Lavpris udstødningskvalitet
Fra : Tom Nielsen

Dato : 11-03-04 12:01

Jeg vil gerne høre om jeres erfaring med kvaliteten på udstødninger
ved f.eks. Quickpot, Super Dæk Service eller andre som tilbyder
udstødninger incl. montering til lavpris.
Er kvaliteten på delene den samme (dårlige?) som ved T.Hansen,
Krogslund, Højer og hvad de nu alle sammen hedder?
Hvad siger I til det?

mvh
Tom

--
Mondeo 2.0 sedan 1996

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 12:09

> Jeg vil gerne høre om jeres erfaring med kvaliteten på udstødninger
> ved f.eks. Quickpot, Super Dæk Service eller andre som tilbyder

Min fars erfaring med QuickPot: 1 års holdbarhed på en Peugeot 405.

Min egen erfaring med Høyers potte til en Opel Vectra: Indtil videre
fornemmer jeg ingen forskel på den originale og den originale. Det gjorde
jeg heller ikke, da jeg stod med dem begge i hånden, under udskiftningen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-03-04 12:12

Jan W. Nielsen wrote:

> Min fars erfaring med QuickPot: 1 års holdbarhed på en Peugeot 405.
>
> Min egen erfaring med Høyers potte til en Opel Vectra: Indtil videre
> fornemmer jeg ingen forskel på den originale og den originale. Det gjorde

Der mangler vist et 'U' :)

> jeg heller ikke, da jeg stod med dem begge i hånden, under udskiftningen.

Den ene var vel rusten ;)

Jeg fik skiftet hele udstødningen Asconaen til en Walker hos AGL for
1250kr alt incl. De giver 24mdrs garanti og den holdt 3.75 år, men det
var ikke rust der fik den til at fejle. Den knækkede i en svejsning
lige bag bagerste potte.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 12:51

> Der mangler vist et 'U' :)

Ja - jeg er rigtig dårlig til at få alle tasterne trykket helt ned, hvorfor
der ofte mangler en række bogstaver i mine indlæg.

> Den ene var vel rusten ;)

Nej, slet ikke - kun i en knækket svejsning.

> [...]
> 1250kr alt inkl.. De giver 24mdrs garanti og den holdt 3.75 år, men det
> var ikke rust der fik den til at fejle. Den knækkede i en svejsning

Som sagt - samme problem med min originale.

Men hvis man kører lange ture og dermed for en varm potte, der koger
kondensvandet væk inden i, så tror jeg altid potterne dør ved enten en
knækket/rusten svejsning eller ved at indmaden ryster løs med tiden. Det er
i hvert fald altid sådan mine potter er døde.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Tom Nielsen

Dato : 11-03-04 14:28

Jan W. Nielsen <intetsvar> skrev:

>Min fars erfaring med QuickPot: 1
>års holdbarhed på en Peugeot 405.

Uha - Quickpot skal have 2.600 alt incl. for at skifte på min
mondeo, og det lokale ford værksted tager 3.345 , så merprisen for
en original udstødning er vel givet godt ud.

>Min egen erfaring med Høyers potte
> [...]

På min gamle sierra var potten fra Høyer også et OK valg. Da jeg
solgte bilen var potten da ca. 2,5 år gammel og stadig i orden.

mvh
Tom

--
mondeo 2.0 sedan 1/1996

Fra : phk

Dato : 11-03-04 23:42

"Tom Nielsen" <tom@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Uha - Quickpot skal have 2.600 alt incl. for at skifte på min
> mondeo, og det lokale ford værksted tager 3.345 , så merprisen for
> en original udstødning er vel givet godt ud.

Jeg synes da ikke det var så meget jeg betalte i sin tid ... 12-1400 kr. Men
jeg husker ikke hvor meget jeg fik skiftet.

Og så var det jo også på en 1,8 med et afgangsrør ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Olsen

Dato : 11-03-04 16:09

> [...]
> Er kvaliteten på delene den samme (dårlige?) som ved T.Hansen,
> Krogslund, Højer og hvad de nu alle sammen hedder?

Ingen erfaring, da jeg ikke har prøvet at skifte endnu

Men en del orginal-udstødninger kommer fra Bosal
som også fås uorginal hos f.eks QuickPot, Bak & Uhrenfeldt
og andre.
Pe®=s1