dato : 23-02-04 23:18

"Kim" <kim@krauch.dk> skrev i en meddelelse

> Selv pakker vi vores 59cm Weber, sammen og stiller den på wc'et når vi
> kører.

Så kan man jo også hurtigt komme til at grille pølser!

Sorry kunne ikke lade være

Fra : Kim Krauch

Dato : 24-02-04 10:40

gnæk...gnæk.....gnæk.....nåe nej, det skulle være knæk............*GG*

Ja sådan et wc kan bruges til flere ting, en hust at åbne tagvinduet!

Fra : Per H

Dato : 24-02-04 07:07

On Mon, 23 Feb 2004 23:18:30 +0100, "Kim" <kim@krauch.dk> skrev:

> [...]
>med. De små klarer ikke at grille med samme komfort som den store.
>Selv pakker vi vores 59cm Weber, sammen og stiller den på wc'et når vi

ja så er det klaret, jeg har i forvejen en 47 cm weber med bundpotte,
så jeg må ønske mig en til i samme størrelse.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Allig8or

Dato : 24-02-04 13:06

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men der var også en der henviste til et link hvor der havde været et
> forum, netop på CV grille, men jeg har ikke linket mere

Har du kigget på Cramer..?
Det må være den ultimative grill til Campingbrug,og derhjemme.....
Link:
http://www.dct-vejle.dk/shop/templates/product2.asp?ProductGuid=1203000

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Per H

Dato : 24-02-04 14:24

On Tue, 24 Feb 2004 13:06:01 +0100, "Allig8or" <no@no.no> skrev:

> [...]
>
>Har du kigget på Cramer..?
>Det må være den ultimative grill til Campingbrug,og derhjemme.....

ja men det er en kul grill jeg ønsker. Men smart er den.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Verner

Dato : 24-02-04 14:58

> ja men det er en kul grill jeg ønsker. Men smart er den.
>
>Vh Per

Hvad med denne - en hel culottesteg på 7 stykker kul !

http://www.cobb-grill.dk/info.html

Verner

Fra : Per H

Dato : 24-02-04 15:02

On Tue, 24 Feb 2004 14:58:11 +0100, Verner <Verner@post.dk> skrev:

>Hvad med denne - en hel culottesteg på 7 stykker kul !
>
>http://www.cobb-grill.dk/info.html

Har du erfaringer med den? umiddelbart tror jeg ikke helt på den.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Per Rasmussen

Dato : 24-02-04 16:56

> Har du erfaringer med den? umiddelbart tror jeg ikke helt på den.
>

> Vh Per
>
> icq 8212837

http://www.cobb-grill.dk/images/info-presse.gif

Det lyder jo fint, men den fylder, efter min smag, for meget, som så meget
andet "nødvendigt" og "uundværligt" udstyr.

Venlig hilsen
Per Rasmussen

Fra : Verner

Dato : 24-02-04 17:26

On Tue, 24 Feb 2004 15:01:31 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Har du erfaringer med den? umiddelbart tror jeg ikke helt på den.

Har den selv, og det med de 7 stykker kul passer faktisk !

Den er perfekt til "større" ting - steg - kylling osv.

Er det bare en bøf bruger jeg hellere Webers "den lille" hvor kødet
ligger tættere på de varme kul.

Verner

Fra : Steen Larsen

Dato : 24-02-04 14:50

Allig8or wrote:

> Har du kigget på Cramer..?
> Det må være den ultimative grill til Campingbrug,og derhjemme.....
> Link:

http://www.dct-vejle.dk/shop/templates/product2.asp?ProductGuid=1203000

Nope en gril skal bruge kul ellers kan man ligesågodt bruge en pande
på gaskomfuret. :)

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 24-02-04 15:04

Ja, du har helt ret, kødet skal have askesmag og det hele, ellers er det
ingen grilloplevelse, som du skriver, man kan lige så gpdt bruge en
grillpande på et gaskomfur så, dette er ikke at foragte, men det har ikke en
pind med grillmad at gøre.

Glæde os til påske, så skal hun på krogen, på den første campingtur. og
grillen skal med, i tilflde af .............

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-02-04 16:21

Steen Larsen wrote:

> Nope en gril skal bruge kul ellers kan man ligesågodt bruge en pande
> på gaskomfuret. :)

Meget enig - men jeg vil alligevel ikke undvære min Cramer, der fungerer som
et komplet udendørs komfur. Der kan sagtens grilles kyllinger og hele stege
på den, og de bliver helt fortrinlige. Men bøffer og mindre stege bliver
bedst på en (rigtig) kul grill. Derfor har jeg også min Go Anywhere med.

Men som sagt, Crameren vil jeg altså også have til rådighed.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-02-04 18:32

"Allig8or" <no@no.no> wrote in message

> Har du kigget på Cramer..?
> Det må være den ultimative grill til Campingbrug,og derhjemme.....

Den er glimrende - men har en svaghed under danske forhold: Den du'r ikke
hvis det blæser en smule.

vh
Jan

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 24-02-04 18:49

Vi har både en stor Weber og en Go-Anywhere, bruger den store til store ting
og den lille til små ting og på ferie.
Der er da "små ben" under Go-Anywhere. Men køb en lille "opstarter" i
AZ -Bilka.

*** Bor fast hele året i en Kabe,
og campere i telt i ferien (OutwellColorado) ****

*** Edwin Elowsson, 55°56,483' North, 8°46,599' East,
http://www.elowsson.dk ***

Fra : Per H

Dato : 24-02-04 22:02

On Tue, 24 Feb 2004 18:49:15 +0100, "Edwin Elowsson" <edvin@it.kd>
skrev:

>Vi har både en stor Weber og en Go-Anywhere, bruger den store til store ting
>og den lille til små ting og på ferie.
>Der er da "små ben" under Go-Anywhere.

ja meget små ben. men den skal stadig stå på jorden, så man skal
næsten ned og ligge for at vende bøffen.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 24-02-04 22:46

Kommer an på længden af griltangen

Den kan også stå på et bord.

Fra : [BitSeN]

Dato : 25-02-04 18:41

On Tue, 24 Feb 2004 22:45:37 +0100, "Edwin Elowsson" <edvin@it.kd>
wrote:

>Kommer an på længden af griltangen

Eller benene man står på ..... *GG*

Fra : S.Børresen

Dato : 25-02-04 00:49

> ja meget små ben. men den skal stadig stå på jorden, så man skal
> næsten ned og ligge for at vende bøffen.
>
> Vh Per

Man laver vel alligevel ikke andet end at ligge ned når man er på camping,
hvorfor så ikke grille lidt samtidig med

Søren

Fra : Sten bo

Dato : 25-02-04 12:32

Per H wrote:
> [...]
> velegnet til campingvognen. Jeg har lige hentet broucure på weber og
> der er en Go- anywhere. og Smokey Joe der kunne være velegnet.

midt i al teknikken, glem ikke det væsentlige -

http://www.bruglaaget.dk/frames/main/
http://hr-wegener.homepage.dk/hurtig-mad/index.htm
--
hilsen sten
og så lidt øvelser til bagefter. Nej ikke opvask

Fra : Leif Johansen

Dato : 21-03-04 12:00

Vi har med succes brugt Webers firkantede hvor der er små ben, der
fungerer som lukkebøjle. Den kan være svær at finde, måske er den gået
ud af produktion. Den er let at stuve af vejen og der er plads til lidt
redskaber ovenpå risten. Vi kører en del om sommeren og har ikke plads
til den store. Den lille er samtidig let at gøre ren, så transporten er
altid med en total rengjort grill. Jeg vil under ingen omstændigheder
have min store tilsodede og fedtede Weber ind i c-vognen. Hvis du vil
have grillen op over jorden, er en alm foldetaburet med en tilpasset
plade en løsning. En sådan taburet var gasbord for mine forældre i
50'erne og 60'erne.

Hvis du bruger Weber til daglig, kender du den inddirekte metode. Tænd
kullene på midten. Skub dem ud til siden, lav en drypbakke af staniol.
her får du nemt steget en kylling delt i to halvdele eller en lille
culottesteg på den firkantede grill.

NB Har du prøvet at stege(laks eller sild, kylling ...) med et par små
stykker bøgebrænde ovenpå kullene?

Angående antallet af kul. Weber bruger flere end 5 stykker, men de
bliver ofte ikke brændt op. Når vi ikke flytter til ny plads,
"genbruger" jeg kullene flere gange, så i snit bruger den firkantede
sikkert ikke mere end 5 stk helt op.

mvh
Leif

Fra : Carsten Stage

Dato : 21-03-04 12:18

Leif Johansen wrote:

> .... Den kan være svær at finde, måske er den gået
> ud af produktion.

Den lever skam i bedste velgående - men du har ret i, at ikke mange butikker
har den hjemme som normal lagervare.

Alle Webers produkter kan ses på denne side:
http://www.lve.dk/produkter.php?varegruppe=15&PHPSESSID=77a2362182879101cc5a3454196aee74 -
hvor priserne også er rimelige. De har også Webers originale saucer og
spåner til at give ekstra smag. Se lidt nede på siden, under US Brands /
Weber Xtra Stuff

Fra : Per H

Dato : 21-03-04 14:16

On Sun, 21 Mar 2004 12:18:08 +0100, "Carsten Stage"
<stage_nospam@fabel.dk> skrev:

>.... Den kan være svær at finde, måske er den gået
>
>Den lever skam i bedste velgående - men du har ret i, at ikke mange butikker
>har den hjemme som normal lagervare.

de lagerfører den i silvan, og man kan også købe reservedele
( riste ) til dem

--
Vh Per

Nettelefon skype "wilken3100"