At snyde fotofælderne
Fra : Per Wildau

Dato : 12-03-04 14:15

Jeg har ofte foreslået følgende med henblik på at snyde fotofælderne:

Man anskaffer sig en papnæse, sådan ordentlig günther, med tilhørende
kraftigt overskæg.

Man skal blot huske /altid/ at køre med den - det kan vel heller ikke være
noget problem?

Hvis man så /skulle/ blive fotograferet, skynder man sig at ringe til
politiet og siger, at man netop har fået stjålet sin bil, af et "bette grom
med en ordentlig günther og et kraftigt overskæg".

McPerson

Fra : Per Wildau

Dato : 12-03-04 14:18

Per Wildau wrote:
> [...]
> politiet og siger, at man netop har fået stjålet sin bil, af et
> "bette grom med en ordentlig günther og et kraftigt overskæg".

Nåja, man kan jo også male hat og briller på forruden, det ville måske være
lige så godt.

McPerson

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-03-04 14:48

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nåja, man kan jo også male hat og briller på forruden, det ville måske
være
> lige så godt.

Hmmm ... jeg har ellers en alternativ løsning som er garanteret
idiotsikret...

Hr. Bjørn

Fra : Møller

Dato : 12-03-04 15:01

"Bjørn Jørvad" <mrbear@post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> være
>
> Hmmm ... jeg har ellers en alternativ løsning som er garanteret
> idiotsikret...

Det tror jeg gerne:

Glemme at tage elefanthuen af efter:
1. bankrøver.
2. ulovlig demonstration
3. tur på ski i de norske fjelde og køre 900 km med den på
--
Møller

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-03-04 16:03

"Møller" <eam@son.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det tror jeg gerne:
>
> Glemme at tage elefanthuen af efter:
> 1. bankrøver.
> 2. ulovlig demonstration
> 3. tur på ski i de norske fjelde og køre 900 km med den på

Nope ---- Overholde fartbegrænsningerne...)

PS: er lige hjemkommet fra en tur/retur til/fra Holland. Min lyst til høje
hastigheder er styret for de næste måneder..

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 16:44

> PS: er lige hjemkommet fra en tur/retur til/fra Holland. Min lyst til høje
> hastigheder er styret for de næste måneder..

hvorfor?....fik du klippet et par cyklister?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Møller

Dato : 12-03-04 21:55

> "Møller" <eam@son.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP
Klip

> Nope ---- Overholde fartbegrænsningerne...)
>
> PS: er lige hjemkommet fra en tur/retur til/fra Holland. Min lyst til høje
> hastigheder er styret for de næste måneder..

Røg hele fortjenesten til den hollandske stat?
Så kan de udvide politistaben en hel del skulle jeg mene
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 15:49

> [...]
> kraftigt overskæg.
>
> Man skal blot huske /altid/ at køre med den - det kan vel heller ikke være

Så noget meget sjovere på tysk RTL engang. Her havde et par unge gutter det
vældig sjovt, med at køre med fuld skrald forbi en fotofælde.
- Chafutten med FCK-fingeren ud af vinduet og tildækket ansigt.
- Passager med sin bare mås op mod frontruden
- På bagsædet hang der også en bar mås ud af sidevinduet.

Det var helt oplagt det bedste og sjoveste foto jeg nogensinde har
set.......fatter simpelthen ikke at det ikke er normineret til en eller
andet foto-pris. ))

Mener oven i købet at de sagde i udsendelsen at samme bil var kørt forbi
fotofælden flere gang for at være sikker på at der var et par gode foto
imellem.

Fra : Leonard

Dato : 12-03-04 16:22

"Per Wildau" <xy@z.com> wrote:

>Hvis man så /skulle/ blive fotograferet, skynder man sig at ringe til
>politiet og siger, at man netop har fået stjålet sin bil, af et "bette grom
>med en ordentlig günther og et kraftigt overskæg".

Og gør sig så skyldig i falsk anmeldelse.

Jeg går 100% ind for Hr. Bjørn's metode, men skulle denne metode med
papnæsen anvendes, så er det faktisk lovligt bare at meddele at man
ikke kan genkende personen på billedet og ikke kan huske at bilen var
udlånt på det tidspunkt. Så er det op til politiet at finde ud af hvem
der er på billedet. Men bruger du den metode, så lad være med at klage
over at du betaler en høj skat på din bil, for så er du selv med til
at belaste systemet kraftigt.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-04 17:19

Leonard <nospam@invalid.invalid> skrev :

>Men bruger du den metode, så lad være med at klage
>over at du betaler en høj skat på din bil, for så er du selv med til
>at belaste systemet kraftigt.

De rescourcer den smule efterforskning kræver, kan vel dårligt måles i
micropromiller i det samlede statsregnskab, så "belaste systemet
kraftigt" er vist noget af en overdrivelse ;)

Fra : Leonard

Dato : 12-03-04 19:52

jan@stevns.net wrote:

>De rescourcer den smule efterforskning kræver, kan vel dårligt måles i
>micropromiller i det samlede statsregnskab, så "belaste systemet
>kraftigt" er vist noget af en overdrivelse ;)

Overdrivelse fremmer forståelsen!

Det tager hurtigt en halv time for 2 betjente at køre ud til en
adresse, ringe på og spørge efter ejeren af en bil, for derefter at
holde et billede op ved siden af fjæset og konstatere at det ikke
ligner. Er ejeren ikke hjemme første gang bruges en halv time mere.
Dertil kommer den tid kontorpersonalet har brugt forinden på at sende
brev og modtage svar.
Al den tid så jeg gerne at politiet kunne bruge på noget andet.

Jeg mener at det er hyklerisk at klage over høje skatter og afgifter,
og samtidig spilde politiets tid med noget så banalt som en fartbøde.

Fra : Møller

Dato : 12-03-04 22:15

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Jeg mener at det er hyklerisk at klage over høje skatter og afgifter,
> og samtidig spilde politiets tid med noget så banalt som en fartbøde.

Ja. lidt i stil med at være villig til at betale en formue for Brian-gejl,
men brokke sig over prisen på sikkerhedsudstyr:
Hvor kan jeg spare 10 kr. på bremseklodser og 15 kr. på et sæt dæk.
I guder mand, hvor er logikken,
Kan i alle se hvor smart jeg er, jeg fik min bil gennem syn , selvom der var
væsentlige mangler, men det opdagede paphovedet ikke.

Ja undskyld, men jeg har generet et busselskab i Kbh. de kører børn fra
Frederiksberg ud i en skovbørnehave, jeg syntes, at bussen, en gammel
HT-bus, så lidt suspekt ud, så jeg slog den op på www.bilsyn.dk,:
Det er ulovligt at køre i bussen før den er repareret: styrekugler defekte +
lidt mere, jeg havde også synsrapporten fra året i forvejen bussen er ikke
godkendt, men må køre til reparatør, og skal ikke stille til syn igen: fejl
slidte styrekugler!
Ergo:
syn 2003: slidte styrekugler: ulovlig
syn 2004: defekte styrekugler: ulovlig:
Ualmindelig kynisk busejer!

Jeg må indrømme, at chaufføren og pædagogerne fik en lille diskussion, da
jeg afleverede de to rapporter.
Nu kører der en nyere bus, gad vide hvor den gamle kører

Det transportfirma jeg ringede til i onsdags, efter at jeg og flere andre
bilister være blevet overhalet af en ladvogn med personkabine, med medet høj
hastighed i sving og med overskridelse af dobbelte spærrelinier, tog vistnok
sagen ret alvorligt, for det var vist ikke første gang pågældende chauffør
havde gjort sig uheldig bemærket i en bil med firmaet logo og telefon nr på,
og det var et let nr at huske, så selv jeg kunne opfatte det

Jeg kom vist lidt ud af tangenten.
Men artige piger kommer i himlen
Uartige piger kan komme alle steder.

--
Møller

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-04 23:14

Leonard <nospam@invalid.invalid> skrev :

>Overdrivelse fremmer forståelsen!

Jep.

> [...]
>adresse, ringe på og spørge efter ejeren af en bil, for derefter at
>holde et billede op ved siden af fjæset og konstatere at det ikke

Det kostede så en rund 500'de las

Er ejeren ikke hjemme første gang bruges en halv time mere.

endnu en 500'de mand røget

>Dertil kommer den tid kontorpersonalet har brugt forinden på at sende
>brev og modtage svar.

porto - de sidder der alligevel

>Al den tid så jeg gerne at politiet kunne bruge på noget andet.

Er de da forhindret i at holde øje på andre ting på vejen frem og
tilbage til "synderen" ? Nej Vel ;)

>Jeg mener at det er hyklerisk at klage over høje skatter og afgifter,
>og samtidig spilde politiets tid med noget så banalt som en fartbøde.

Det kan vi være enige om - men nu er det problem jo ikke indblandet ;)

Fra : Leonard

Dato : 13-03-04 08:06

jan@stevns.net wrote:

>Det kostede så en rund 500'de las

>endnu en 500'de mand røget

Og bøden er kun på 500 kr, så nu er det allerede en
underskudsforretning.

>porto - de sidder der alligevel

Men de kunne jo lave noget andet og måske mere fornuftigt, når nu de
sidder der alligevel.
Jeg synes ikke din logik er særlig god i denne sammenhæng.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-03-04 08:14

Leonard <nospam@invalid.invalid> skrev :

>Jeg synes ikke din logik er særlig god i denne sammenhæng.

det må du jo synes - men at beklage sig over at folk laver det de
alligevel er ansat til at lave - er nu også en smule ulogisk ...

(og der mangler stadig noget proportionssans)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-03-04 09:29

Per Wildau wrote:
> [...]
> politiet og siger, at man netop har fået stjålet sin bil, af et "bette grom
> med en ordentlig günther og et kraftigt overskæg".

Meget godt til en practical joke :)

Der er ikke mange måder at 'snyde' på.

En slaveblitz monteret nede ved nummerpladen, eller et par
refleksbrikker hængende i hovedhøjde, måske på ørerne.

Begge anordninger har til hensigt at overeksponere de interessante
områder af billedet, nummerpladen eller ansigtet, og derved spolere
beviset.

Og nej jeg har ikke afprøvet det, det er nemmere at køre som en gammel
tante.

Mvh
Roberto

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-03-04 11:39

On Sat, 13 Mar 2004 09:29:06 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Meget godt til en practical joke :)
>
>Der er ikke mange måder at 'snyde' på.
>
>En slaveblitz monteret nede ved nummerpladen, eller et par
>refleksbrikker hængende i hovedhøjde, måske på ørerne.

Hvad med en IR blitz. Vil den ikke kunne give samme resultat?. Nu ved
jeg ikke lige hvor lysfølsomme almindelige film er over for IR lys,

Men med henhold til reflekserne der kan vel lige få godt bruge
aluminiumstape. Det gør jo nogenlunde det samme.
Flemming Jacobsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-03-04 12:31

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
>
> Men med henhold til reflekserne der kan vel lige få godt bruge
> aluminiumstape. Det gør jo nogenlunde det samme.

Nope, så skal det være 3M tape.
En refleks jager lyset ud i samme vinkel det kom ind.

Mvh
Roberto