Farvevalg til alufælge?
Fra : John Sahl

Dato : 14-03-04 12:23

Jeg skal have mine 16" alufælge renoveret, men jeg er meget
i tvivl om hvad farve de skal have bagefter.

Fælgene der skal males kan ses her:
<http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4143>

Farven kan ses på de her fælge:
<http://www.autohenter.dk/chrome.jpg>

Og bilen de skal sidde på kan ses her:
<http://www.autohenter.dk/unospain/>

Kofangerne skal have indfarvet nederste halvdel af kofangerne
i karrosserifarve, så jeg er lidt "bange for" at den bliver for
sølvfarvet?

Hvad er folks meninger om ovenstående?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Hr. Hansen

Dato : 14-03-04 12:21

John Sahl wrote:
> Jeg skal have mine 16" alufælge renoveret, men jeg er meget
> i tvivl om hvad farve de skal have bagefter.

Kan det svare sig i dag ?

Fra : John Sahl

Dato : 14-03-04 12:30

Hr. Hansen wrote:
> Kan det svare sig i dag ?

Hvis man har en udgået fælg som man er glad for, så ja.

Alt skal ikke gøres op i kroner og ører når man snakker biler

Selve renoveringen koster 300,- pr fælg. Malingen af dem
finder jeg nok en løsning på i Jylland...

Fra : Mogens...

Dato : 14-03-04 12:51

On Sun, 14 Mar 2004 12:30:03 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Alt skal ikke gøres op i kroner og ører når man snakker biler

He, he..

>Farven er hér: http://www.autohenter.dk/chrome.jpg

?

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 14-03-04 13:00

Mogens... wrote:
> On Sun, 14 Mar 2004 12:30:03 +0100, "John Sahl"
>
> ?

Den farve som fælgene har, og ja, det er malede fælge.

Fra : John Sahl

Dato : 14-03-04 13:02

John Sahl wrote:
> Den farve som fælgene har, og ja, det er malede fælge.

Og selvfølgelig på den forreste bil

Fra : hamselv

Dato : 14-03-04 15:22

Det er vel bare at sende bil og fælge til Kvik-rep

De kan lave kan lave det hele

--
VH
Flemming

Fra : John Sahl

Dato : 14-03-04 15:37

hamselv wrote:
> Det er vel bare at sende bil og fælge til Kvik-rep
>
> De kan lave kan lave det hele

Ja, det kan de sikkert, men ikke hvis man ikke ved, hvad
det er man vil have

Fra : hamselv

Dato : 14-03-04 17:39

Jeg tror at en mørk chrom vil tage sig ud på en uno-bruno

Kofanger skal du holde i sort

Hvor i jylland holder du til?

--
VH
Flemming

Fra : John Sahl

Dato : 14-03-04 18:57

hamselv wrote:
> Jeg tror at en mørk chrom vil tage sig ud på en uno-bruno

Måske, vi får se hvad jeg beslutter mig til.

> Kofanger skal du holde i sort

Nixen, der er ingen tvivl i mit sind om at den skal have nederste
halvdel af kofangerne malet i karrosserifarve..

> Hvor i jylland holder du til?

Roskilde

Fra : Unknown

Dato : 14-03-04 20:03

Der er en ChipsAway i Roskilde, han kan måske hjælpe dig.
www.chipsaway-roskilde.dk

Hans

Fra : John Sahl

Dato : 14-03-04 20:34

Unknown wrote:
> Der er en ChipsAway i Roskilde, han kan måske hjælpe dig.
> www.chipsaway-roskilde.dk

De er vist mere til småreparationer, ikke renoveringer/
omlakeringer.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 14-03-04 21:42

On Sun, 14 Mar 2004 20:34:10 +0100, "John Sahl"

>De er vist mere til småreparationer, ikke renoveringer/
>omlakeringer.

Jeg havde en ridse i en letmetalsfælg, som jeg fik repareret hos
Chipsaway i Brønderslev.

Resultatet ligner en komplet lakering.
Pris 500 kr incl moms.

Det koster ikke noget at spørge.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : John Sahl

Dato : 14-03-04 22:03

Verner Johnsen wrote:
> Det koster ikke noget at spørge.

Nopes, men jeg har intet problem med at få mine fælge
malet, mit problem er valget af farven ;c)

Det bliver nok lidt lettere når den kommer hjem og jeg
kan smide hjulene på og se hvordan det ser ud.

Fra : Jonas R.

Dato : 14-03-04 17:23

John Sahl wrote:
> Jeg skal have mine 16" alufælge renoveret, men jeg er meget
> i tvivl om hvad farve de skal have bagefter.
>
> Fælgene der skal males kan ses her:
> <http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4143>

Nice fælg!

> Farven kan ses på de her fælge:
> <http://www.autohenter.dk/chrome.jpg>

Uhh chrome fælge, det ser godt ud, men til en sølvfarvet bil... Ved ikke
helt, men hvad med at prøve at få nogle photoshop hajer til at smide fælgene
på for dig?

Evt. tror jeg det kunne se fedt ud hvis de var mat chrome, altså næsten
sorte....

> Og bilen de skal sidde på kan ses her:

Og fed uno forresten, hvad skete med din anden?

/Jonas

Fra : John Sahl

Dato : 14-03-04 17:32

Jonas R. wrote:
> Uhh chrome fælge, det ser godt ud, men til en sølvfarvet bil... Ved
> ikke helt, men hvad med at prøve at få nogle photoshop hajer til at
> smide fælgene på for dig?

Det gør jeg nok selv lige så snart jeg får bilen hjem og kan tage
lidt billeder at lege med.

> Evt. tror jeg det kunne se fedt ud hvis de var mat chrome, altså
> næsten sorte....

Har overvejet koksgrå også.

> Og fed uno forresten, hvad skete med din anden?

Jeg slog den desværre ihjel! :c(

Fra : Frank Gregersen

Dato : 14-03-04 18:04

> Har overvejet koksgrå også.

Jeg tror at koksgrå/mørkegrå fælge ville klæde din Uno godt. Chrome fælge
ser kun fedt ud til store gangster slæder IMHO!

Keep up the good work!

Franke

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 14-03-04 21:18

> Fælgene der skal males kan ses her:
> <http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4143>

Lækre :D

> Og bilen de skal sidde på kan ses her:
> <http://www.autohenter.dk/unospain/>

Den ser godt ud! - Og indfarvning af de nederste kofangere er klart et must
:D

> Kofangerne skal have indfarvet nederste halvdel af kofangerne
> i karrosserifarve, så jeg er lidt "bange for" at den bliver for
> sølvfarvet?

Min egen AR 156er er *meget* sølvfarvet. Fælgene går også nærmest i ét med
lakeringen (se evt. min sig.). Og det er ikke blevet bedre efter at diverse
lister + spejle er blevet indfarvet. Dog er jeg vild med looket, og tror
personligt ikke, at sølvfarvede er et problem. Chrom "spiller" dog ikke godt
sammen med grå, har jeg erfaret.

\Mandal

Fra : John Sahl

Dato : 16-03-04 03:29

Brian Fisker [8900] wrote:
> Den ser godt ud! - Og indfarvning af de nederste kofangere er klart
> et must

Helt enig, og nu jeg tænker over det skal stykket under forruden
også males.

> [...]
> med looket, og tror personligt ikke, at sølvfarvede er et problem.
> Chrom "spiller" dog ikke godt sammen med grå, har jeg erfaret.

Jeg tror det ender med den almindelige farve, men det vil vise sig
når jeg prøvemonterer dem, formentligt i weekenden.

Var det ikke noget for dig med den GTA hækspoiler der er til salg
på dba.dk ?

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 16-03-04 07:22

> Helt enig, og nu jeg tænker over det skal stykket under forruden
> også males.

Skal nok blive lækker! Ser frem til billeder!

> Var det ikke noget for dig med den GTA hækspoiler der er til salg
> på dba.dk ?

Puha, nej! Jeg kan ikke fordrage hækspoilere til 156eren :( (godtnok hedder
jeg Brian, meeeeen). Skal der spoiler på, kan der højst blive tale om de
originale sideskørter, men de koster desværre en bundegård :(

\Mandal

Fra : KS

Dato : 16-03-04 07:25

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse
> ....e til 156eren :( (godtnok hedder
> jeg Brian, meeeeen). ......

Det kan da kaldes selverkendelse !

Mvh KS

Fra : John Sahl

Dato : 16-03-04 07:40

Brian Fisker [8900] wrote:
> Skal nok blive lækker! Ser frem til billeder!

Planerne motormæssigt er i al fald intakte uanset at det er en
nyere bil, og jeg skal også nok få sat mit præg på resten af bilen.!

> [...]
> hedder jeg Brian, meeeeen). Skal der spoiler på, kan der højst blive
> tale om de originale sideskørter, men de koster desværre en bundegård

Det var ikke for at genere dig, men jeg så dem lige og ville
selvfølgelig ikke have at du gik glip af chancen, hvis det nu
lige var noget du ledte efter

Jeg er egentligt enig med dig mht hækspoilere til 156'eren,
men lige netop den store originale synes jeg modellen bærer
flot i kombination med det originale skørtesæt.