Grænseplader eller leasing?
Fra : CarJack

Dato : 14-03-04 16:37

Jeg flytter om nogle år til udlandet, men tager så årligt til DK på
sommerferie, en periode på 3-4 mdr. ad gangen.
Hvad vil være billigst for mig, hvis jeg skal have mig et køretøj, når jeg
er i DK?
Ville det være billigst at købe en brugt bil ved grænsen og køre den på
grænseplader for så at sælge den lige inden afrejse, eller leaser man en
tilsvarende billigere?
Eller hvis man fragtede sin bil fra Sydeuropa til DK med fly, ville det
måske kunne betale sig?

Mvh. CJ

Fra : Mogens...

Dato : 14-03-04 17:52

On Sun, 14 Mar 2004 16:36:48 +0100, "CarJack" <MyOwnWay@Microsoft.com>
wrote:

>Jeg flytter om nogle år til udlandet, men tager så årligt til DK på
>sommerferie, en periode på 3-4 mdr. ad gangen.

3 mdr. vil være en grænse af dimensioner

>Hvad vil være billigst for mig, hvis jeg skal have mig et køretøj, når jeg
>er i DK?

Køb en "udenlandsk" og lad den fragte dig til Dk og rundt i DK

>Ville det være billigst at købe en brugt bil ved grænsen og køre den på
>grænseplader for så at sælge den lige inden afrejse, eller leaser man en
>tilsvarende billigere?

Se ovenstående

>Eller hvis man fragtede sin bil fra Sydeuropa til DK med fly

Fragte ?? - man udnytter da situationen og lader sin MB AMG 55 køre
sig til DK. Alene turen gennem Tyskalnd er jo det hele værd, IMO !!!

/Mogens

Fra : carsten

Dato : 14-03-04 18:18

Hvis du skal have en bil på grænseplader, skal det være en ny du køber, man kan
ikk ekøbe en brugt og sætte grænseplader på den, en bil på grænse plader kan du
max have 1 år, og må køre i den i damark max cs 32 dage om året, hjemme i den. Det
skal registres ved grænsen når du kommer ind i danmark i den, på den røde
regestrerings attest med stempel bagpå fra politiet. Rød registrerings attese =
grænseplade biler.

Et råd fra mig, køb den i udlandet, behold den i 12 måneder minimum, og yage den
med hjem som flyttegods, så kan du få den hjem momsfri..

Mvh carsten.

"Re: Grænseplader eller leasing?"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.166.230.34)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-03-04 20:08

carsten wrote:
> Hvis du skal have en bil på grænseplader, skal det være en ny du
> køber, man kan ikk ekøbe en brugt og sætte grænseplader på den,

Det har man da kunne tidligere, så medmindre at reglerne er lavet om, så kan
man vel stadig ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens...

Dato : 14-03-04 20:15

On Sun, 14 Mar 2004 20:08:02 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Det har man da kunne tidligere, så medmindre at reglerne er lavet om, så kan
>man vel stadig ?

Enig - der er nogle forhandlere, der lever af det...

Hér står en del om grænsepladehandel - inkl. anvendelse af bilen i DK:
www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/news/PageGuidesArticle.po;(wKgCBR9r)?GUIDEID=63

/Mogens

Fra : CarJack

Dato : 14-03-04 21:48

"carsten" <carsten72@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
yage den
> med hjem som flyttegods, så kan du få den hjem momsfri..

Min udlandsrejse bliver permanent, så når jeg køber bil, bliver det uden den
tunge danske afgift.
Jeg har tænkt på en Peugeot 607 eller MB SLK et eller andet.
Men det ville da være behageligt bare at sætte sig i flyet til Kastrup og
derefter få nøglen til bilen, som bare holder og venter.
Jeg skal helst ikke bruge flere dage på at køre til DK.
Ellers kunne jeg købe den i Fritze-land og smide den på prøveplader ved
grænsen, og så har jeg et år max. til at bruge den i DK.
Er det ikke sådan, det hænger sammen?

CJ

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-03-04 22:11

"CarJack" <MyOwnWay@Microsoft.com> wrote in

> Ellers kunne jeg købe den i Fritze-land og smide den på prøveplader
> ved grænsen, og så har jeg et år max. til at bruge den i DK.
> Er det ikke sådan, det hænger sammen?

Du køber 2 biler i det land du skal bo i. Den ene af disse har du stående i
en garage i nærheden af lufthavnen, eller hos en venlig bilhandler med for
meget plads i salgshallen, der så samtidig kan overtage plejen af den mens
du er væk.

/lars

Fra : CarJack

Dato : 14-03-04 22:43

"Lars Knudsen" <lkn@dangaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget plads i salgshallen, der så samtidig kan overtage plejen af den mens

Interessant..
God ide..

CJ.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-03-04 23:10

> Interessant..
> God ide..

Du skal bare sikre dig at der ikke er noget periodesyn eller lign. der gør
bilen skal være i hjemlandet alt for tit.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-03-04 21:41

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in

> Fragte ?? - man udnytter da situationen og lader sin MB AMG 55 køre
> sig til DK. Alene turen gennem Tyskalnd er jo det hele værd, IMO !!!

Hvad så med turen igennem Frankrig og Belgien?. Disse lande er kendte for
ikke just at tage blidt på 'seriøse' hastighedsovertrædere.

/lars

Fra : KH

Dato : 14-03-04 21:43

> Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in

> Hvad så med turen igennem Frankrig og Belgien?. Disse lande er kendte for
> ikke just at tage blidt på 'seriøse' hastighedsovertrædere.

Så holder man sig vel bare på den rigtige side af lovern.
Sværere er det vel ikke...

Fra : KH

Dato : 14-03-04 23:18

> [...]
>
> Hvad så med turen igennem Frankrig og Belgien?. Disse lande er kendte for
> ikke just at tage blidt på 'seriøse' hastighedsovertrædere.

Ja, man skal nok være lidt praktisk anlagt..

CJ.