Bremseskiver til Polo fra 86 - passer skiv~
Fra : Christian Lodberg

Dato : 14-03-04 14:49

Hej NG,

Jeg har været ude ved T. Hansen for at købe nogle nye bremseskiver til
min gamle Polo fra 86. Men deværre har de givet mig nogle skiver til en
Golf II, men så er spørgsmålet om de er af sammen dimension som
skirverne til en Polo og dermed godt kan bruges?

--
Mvh,
Christian Lodberg

/>
// Det er ikke for sjovt......
(////////////[O]>======================================================-
\\ at livet er sjov!
\>

Fra : Gert

Dato : 14-03-04 14:57

"Christian Lodberg" <cplo00@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Golf II, men så er spørgsmålet om de er af sammen dimension som
> skirverne til en Polo og dermed godt kan bruges?

jeg snuppede lige mit katalog fra Thansen, og i følge det, er det samme
skiver til Golf II og polo

hvilket reservedels /best nr står der på dem??
hvis det hedder 501 000 816 401 passer de til polo årg 10/81 - 1/95 med
motor stør. 1,0->1,6

Mvh
Gert Ringholm Møller
Golf II 1,8 1986. Golf 1,8i 1987. Ford P7 17M V4 1971
www.classic-ford-bornholm.dk www.lynghoy.dk

Fra : Christian Lodberg

Dato : 14-03-04 15:13

På de her Golf II skiver er best. nr. 501213886401

Br. skive Golf II 1,3+1,6D
8/83-10/91

239 x 10 mm .... har lige selv kigget lidt - de kan nok godt bruges..

/Christian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-04 15:11

> [...]

>Golf II, men så er spørgsmålet om de er af sammen dimension som
>skirverne til en Polo og dermed godt kan bruges?

Skal det læses som om du står med Thansen skiverne i hånden ?

(Så er det vel nemt at se om de passer på)

Det er slet ikke utænkeligt, da en del af Golf'erne bruges samme
skiver, som Polo

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 18:00

> [...]
> Golf II, men så er spørgsmålet om de er af sammen dimension som
> skirverne til en Polo og dermed godt kan bruges?

Kom bare igang 239x10 mm skiven er brugt til rigtigt mange VW audi biler med
4x100 i boltafstand.
De passer på biler helt tilbage fra Audi 80 fra 73, og derudover Golf I + 2,
Jetta , Scirocco, Polo/Derby Passat m. flere.

Hvad koster sådan en skive ved T-Svansen ?
I Tyskland koster en sådan org. skive 175, spir.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Christian Lodberg

Dato : 14-03-04 20:33

De er allerede monteret De var billige, kun 56kr/stk ved T. Hansen - lige
nu får man 30% på autoreservedele... ikke dårligt

www.thansen.dk

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 00:23

> De er allerede monteret De var billige, kun 56kr/stk ved T. Hansen -
lige
> nu får man 30% på autoreservedele... ikke dårligt

OK det var billigt, men jeg er nu ikke helt tryk ved skiver til den pris,
jeg gjorde mig nogle erfaringer med billige skiver vistnok 200 kr, for 2
stk.
Efter kort tid var de helt blå og skæve - det kunne ikke tåle varmen. Og
inden der var gået et år røg de af til fordel for org. der stadig bremser
fint.

/Claus