Vask på benzintank resulterede i ridsede r~
Fra : MA

Dato : 12-03-04 00:19

Vask på benzintank resulterede forleden i ridsede ruder trods at ruderne
forinden var rene og pudsede (pga ventetid på at komme til). Har vasket bil
skønsmæssigt 500 gange på forskellige benzintanke, men aldrig før fået
ridset ruderne. Har jeg noget at komme efter ved at klage andet end at få
refunderet udgiften vasken - fx udbedring af ridserne som er ganske tydelige
i både for- og bagrude på en ny Peugeot 307.

Venligst

- MA

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 12-03-04 00:49

MA skrev:
> [...]
> klage andet end at få refunderet udgiften vasken - fx udbedring af
> ridserne som er ganske tydelige i både for- og bagrude på en ny

Det tror jeg faktisk ikke. Der står som regel på skilte, at vask er på eget
ansvar.

Vh

Morten

Fra : ham

Dato : 12-03-04 06:49

"MA" <ma_dk@nospamhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
tydelige
> i både for- og bagrude på en ny Peugeot 307.

Prøv så at se ham her.
http://www.jv.dk/article.asp?id=G3VAH0F3.1&u1=esbjerg&u2=Varde&u3=&u4=

Fra : AlterEgo

Dato : 12-03-04 09:36

"ham" <virker@ikke....dk> wrote in message

> "MA" <ma_dk@nospamhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

:-0
Ved snart ikke om det mest om Mazda eller Q8. Stakkels fyr...Han må have
været ligbleg
da han så bilen igen.

Fra : Lars

Dato : 12-03-04 09:09

Hejsa,

"MA" <ma_dk@nospamhotmail.com> wrote in message
> [...]
tydelige
> i både for- og bagrude på en ny Peugeot 307.

Du bør/skal klage over vasken omgående - og ikke senere.

Derudover har jeg før - med held - fået erstattet diverse vaskeskader (de
refunderede ikke vaskens pris, men betalte for udbedring af skaden). De
flereste tankstationer har faste procedurer for den slags, og hvis du har
parkeret korrekt i vaskehallen osv er chancen for at få erstattet en skade
rimelig stor.

Hvad med lakken på bilen? Er den ikke også gennemridset så? Der skal da en
del til at ligefrem ridse ruderne...

** Lars

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-03-04 11:00

"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote in message
> [...]

> parkeret korrekt i vaskehallen osv er chancen for at få erstattet en skade

Hvordan har proceduren været?
Jeg har oprettet en klagesag ved Metax da vaskemaskinen havde mere brug for
mit sidespejl end jeg havde - den blev afvist af Topdk (der hvor metax har
deres ansvarsforsikring) - med den begrundelse der ikke blev fundet ngoen
fejl på maskine.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Lars

Dato : 12-03-04 12:34

Hej Dennis,

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
> deres ansvarsforsikring) - med den begrundelse der ikke blev fundet ngoen

1 - jeg opdager den har flået mit ene sidespejl af
2 - jeg lader bilen stå i maskinen, går ind i butikken og klager min nød
3 - de går med ud og kigger, jeps - jeg holdt lige for
4 - vi udfylder en lap papir med skaden, benzinselskabet betalte for nyt
spejl

Ikke noget ævl med fejl eller ikke fejl på maskinen. Den havde jo flået mit
spejl af selv om jeg havde parkeret korrekt i maskinen. Der var ingen
diskussion eller andet bøvl.

** Lars

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-03-04 12:55

> [...]
> 3 - de går med ud og kigger, jeps - jeg holdt lige for
> 4 - vi udfylder en lap papir med skaden, benzinselskabet betalte for nyt

Ah okai.
Mit "problem" er at metax jo er ubemandet..

> Ikke noget ævl med fejl eller ikke fejl på maskinen. Den havde jo flået
mit
> spejl af selv om jeg havde parkeret korrekt i maskinen. Der var ingen
> diskussion eller andet bøvl.

Okai - kunne være man skunne overveje at anke en alligevel.
Godt nok er det kun ~550kr - men det er mere princippet i det.

Fra : Tigeren

Dato : 12-03-04 09:35

Hmm. Kom lige i tanke om en episode engang for mange år siden da jeg var
tankpasser.
En kunde kommer ind og siger at vaskehallen havde ødelagt hendes bil.

Jeg gik selfølgelig med ud for at se nærmere på sagen. Det viste sig at
hendes 2CV
med monteret tagbagage også var blevet vasket indvendig. Maskinen havde
simpelthen fået fat på tagbagagen og havde løftet taget af bilen. Dette
resulterede
i en hvis utæthed hvorfra vandet kom ind.

Hun fik heller ikke erstatning.

Mvh

Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 16:41

Der står jo normalt at det foregår på egen risiko, så der er ikke noget at hente.

MVH
Jes

"Vask på benzintank resulterede i ridsede ruder"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-03-04 22:15

On Fri, 12 Mar 2004 16:40:59 +0100, <Jes> wrote:

>Der står jo normalt at det foregår på egen risiko, så der er ikke noget at hente.

De vaskehaller jeg har brugt gennem tiden har kun skrevet at de ikke
dækker eftermonterede spoilere og deslige
Flemming Jacobsen

Fra : MA

Dato : 12-03-04 21:48

Takker for ideerne.
Konklusion: Pudser ridserne op for egen regning. Vasker fremover ikke i
vaskehal.

Venligst
- MA

Fra : chr

Dato : 13-03-04 15:11

> [...]
tydelige
> i både for- og bagrude på en ny Peugeot 307.

Hvilken vej går ridserne, vandret eller lodret?

Chr.

Fra : MA

Dato : 13-03-04 17:03

> Hvilken vej går ridserne, vandret eller lodret?

Vandret, længden er typisk 30-40 cm

Venligst

- MA

Fra : chr

Dato : 13-03-04 23:26

> Vandret, længden er typisk 30-40 cm

hvis det er på forruden, og de er vandrette så er det din isskraber der har
gjort det?, da jeg vil mene at vandrette ridser kun kan komme på
sideruderne, pga børsterne kører 'vandret hen af siden på bilen, den på
forruden kører jo lodret henover bilen.

Chr.