Rensning af løse måtter/nye fra USA?
Fra : T

Dato : 14-03-04 15:48

Hej gruppe!

Måtterne i min bil trænger til en gevaldig opfriskning. Jeg ville
egentlig hellere købe nye originale, men forhandleren kan ikke skaffe
dem. Uoriginale har overhovedet ingen interesse. Bilen er en
USA-import og måtterne i høj kvalitet med kraftig plast/gummibagside
med små pigge.

Jeg er blevet foreslået, at indlevere dem på et tøjrenseri, men er
meget nervøs for, at de skal blive ødelagt, når de nu åbenbart er
næsten uerstattelige.
Det er sikkert klogt at prøve først med en af de mindre synlige fra
fodrummet foran bagsædet.

Hvad er efter jeres mening den bedste og mest sikre fremgangsmåde? Kan
firmaer som Tidycar etc. anbefales?

Eller er der nogen firmaer, der kan påtage sig at få nye, helt
originale måtter hjem? Prisen er aldrig ligegyldig, men af sekundær
betydning.

Husk at rette min adresse!

--
Venlig hilsen
T.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 16:13

> [...]
> dem. Uoriginale har overhovedet ingen interesse. Bilen er en
> USA-import og måtterne i høj kvalitet med kraftig plast/gummibagside

Er det så svært selv at importere dem fra USA?
Jeg synes det er rimelig let at få noget fra USA til Danmark så hvis en
eller anden forretning hos indianerne har de måtter du skal bruge, så er det
da bare at betale og få dem sendt.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 17:46

"T" <tlaursenFJERNES@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fodrummet foran bagsædet.
>
> Hvad er efter jeres mening den bedste og mest sikre fremgangsmåde? Kan

Prøv da selv med en tæpperenser. Evt. kombineret med nedendstående.

Jeg har selv flere gange højtryksrenset mine, det virker fint.
Jeg starter altid med at banke dem - derefter trykluft, det får virkelig
sandet op af dem.
Så banke lidt igen, indtil der ikke kommer mere send op af dem.
Hvis måtterne er lyse kan rensebensin tage de fleste pletter.
Tilsidst får de en tur med højtryksrenseren. (Det kan også få nedtrådte
områder til at rejse sig igen.)
Så er de som nye igen.

Jeg har til gengæld rigtig dårlig erfaring med at putte dem i vaskemaskinen,
de blev helt deforme. Og nye måtte til.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Mogens...

Dato : 14-03-04 19:10

On Sun, 14 Mar 2004 17:45:34 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Jeg har til gengæld rigtig dårlig erfaring med at putte dem i vaskemaskinen

ROFL - Claus for helvede

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 00:19

> ROFL - Claus for helvede

Hva' fan', hvis man ikke har prøvet at springe over hvor gærdet er lavest,
finder man aldrig ud af at det ikke kan betale sig.

/Claus.

Fra : hamselv

Dato : 14-03-04 17:45

De fleste bilplejefirmaer har produkter til at rense og imprænere måtter

--
VH
Flemming