Hvornår er det fornuftigt at skifte bil
Fra : Thor ?stergaard

Dato : 13-03-04 17:07

Hej,
Jeg har en Citroën Saxo der har kørt omkring 160.000 km og som
egentlig opfylder mine behov meget godt, men på ét eller andet
tidspunkt skal den vel skiftes ud til en nyere model.

Er der nogle der ligger inde med nogle tommelfingerregler for, hvornår
det er fornuftigt at skifte sådan en gammel bil ud?

Glæder mig til at høre fra jer.

Med venlig hilsen

Thor Østergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-03-04 18:13

Thor ?stergaard wrote:
> Er der nogle der ligger inde med nogle tommelfingerregler for, hvornår
> det er fornuftigt at skifte sådan en gammel bil ud?

Nogen mener, at man skal skal skifte når bilen er 3 år gammel, andre mener,
at man skal købe bilen, når der er 3 år osv...

HVIS du vil skifte den ud, så tror jeg at det er nu. 160.000 km er mange,
men ikke for mange. Hvis den først har 200.000 km på tælleren er det nok
noget sværere at få en god pris. Men hvis den kan kører de 40.000 km uden
problemer, så kommer nok heller ikke til at køre billigere....

Lidt selvmodsigende?
Ja...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jens

Dato : 13-03-04 19:45

"Thor ?stergaard" <thor@fam-ostergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle der ligger inde med nogle tommelfingerregler for, hvornår
> det er fornuftigt at skifte sådan en gammel bil ud?

Jeg så en ældre dame i en Ford Anglia fra først i 60'erne i går. Hun har
ikke skiftet endnu, så hvor skulle du skifte.
Udskiftningen af bil er da en individuel ting som man ikke sådan kan rådgive
omkring.

En helt ny bil er dyr. Det er kendt at de første få tusinde kilometer i en
bil er dyre, så køb ikke en sprit ny bil (medmindre du gør som damen i
Angliaen - køber den fra ny og kører den bund.

Mvh

Jens

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-03-04 19:55

> Glæder mig til at høre fra jer.

En klog mand jeg kendte udtalte en dag: "En bil har typisk 3 ejere i sin
livstid - den første som betaler den - den anden som har al fornøjelsen - og
den tredie som har alt bøvlet"

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kim Olsen

Dato : 13-03-04 20:02

> Er der nogle der ligger inde med nogle tommelfingerregler for, hvornår
> det er fornuftigt at skifte sådan en gammel bil ud?
>
> Thor Østergaard

Det er faktisk ganske simpelt. Jeg læste i et gammel motorblad at Harry
Motors svar på netop det spørgsmål er:

"At en bil skal skiftes ud ganske kort tid før at der indtræffer problemer
der kræver reparation"

Jeg har dog heller ikke selv helt fundet fidusen