Yipee, dytten gik igennem syn!
Fra : Annette Jensen

Dato : 11-03-04 17:27

Hejsa,

Så gik min Peugeot 106 1.1 XR 1/98 lige vupti igennem syn idag. Dog skal jeg
lige have ordnet mit positionslys (pærerne var sgu gået!), og mit ene
nummerpladelys. Så er den i vinkel, du!

Ville lige dele lidt ud af min glæde

Mvh.
Annette.

Fra : Leonard

Dato : 11-03-04 18:07

"Annette Jensen" <test@test.dk> wrote:

>Dog skal jeg
>lige have ordnet mit positionslys (pærerne var sgu gået!), og mit ene
>nummerpladelys.

Tillykke, men synes du ikke selv det er pinligt at køre til syn med
pærer der er sprunget?
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 12-03-04 12:58

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> Tillykke, men synes du ikke selv det er pinligt at køre til syn med
> pærer der er sprunget?

hehe var til syn i fredags med polo'en og der var den ene pære bagtil gået
ud, men så bankede jeg lidt på glasset også lyste den igen ?

hmm de der blå lygter du har på er vist ikke lovlige..... tsk tsk afprøv dem
lige inden du siger det.. nej de lyser i de rigtige farver når du tænder
dem.....det havde han aldrig set før

at den så ikke blev godkendt pga for stor skævbremsning på bag akslen er en
anden sag
havde FDM test på den for 14 dage siden og der var 9% skævbremsning og ved
syn sagde han over 40%. efterfølgende tog jeg ned til FDM og fik den testet
og der sagde den 31 og 33 %

morale : hvis man ikke får renset tromlerne i sprit, men fortynder efter en
utæt hjulcylinder så vil der højst sandsynlig sidde rester tilbage af
bremsevæske som nedsætter friktionen

tirsdag gik den igennem uden anmærkninger og skævbremsning på 6% efter
2gange rensning og justering lørdag og søndag
--
Allan
polo 1,6 *solgt*

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-03-04 08:08

Annette Jensen wrote:
> [...]
> lige have ordnet mit positionslys (pærerne var sgu gået!), og mit ene

Jamen tillykke med det, men check lige pærerne noget oftere, det er os
andre der skal bruge dem!
Der er horribelt mange nyere biler med fex manglende bremselys derude.

--
Roberto Saldo

Fra : Annette Jensen

Dato : 12-03-04 22:12

> Jamen tillykke med det, men check lige pærerne noget oftere, det er os
> andre der skal bruge dem!

Hvem tjekker lige positionslysene, især når bilen er monteret med automatisk
kørelys, her i Aalborg har vi gadelys og parkeringspladser

--
Annette J.
'98 Peugeot 106 1.1i XR

Fra : Møller

Dato : 12-03-04 22:24

"Annette Jensen" <test@test.dk> wrote in message

> [...]
automatisk
> kørelys, her i Aalborg har vi gadelys og parkeringspladser

Her.
Når jeg kører ud fra vor parkeringsplads, kan jeg lige nå et checke alle
lygter: kort, langt, blinklys, positionslys, baglygter og stoplygter i
ruderne ind til kontorbygningerne, hvis de ikke er gået hjem, undrer di sig
nok ikke mere, da det har væet fast procedure i flere år
Ruder virker faktisk pænt reflekterende, så det er hurtig gjort.
Kontorbygningen er U-forme med parkeringsplads i midten, men det kan sagtens
lade at kontrollere lygter på bagenden af en bus elle lastbil uden at genere
nogen
--
Møller

Fra : Annette Jensen

Dato : 12-03-04 22:53

> [...]
sig
> nok ikke mere, da det har væet fast procedure i flere år

Dvs. din stakkels bil har stået på den parkeringsplads i flere år, og lavet
lysshow for dig? Tror du ikke du skulle overveje at køre en tur i bilen, før
den ruster helt væk? Længe leve rustbeskyttelsen, ellers var din bil sgu
væk inden du fik tjekket dit lys færdigt... hehe...

> Ruder virker faktisk pænt reflekterende, så det er hurtig gjort.

Hmm, et stort, tomt, fladt areal her bagved parkeringspladsen reflekterer så
ikke det store... Men altså, det kan jo være gartneren kan skinne lidt igen,
så hvid han er?

> [...]
sagtens
> lade at kontrollere lygter på bagenden af en bus elle lastbil uden at

Hvis du kender buschaufførerne herude godt nok ville du vide at du knapt nok
kan nå at bakke op bag bussen før han er væk, og en 5-6 mennesker halser
efter den, for at måtte give op, og vente 20 minutter mere på den næste bus

--
Annette J.
'98 Peugeot 106 1.1i XR

Fra : Møller

Dato : 13-03-04 11:42

Rettelse: firmaets parkeringsplads, ellers holde gøjen i bilporten

Daglig når jeg kører hjem

> Dvs. din stakkels bil har stået på den parkeringsplads i flere år,
Den stakkels lille bitte bil, jeg har overvejet at tage den med i bad. (
med mindre du er til at overtale, så kan i skiftes til at komme med)

>Tror du ikke du skulle overveje at køre en tur i bilen, før
> den ruster helt væk?
Jo det sker at jeg køre en lille stille tur bare spørg B. Jørvad.

>Længe leve rustbeskyttelsen, ellers var din bil sgu
> væk inden du fik tjekket dit lys færdigt... hehe...
Tja, eller pærene er sprunget

Nop det sker når jeg kører i min nomale fart ud fra parkeringspladsen,
lysets hastig´er immervæk lidt over min, selvom jeg havde lidt problemer med
at overbevise betjenten i en civil mondeo hjem fra Kaundborg. til Kbh.
ikke et øje på motorvejen bortset fra den bovlamme Mondeo der ikke behøver
at få ventilrens eller andet tilsætning foreløbigt men kasse 1 stod
åben)
> Men altså, det kan jo være gartneren kan skinne lidt igen,
Skal de ikke have rødt tøj på med reflexbånd, de hvide jeg er kørt over
troede jeg var snemænd

> [...]
> kan nå at bakke op bag bussen før han er væk, og en 5-6 mennesker halser
> efter den, for at måtte give op, og vente 20 minutter mere på den næste
Nu ved jeg ikke hvor herude er: Lars tyndskids mark eller Lorteøjen med
flyveplads og overflødigt indkøbscenter?
Hvis det er Lorteøen, så pas på ved strømsvigt, den bliver jo oversvømmet i
løbet af kort tid, hvis kloarkpumperne går i stå, for eneten er det
inddæmmet jord eller gammel losseplads

Der hvor jeg bor, sker det undtagelsesvis at busser stopper for rødt ;.-))

og så kører de tæt på når man holder for rødt eller i kø, at det overhovedet
ingen problemer er

Den der Kavasaki, kan du selv overkomme at motionee dem, eller skal da have
hjælp af en ældre stille olding. :-9
Det må da være en rimelig opfrisknings maskine: top 180 km 1-100 på 5,3 var
det 64.000,- du gav for den som ny?

--
Møller
I et ganske ordinært automobil: gøj 306

Fra : Annette Jensen

Dato : 18-03-04 19:49

> [...]
> Hvis det er Lorteøen, så pas på ved strømsvigt, den bliver jo oversvømmet
> løbet af kort tid, hvis kloarkpumperne går i stå, for eneten er det

Der hvor kragerne flyver med nummerplade eller jorden er forlænget med
gulvbrædder, bor jeg ikke. Men der imod i den østligste del af Aalborg.

> Der hvor jeg bor, sker det undtagelsesvis at busser stopper for rødt ;.-))
>
> og så kører de tæt på når man holder for rødt eller i kø, at det
overhovedet
> ingen problemer er

Busserne her tager ofte svingene på 2 hjul/3 hjul (alt efter om det er den
dyre eller billige tur man betaler for)

> [...]
have
> hjælp af en ældre stille olding. :-9
> Det må da være en rimelig opfrisknings maskine: top 180 km 1-100 på 5,3

Kawa'en motionerer jeg selv. Og 180 af de gode, når den nok ikke... Grundet
mit kort kun er til de bette cykler (Hvis bar' jeg var en lille smule stør',
er 157cm lav), har jeg kun 34 ponyer at tøjle i ca. 500 dage endnu (tro mig,
de bliver talt). Pris 52k

> Den stakkels lille bitte bil, jeg har overvejet at tage den med i bad. (
> med mindre du er til at overtale, så kan i skiftes til at komme med)

Til Kbh. for et bad, efter en tur hjem i sneglekogeren, kunne jeg trænge til
endnu et.
--
Annette J.
'98 Peugeot 106 1.1i XR

Fra : Leonard

Dato : 13-03-04 19:22

"Annette Jensen" <test@test.dk> wrote:

>Hvem tjekker lige positionslysene, især når bilen er monteret med automatisk
>kørelys, her i Aalborg har vi gadelys og parkeringspladser

Ligefør jeg kører en bil til syn vil jeg altid tjekke alle lygterne.
Det er da for dumt ikke lige at gå en tur rundt om bilen inden og
spare bemærkningerne der.

Fra : Annette Jensen

Dato : 18-03-04 20:57

> Ligefør jeg kører en bil til syn vil jeg altid tjekke alle lygterne.
> Det er da for dumt ikke lige at gå en tur rundt om bilen inden og
> spare bemærkningerne der.

Du har ganske ret. Men som enlig mor til 3, en del foreningsarbejde og
samtidig ved at tage en uddannelse til elektronikfagtekniker, så er der da
noget der må smutte i farten. Desuden gav min svigersøn mig dårlige nerver,
ved at blive ved med at køre på, hvad gøjen kunne dumpe på. 3 dage før syn
spurgte han til bremserne og da jeg kiggede værkstedsregningerne igennem,
opdagede jeg til min skræk, at bremserne var lavet inden sidste syn, for 2
år siden. Så mit største problem var bremserne. Min svigersøn fik dog
skaffet adgang til en bremsestand 1½ døgn før syn. Resultaterne kan i jo
næsten gætte, udfra trådens emne...

--
Annette J.
'98 Peugeot 106 1.1i XR

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-03-04 21:07

"Annette Jensen" <test@test.dk> skrev :

>Desuden gav min svigersøn mig dårlige nerver,
>ved at blive ved med at køre på, hvad gøjen kunne dumpe på.

Hvorfor gav du ham ikek nøglerne, og bad ham ordne det han var så
bekymret for ? <grin>

Det plejer at lukke munden på folk

Fra : Annette Jensen

Dato : 10-04-04 08:08

> Hvorfor gav du ham ikek nøglerne, og bad ham ordne det han var så
> bekymret for ? <grin>

Fordi han på daværende tidspunkt ikke heeelt var 18 endnu (blev han
iøvrigt her d. 26. marts, hvor han tillige fik kørekort) og fordi at han
stensikkert havde gjort det hvis jeg gav ham nøglerne - han er ikke helt
ueffen med biler. Han klargør for det meste hans forældres biler til syn med
glimrende resultater. Og så fordi han vil gøre alt for at komme ud at køre -
men det kender vi vel alle.

--
Annette J.
'98 Peugeot 106 1.1i XR